Slabește rapid și sănătos în ianuarie

30.12.2014
Slabeste rapid si sanatos in ianuarie

Găsirea unei soluții de a slăbi rapid după Crăciun este o preocupare frecventă și, deși nu dă rezultate, vă propun o rezolvare mai bună. Vă voi oferi câteva sfaturi, un plan de alimentație echilibrat, un program de ore de sală, slăbire controlată și dietă de menținere.

În principiu, planul e întotdeauna acelaşi.

Pe 1 sau 2 ianuarie, uneori 5 sau 7 ianuarie în funcţie de cum cade prima zi de luni a anului sau de câţi Ioni şi Ionele sunt în familie, începem cu o cură serioasă de înfometare, că doar am mâncat prea mult până acum.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Abordarea obișnuită

Începem cu salate, chiar şi un program de sucuri, ne facem şi un abonament la sala dacă suntem impulsivi. Aşa începe operaţiunea „slăbeşte rapid” în noul an. Din păcate, renunţăm fulminant vreo 3 săptămâni mai târziu, dezamăgiţi că operaţiunea „slăbeşte rapid” este, în realitate, un proces nesuferit care ne ţine înfometaţi şi obosiţi.

Slăbeşte rapid în ianuarie este urmat îndeaproape de alte intenţii de slăbire rapidă după sărbători, după revelion, slăbeşte şi detoxifiază-te rapid după excesul de sărbători. Cred că mai pot găsi câteva motive care susţin ideea de „slăbire rapidă”. Este, din păcate, minciuna cu care majoritatea celor preocupaţi de siluetă îşi începe anul.

2012-01-02-lola-lollipop-annual-new-years-day-resolutions-cartoons-195

De ce persistăm în aceleași remedii discutabile

Deși ne-am săturat să tot eşuăm în planul de ne scădea greutatea şi de a ne menţine slabi, de ce tot încercam aceeaşi metodă?

Poate pentru că ni se vinde mirajul ăsta că se poate, că nu ai nevoie de vreun plan şi că merge de la sine. Internetul e plin în ianuarie de „slăbeşte uşor”. Revistele şi emisiunile ne vând aceeaşi poveste şi mintea umană este, în general, atrasă de ideea de scurtătură. Suntem condiţionaţi de propria noastră experienţă şi trebuie să avem un răgaz de luciditate înainte de a ieşi din acelaşi ciclu de auto-minciuni şi obişnuinţă.

Cum stabilim obiectivele şi ne concentrăm pentru un rezultat pozitiv

new-years-resolutions

În primul rând, trebuie să începem cu a evalua corect punctul de plecare. „Slăbeşte rapid” începe cu două întrebări: Câte kilograme avem, ce dimensiuni avem? Ideal este să aşteptăm o săptămână de la dezmăţul de sărbători, ca să dăm ocazia corpului să îşi regleze tranzitul intestinal. Trebuie să avem scaun normal zilnic, fără ceaiuri, laxative sau supozitoare şi să scăpăm de retenţia de apă.

Alimentele grase, sărate şi bogate în proteine consumate împreună cu alcool şi dulciuri, dau retenţie de apă serioasă din pricina excesului de sare şi glucide şi constipaţie din cauza lipsei fibrelor din alimentaţie şi excesului proteic. Aceasta este, din păcate, situația datorată meniului tradiţional de Sărbători. Abia atunci putem să evaluăm câştigul de kilograme în plus şi trebuie să ne şi măsurăm, ca să ştim de unde plecăm.

Urmărirea progresului dietei

Cântărirea trebuie făcută dimineaţa, după ce am avut scaun normal şi înainte de a mânca sau bea. Pentru măsurători ne interesează perimetrul braţului. Se măsoară în zona cea mai proeminentă a braţului, cam la jumătatea distanţei dintre cot şi umăr. Pentru talie, măsurăm în zona cea mai îngustă, între coaste şi şold, fără să contractăm abdomenul. În cazul abdomenului ne mai interesează dimensiunea măsurată sub buric şi peste şold, practic partea cea mai proeminentă a abdomenului.

Mai avem nevoie să măsurăm bazinul în zona cea mai proeminentă a feselor, fiecare coapsă în parte în treimea superioară a coapsei, perimetrul genunchiului şi al gambei în zona cea mai proeminentă. Toate aceste evaluări trebuie repetate la fiecare 2 săptămâni, ca să vedem în ce direcţie ne îndreptăm.

slăbeşte rapid ianuarie

Stabilirea programului de antrenament

După ce ne-am evaluat punctul de start, „slăbeşte rapid” ar trebui să continue cu o discuţie sinceră cu noi: câte ore pe săptămână putem dedica sportului. Nu uitaţi să luaţi în considerare şi timpul petrecut pe drum spre sala de antrenament, ce tip de exerciţi ne place să facem şi ce ne place în realitate să mâncăm?

În urma răspunsurilor la aceste întrebări, de obicei, rămânem cu 1-3 opţiuni. De acolo, o vizită la fiecare sală va răspunde clar întrebărilor noastre. În general, alegerea sălii pune mai puţine probleme, mecanismul optim de selecţie fiind un algoritm de genul:

  • Cât timp am pentru sport şi la ce ore pot ajunge la sală?
  • Ce săli de sport se încadrează în bugetul meu şi au opţiuni de antrenament potrivite pentru mine, într-o zonă uşor accesibilă?
  • Ce opţiuni de progresie a antrenamentului am la aceste săli pentru următoarele 2 luni?
  • Dieta de slăbire și menținere

    Cu mâncarea e mai complicat, dar nu imposibil. De fapt, aici e cheia unui plan care începe cu „slăbeşte rapid” şi se continua cu „slăbeşte şi menţine-te”.

    Facem două liste: una cu alimente care ne plac şi una cu alimente sănătoase pe care le putem consuma fără prea mare efort. Ce legume tolerăm sau consumăm cu plăcere? Ce fructe ne plac? Ce lactate, tipuri de carne mai slabă sau ouă consumăm, de obicei? Mâncăm nuci şi leguminoase şi, dacă da, cum le preparăm? Consumăm cereale neprocesate şi dacă da, cum le preparăm?

    Am creat o serie de articole despre #slabestezece pe care te invit să le citeşti pentru a urmări evoluţia pe săptămâni a ceea ce am făcut:

  • Meniu pentru slăbire în prima săptămână de #slabestezece
  • #slabestezece – a doua săptămână
  • #slăbeşte zece meniu săptămâna 3
  • A patra săptămână de #slabestezece şi prima stagnare
  • #slabestezece şi strategia de slăbire pe termen mediu
  • #slabestezece şi programul de sport
  • Pentru o slăbire consistentă ar trebui să ai un mod de viaţă care să ţină cont de diete de slăbit adaptate pe termen mediu şi lung. Corpul are nevoie în permanenţă de un regim sănătos pentru a profita de o slăbire constantă. #slabestezece e un meniu pe care îl urmez pentru a-mi atinge scopul de a slăbi 10 kilograme până la iarnă.

    Cum obținem rezultate de durată

    De la aceste două liste ar trebui să ne construim un plan alimentar care să însemne că fiecare farfurie a noastră pentru o masă principală să conţină 3/4 legume. În rest, ar trebui să adăugăm câteva linguri de cereale neprocesate şi o sursă de proteine slabe cum ar fi pește, ouă sau leguminoase. Fructele, lactatele şi nucile este bine să fie împărţite la gustări.

    În fiecare săptămână ar trebui să avem în meniu unul dintre alimentele care ne plac foarte tare, în varianta de preparare cea mai sănătoasă. De exemplu, dacă ne plac pastele foarte tare, e bine să alegem un preparat cu sos de legume uşor. Dacă tânjim după pizza, alegem una cu blat foarte subţire, al fresco, fără prea multe ingrediente grase.

    Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

    Ne plac dulciurile? Ar fi bine să optăm pentru deserturi cu ciocolată amară sau fructe proaspete. Dacă tânjim după prăjeli, alegem cartofi făcuţi la cuptor sau preparate prăjite fără o crustă groasă de făină prăjită. Planul ar trebui făcut pentru o lună dacă vrem să slăbim 1-3 kg, două luni pentru 4-6kg şi dacă vizăm o slăbire de peste 6 kg ar trebui să mergem la cabinetul de nutriţie, pentru că e nevoie de un plan mai organizat.

    Slăbeşte rapid în ianuarie este un început bun şi poate avea succes dacă planificăm corect procesul până în februarie-martie. Astfel, „slăbeşte rapid în ianuarie” ar trebui să însemne slăbeşte rapid în ianuarie şi continuă în februarie şi martie ca să îţi stabilizezi greutatea şi să ajungi la o formă fizică bună şi sănătoasă.


    Lasa un comentariu

    Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii