Alimente care te feresc de raceala

17.11.2018

In sezonul rece ne confruntam cu totii cu riscul de a ne imblonavi de gripa sau raceala. Mai ales din cauza schimbarilor climatice si a alimentatiei noastre din ce in ce mai dezechilibrate, sistemul nostru imunitar este supus agresiunilor si noi suntem expusi riscului de a ne imbolnavi. Trebuie sa stiti ca racelile si gripa nu se treateaza cu antibiotic! Pe langa tratamentele medicale recomandate de medic menite sa scada cefaleea, sa reduca congestia nazala sau febra, iata si ce alimente ne ajuta sa avem un sistem imunitar puternic!

– Exista alimente(legume, fructe) care ajuta la cresterea imunitatii organismului?   

Sistemul imunitar al organismului aduna in doar 900 de grame circa un trilion de celule si alcatuieste unul dintre cele mai complexe sisteme create de natura: celule, tesuturi specifice si organe ce apara si creeaza noi protocoale de rezistenta pentru organismul nostru. Este un sistem in permanenta re-codare, caci organismul nostru invata sa reziste agresiunilor prezente si sa dezvolte noi cai de aparare pentru viitor. Sistemul Imunitar identifica virusuri, bacterii si paraziti.

Primul pas pentru a avea un sistem imunitar puternic si a ne feri de raceli este sa ne spalam frecvent pe maini si sa evitam contactul cu persoanele bolnave. O alimentatie naturala, bazata pe consumul regulat de alimente integrale neprocesate este primul pas catre o stare buna de sanatate si un sistem imunitar puternic. De asemenea, sanatatea sistemului respirator se intretine cel mai bine atunci cand petrecem regulat timp in aer liber, intr-un mediu cat mai putin poluat (plimbarile in padurile limitrofe sunt foarte indicate, ca si drumetiile la munte. Este important sa fim echipati corespunzator pentru vremea rece atunci cand facem miscare in aer liber)

Pentru buna functionare a sistemului imunitar avem nevoie de alimente bogate in vitamina D si acizi grasi esentiali Omega 3, dar si zinc. 

Vitamina D  regleaza absorbtia calciului si a fosforului, faciliteaza raspunsul imun normal, reduce inflamatia si lupta impotriva racelilor si gripelor, dar si a bolii cardiovasculare si depresiei. Vitamina D naturala o gasim in pestele de captura de talie mica si galbenusul de oua organice.

Acizii grasi omega trei au si ei rol antiinflamator, iar zincul este un mineral esential pentru buna functionare a metabolismului celular. Alimentele care sunt surse de zinc: stridii si fructe de mare, fasole uscata, naut,  nuci caju si migdale crude. Sursele de acizi grasi polinesaturati omega 3 sunt macroul, ficatul de cod, stridiile si sardinele.

 – Exista un aliment recomandat a fi consumat zilnic (ghimbir, usturoi)  care ne ajuta sa tinem virusul racelii si al gripei la distanta?  

Ca sa luptam impotriva virusurilor ce cauzeaza raceala si gripa ar trebui sa consumam frecvent si regulat patrunjel, ardei grasi, citrice, fructe de padure, ghimbir, broccoli, spanac, nuci si seminte crude, pestele oceanic de captura, de  talie mica. De asemenea, adaugand in preparatele zilnice turmeric ne intarim sistemul imunitar si astfel crestem sansele de a fi sanatosi in sezonul rece.

 

– Cum trebuie consumate alimentele: in stare naturala, pregatite la aburi? 

Carnea trebuie preparata la abur sau la cuptor, la temperatura medie-mica pentru a nu denatura grasimile sanatoase. Legumele si fructele ar trebui consumate prosaspete, exceptie facand spanacul si broccoli, care trebuie preparate la abur, cu adaos ulterior de ulei extravirgin.

 

– Daca reusim sa contactam un virus, care sunt grupele de alimente care ne pot ajuta sa trecem mai usor peste viroza? 

Atunci cand avem sistemul imunitar slabit si suntem raciti trebuie sa ne hidratam, sa adoptam o dieta antiinflamatorie, sa consumam ghimbir, turmeric si  citrice , e bine sa ne odihnim si sa evitam contactul cu colectivitatile. In perioadele in care suntem raciti sau avem gripa este indicat sa ne alimentam cat mai usor si mai natural, sa bem multe lichide si sa evitam alimentele foarte procesate. Ideal este sa consumam supe din legume, peste de captura. De asemenea, sunt si cateva plante care ne ajuta : verbina si rozmarinul, echinacea, socul negru, turmericul si ceaiul de musetel.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii