În formă după naştere

31.10.2013
În formă după naştere

Studii medicale de ultimă ora subliniază importanţa exerciţiilor de recuperare postnatală. 30 de minute de exerciţii uşoare pe zi te vor ajuta să te simţi mai bine, să ai energie şi să contracarezi efectele negative ale depresiei post-partum. În plus, reduc riscul complicaţiilor de după naştere – incontinenţă urinară, prolaps uterin sau simplă distensie abdominală.

De ce sunt necesare exercițiile după naștere?

OMS recomandă un câştig de 12-15 kg în timpul sarcinii, însă recomandările medicilor diferă de la ţară la ţară. Ai petrecut nouă luni aşteptând să ţi se nască bebeluşul, te-ai gândit la sănătatea lui şi la calităţile tale de mamă, dar nu trebuie să te neglijezi ca femeie. Majoritatea mămicilor se îngraşă în timpul sarcinii şi rămân cu un exces de câteva kilograme pentru tot restul vieţii. Dacă nu vrei să fii în această situaţie, trebuie să îţi rezervi măcar o jumătate de oră pe zi pentru tine.

Poţi începe în primele 6 săptămâni de la naştere cu contracţii statice ale abdomenului şi câteva minute de exerciţii Kegel. Nu uita că trebuie să laşi corpul să se vindece, deci nu începe cu exerciţii solicitante. Apelează la plimbări scurte, contracţii repetate ale muşchilor abdomenului, ridicări scurte ale bazinului de pe saltea şi poţi face exerciţii de Pilates pentru braţe şi spate, care îţi vor ameliora starea de tensiune în zona coloanei vertebrale şi te vor ajuta să ai o postură sănătoasă.

Exerciţiile de Pilates sunt bazate pe mişcări blânde şi accesibile şi te ajută să ai o postură corectă. Elimini astfel tensiunea în zona coloanei vertebrale şi omoplatilor, dar mai ales îţi întăreşti muşchii braţelor şi ai spatelui, pentru a obţine un aspect suplu şi neted al acestor zone. Dincolo de considerentele estetice, Pilates este o metodă foarte sigură pentru reechilibrarea organismului şi are rezultate foarte rapide. Concentrează-te asupra execuţiei şi vei vedea rezultate în doar câteva săptămâni!

Exerciții în perioada în care alăptezi

În mod normal, după 6 săptămâni de la naştere, ar trebui să ai acordul medicului pentru a executa exerciţii fizice moderate. În această perioadă poţi începe să faci mişcare de două ori pe săptămână, în cadru organizat. Pentru că e foarte important să te antrenezi corect, îţi recomand să te înscrii într-un program supravegheat de un instructor, pe care să îl informezi despre situaţia ta şi care ar trebui să îţi modifice anumite exerciţii pentru a le adapta nevoilor tale. Din punct de vedere psihologic, această ieşire scurtă din ritmul zilnic al copilului te va ajuta să reduci impactul depresiei postnatale şi să te concentrezi şi asupra nevoilor tale, nu doar ale celorlalţi.

În perioada de alăptare ar trebui să alegi exerciţii moderate, care să îţi întărească musculatura abdomenului şi să te ajute să redobândeşti forma picioarelor şi a coapselor tale de dinainte de sarcină. Evită exerciţiile alerte şi optează pentru antrenamente de tonifiere, executate la sol. Îţi recomand să alegi antrenamente de 45 de minute, de 2 ori pe săptămâna, cu cel puţin 2 zile de pauză între zilele cu exerciţii. Este important să îţi asculţi corpul, astfel încât să adaptezi intensitatea exerciţiilor la nivelul tău de rezistenţă fizică, fără să te suprasoliciti.

Studiile medicale arată că exerciţiile fizice nu scad cantitatea de lapte matern produsă, aşa că poţi să te antrenezi fără grijă!

Ultimate Pilates Level 1 este un tip de antrenament creat special pentru clientele începătoare sau cele care se recuperează după naştere. Este un program blând şi eficient, bazat pe mişcări naturale ale corpului. Exerciţiile izolează fiecare grupă de muşchi în parte, ceea ce face ca acest program să fie foarte sigur si să ofere rezultate în doar câteva săptămâni. Inatreste musculatura stabilizatoare a corpului, ceea ce contribuie la modelarea unui aspect suplu şi tonifiat, dar nu prezintă riscuri pentru sănătate, deoarece este bazat doar pe mişcări foarte sigure şi accesibile, ce vizează abdomenul, picioarele, fesele şi spatele, aşa că e foarte potrivit pentru proaspetele mămici.

Exerciţii post-înţărcare

Din momentul în care nu îl mai alăptezi pe cel mic te poţi bucura de independenţă şi o gama mai diversificată de exerciţii. Poţi începe cu programe de tonifiere, care să îţi sculpteze musculatura şi, pentru a accelera procesul de slăbire, poţi începe o dietă uşor hipocalorică .

În această perioada trebuie să introduci treptat şi exerciţiile cardio în antrenamentul tău, fără însă a exagera. Poţi alege antrenamente de Cardiolates pentru începători sau tesuto şi Wonder Woman pentru a accelera procesul de eliminare a grăsimii corporale. În plus, acest stil dinamic de exerciţii te ajută să elimini stresul şi să te relaxezi. Totuşi, nu îţi recomand să frecventezi acest gen de programe mai des de o dată la 2 săptămâni, mai ales în primele 6 luni de la naştere.

Programe de tonifiere pentru a reveni la forma fizică visată

Programele de tonifiere – de exemplu, Reshape şi New Beginings – sunt ideale pentru tine deoarece te ajută să îţi activezi metabolismul, nu sunt atât de solicitante că exerciţiile aerobice şi sunt şi mai eficiente pentru reducerea stratului adipos. În plus, îţi pregăteşti corpul pentru un program de exerciţii care să te ajute să elimini şi ultimii centimetri nedoriţi, pentru a reveni la formă fizică pe care o visezi. Că şi în cazul Nouveau Pilates, în mod normal sunt suficiente două antrenamente de tonifiere pe săptămână pentru a obţine rezultate bune.

Am creat o serie de programe speciale de exercitii care te pot ajuta. Intra pe magazin si comanda programul care ti se potriveste!

Majoritatea femeilor care nu au revenit la greutatea de dinainte de sarcină în 6-9 luni de la naştere au cele mai mari şanse să rămână cu acest exces de greutate toată viaţa.

Nu uită că orice program echilibrat de slăbire trebuie să se bazeze şi pe un program alimentar echilibrat, care să te ajute să îţi îndeplineşti obiectivele şi să îţi îmbunătăţeşti starea de sănătate. Slăbirea trebuie să se facă lent şi să fie un process care te ajută să ai energie, să te simţi mai puternică şi mai sănătoasă, aşa că alege înţelept când vine vorba de strategia la care apelezi pentru a slabi după naştere.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii