Interviu în ziarul Puterea despre sport, dietă și experiența personală

30.01.2015
Interviu in ziarul Puterea

În acest interviu pentru ziar am abordat subiectele sportului și alimentației sănătoase, atât din experiența personală și cea profesională, cum am ajuns la echilibrul dietei și câteva sugestii pentru cititori.

Subiecte

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Ce anume te-a determinat să porneşti pe acest drum profesional?

La început nu prea am avut un plan bine conturat, ştiam că îmi place tot ce are legătură cu sportul şi alimentaţia sănătoasă şi nu mă vedeam într-o corporaţie. Vin dintr-o familie de antreprenori şi am crescut cu ideea că trebuie să îţi placă ceea ce faci, că pasiunea pusă în muncă te face să treci uşor peste greutăţile inevitabile şi mi-am dorit întotdeauna să pot face o diferenţă pozitivă în viaţa celor cu care interacţionez.

Ai avut problema cu greutatea. Cum şi când a apărut în mintea ta nevoia de schimbare? Au fost probleme de sănătate? în dragoste?

Problema kilogramelor în plus şi a insecurităţilor legate de aspectul fizic mi-a marcat câţiva ani din adolescenţă, iar mie îmi place să trăiesc frumos, îmi place să mă simt încrezătoare, să mă îmbrac frumos şi, de ce nu, îmi plac bărbaţii interesanţi şi reprezentativi. Iar astfel am luat decizia de a face o schimbare majoră în viaţa mea, pentru a face loc tuturor acestor aspecte pozitive pe care mi le doresc dintotdeauna în viaţa mea. De aici a venit şi motivaţia şi perseverenţa de a-mi menţine deciziile de lifestyle.

Care a fost cel mai greu moment în transformarea ta fizică? dar cea mai mare satisfacţie?

Cel mai greu a fost să înţeleg că nu e neapărat o destinaţie. Ajunsesem la un punct în care arătam bine, îmi îndeplinisem obiectivul şi mi-a venit să mă întreb “Şi acum ce mai fac?”. Însă am discutat cu mine şi, pentru că îmi place să mănânc şi să gătesc sănătos, îmi place să fac antrenamente pentru mine şi îmi place să lucrez la sufletul şi corpul meu, am găsit motivaţia de a continua cu o viaţă sănătoasă. A şi fost cea mai mare satisfacţie, pentru că mă uit acum, de la cei 31 de ani pe care îi împlinesc în ianuarie, la fotografii de la 22-25 de ani şi arăt mai bine ca atunci, mă simt mai bine în viaţa mea şi sunt mai echilibrată, iar pentru asta a meritat tot drumul.

Ce le spui celor care pun pe seama lipsei timpului absenta sportului din viaţa lor?

Le spun că există soluţii la îndemână, ca mâncarea sănătoasă nu înseamnă să stai cu cantarul legat de mână şi să mănânci lucruri fade şi mai ales că se poate. Aşa am ajuns la Your Personal Best, este un program conceput special pentru începători, pentru că asta e şi perioada cea mai dificilă şi în care este extrem de important să înveţi ce ţi se potriveşte. Iar un program personalizat şi structurat în funcţie de nevoile tale este cea mai eficientă cale de a porni pe un drum satisfăcător în slăbire. Deci celor care cred că nu au timp le spun că ziua tuturor are 24 de ore şi că există modalităţi de a ne organiza eficient şi plăcut ziua, în aşa fel încât să ne atingem obiectivele şi, de ce nu, visele.

Ce mâncare se afla pe masa ta de duminică/ sărbătoare?

Mâncăm din familie foarte multe legume, preparate în fel şi chip. Tata m-a învăţat să mă joc cu aromele şi condimentele, aşa că la noi nu se mănâncă niciodată mâncare plictisitoare. De obicei gătim peşte în crusta de sare sau curcan împănat la cuptor, salată de casă de ciuperci, salate asortate, dovlecei umpluţi cu legume şi feta, praz sautee(suntem olteni☺) ori crema de ciuperci. Iar iarna mâncăm carne de porc, cumpărăm carnea de la o familie din Sibiu şi facem toate preparatele tradiţionale în casă, ceea ce pe mine mă bucura enorm, pentru că îmi place bucătăria tradiţională de iarnă.

Cum îi poţi determina să facă sport pe cei mai leneşi dintre noi?

Cred că fiecare trebuie să aibă o discuţie sinceră cu sine, în faţa unei oglinzi. Dacă ne satisface modul în care arătam şi ne simţim, atunci nu e nimic de schimbat. Dacă, însă,ne dorim altceva, soluţia este să abordăm antrenamentul cu mintea deschisă. Avem la sala 80 de antrenamente pe săptămână, pentru toate nivelurile de rezistenţă şi pentru toate preferinţele. De la yoga şi balet până la ore derivate din antrenamente de arte marţiale şi tehnici militare. Iar ca să faci sport trebuie să găseşti programe care îţi plac. Care nu te doboară fizic şi care îţi dau o stare de bine. Din acest motiv la sala mea există programul de consiliere gratuită pentru alegerea antrenamentelor, pentru că fiecare clientă să ştie de unde poate începe şi cu ce continua.

Putem topi celulită prin sport?

Celulită este un indicator al modului în care trăim şi, după o vârstă, apare orice am face, sub influenţa hormonilor. Dar răspunsul este că dacă mâncăm sănătos, ne hidratam corect şi facem sport reducem în mare măsură celulită . Însă trebuie să spun că nu poţi şterge în 3 luni efectele câtorva ani de neglijenţă. E un proces căruia trebuie să îi dedicăm timp, perseverenţă şi disciplina.

3 argumente împotriva înfometării?

Nu funcţionează niciodată, ne îmbătrâneşte şi ne face triste şi nesuferite. Ştim acum fără urmă de dubiu că persoanele care apelează regulat la cure de înfometare sunt pe termen lung mai grase decât cele care nu fac niciun efort şi doar mănâncă normal(studiile medicale s-au făcut pe perioade mai lungi de 3 ani, mergând până la monitorizarea pe durata a 10 ani).

Care sunt principalele 3 schimbări alte vieţii tale de când eşti FIT, comparativ cu perioada în care erai plinuţă?

Am încredere în mine, sunt mai energică, mai optimistă şi fac mai multe lucruri peste zi şi mă bucur de o atenţie foarte plăcută şi flatanta din partea unor bărbaţi foarte interesanţi. E plăcut şi, deşi am ajuns aici învăţând şi cultivându-mi mintea şi sufletul, sunt convinsă că faptul că am un corp armonios mă ajuta în egală măsură.

Nu avem răbdare, suntem mereu în contratimp, vrem să se întâmple minuni acum! ce exerciţii recomanzi unei femei care vrea să slăbească 5 kg şi să îşi tonifieze corpul până la revelion?

Să vină la sală, să se înscrie în Your Personal Best şi să îi construiesc un plan de exerciţii care să o ajute nu doar să slăbească ci şi să îşi corecteze proporţiile corporale pentru a avea un aspect armonios. Vom face un plan alimentar care să o ajute să slăbească şi să se menţină printr-o bună organizare a programului zilnic şi vom construi un program de exerciţii diferit de la o săptămână la alta pentru a maximiza rezultatele.

Ce mănânci tu într-o zi obişnuită?

Beau dimineaţă un espresso dublu şi mănânc ceva mic şi consistent, de exemplu două felii de pâine cu somon şi cremă de brânză şi un ardei, ori un bol de chia şi seminţe cu iaurt, mai fac omletă când am ceva mai mult timp. Apoi, la prânz, mănânc serios, de obicei o supă, o porţie de carne şi cartof sau orez şi legume asortate, uneori mă răsfăţ cu o porţie de paşte sau risotto, depinde şi de ce program sportiv am în ziua respectivă. La cină mănânc legume şi adesea peste sau leguminoase, în funcţie de oră la care termin programul la sala şi de locul în care iau cina. Beau apă, uneori seara câte un pahar de vin şi, dacă mi se face poftă, mănânc şi ceva dulce peste zi. Îmi ascult corpul şi nu mă stresez foarte tare să îmi număr calorii ori să îmi restricţionez poftele.

Există alimente la care nu poţi renunţa chiar dacă nu sunt foarte sănătoase?

Da, am o pasiune specială pentru tot ce înseamnă covrigi şi patisserie şi nici nu vreau să renunţ la ele. Când mi se face poftă, de obicei alerg o variantă de bună calitate şi mă bucur de ea. Nu aş mânca niciodată un pateu plin de margarina, dar un croissant cu unt proaspăt făcut e o bucurie la care nu vreau să renunţ.

Ce ar trebui să excludem din alimentaţie….ieri?

Mezelurile, produsele ultra procesate şi sucurile. Cred că la astea ar trebui să renunţăm prima dată.

Gravidele pot face sport? ce tip de mişcare le recomanzi?

Programul gravidelor trebuie monitorizat şi discutat cu medicul care monitorizează sarcina, pentru că riscurile sunt mult mai mari decât în cazul unei femei care nu e însărcinată. Deci da, pot face sport, dar nu oricum şi nu cu oricine.

În afară sportului şi a dietei, la ce mijloace/trucuri de înfrumuseţate apelezi? Cum îţi îngrijeşti pielea, părul?

Pentru piele fac din când în când masaj, sunt mai organizată înainte de a pleca la plajă, în mod evident. În rest, nu folosesc crème de corp decât atunci când îmi aduc aminte, pentru că nu am o piele prea uscată şi nu necesită mari eforturi. Îmi îngrijesc fata şi mă preocup să am tenul curat şi hidratat, deci aici folosesc şi crème şi fac şi microdermoabrazie şi hidratare injectabilă cu aminoacizi şi vitamine. Am noroc de păr sănătos, des şi drept, aşa că mă vopsesc o dată la 3-4 luni şi mă tund la 2 luni, în rest nu fac nimic special.

De ce nu te ocupi şi de siluetele bărbaţilor? Ştiu că sala ta de sport este destinată exclusiv femeilor. Este mai dificil de lucrat cu ei?

E mai simplu de lucrat cu bărbaţii, din fericire pentru ei, hormonii şi structura corporală îi ajută şi poate din acest motiv nici nu mă simt provocată. Însă nu mă simt confortabil, îmi place micul meu univers feminin şi cald, mai ales că sfera antrenamentelor personale este foarte…personală☺. Prefer să răsfăţ un singur bărbat decât să chinui mai mulţi, cum glumesc adesea şi nu antrenez bărbaţi decât foarte rar şi în general cazuri mai complicate, care necesită programe atent monitorizate.

Mâncare preferată/ sport preferat/ mod preferat de petrecere a timpului liber?

Ador bucătăria asiatică, fie ea japoneza sau thailandeză. Iubesc să alerg, să fac Pilates şi mă dau (prost) cu kite-ul, dar mă face fericită. Iar în timpul liber îmi place să merg la restaurante bune, merg la spa, citesc, merg la cumpărături sau vizitez diverse locuri frumoase.

11

Studiu de caz

Am 1,65 m înălţime, 85 de kilograme, îmi place să mănânc tot ce n-ar trebui (patiserie, dulciuri, fast-food, băuturi carbogazoase,), sunt leneşă, obosesc repede, nu prea am tragere de timp şi nici de inimă să fac sport, dar vreau să arăt bine! cum mă poţi ajuta? convinge-mă să vin la sală, te rog:)

Pot să îţi spun că dacă reuşim să găsim o cale moderată de a îmbunătăţi alimentaţia şi îmi spui cu onestitate ce tip de sport ţi-ar plăcea să faci am putea reuşi să creionăm un program care să funcţioneze şi să te ajute să slăbeşti. Dar primul pas este să vrei tu să arăţi altfel, să te simţi altfel şi să trăieşti puţin diferit de cum o faci acum. Regula de bază în Managementul stilului de viaţă (aşa se cheamă ceea ce fac eu în activitatea de consiliere) este că lucrezi doar cu clienţi care vor să facă o schimbare în viaţa lor.

Acest articol a apărut în Noiembrie 2014 în ziarul puterea


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii