Cum să mănânci sănătos când eşti pe drumuri toată ziua?

21.04.2016
Cum să mănânci sănătos când eşti pe drumuri toată ziua?

De fiecare dată când am multe drumuri de făcut, când călătoresc prin ţară sau am zile pline cu întâlniri şi multă, multă treabă mă tot gândesc la soluţii prin care să mănânc sănătos şi totuşi să nu pierd timpul cu pregătirea meselor. Cum am un program regulat de aglomerat, am învăţat în timp ca în zilele haotice să mă organizez cu atenţie la masa de dimineaţă şi la cină, iar peste zi să am la îndemână diferite gustări sănătoase, ca să compensez.

Micul dejun al zilelor aglomerate este întotdeauna săţios, reţeta clasică este cu 2 ouă fierte, două felii de pâine din cereale integrale, un ardei, roşii şi ridichi. Combinaţia de proteine cu fibre alimentare şi glucide cu absorbţie lentă îmi asigură energie până spre prânz. La cină aleg întotdeauna un meniu bazat pe legume verzi şi peste slab, care îmi permite să mănânc bine fără să risc să mă îngraş.

Peste zi mă organizez cu gustări sănătoase şi comode : am mai mereu în geantă câte un măr, nuci şi seminţe crude, iaurt de băut ori batoane proteice. Astfel îmi hrănesc organismul, îmi astâmpăr foamea şi îmi acopăr necesarul de nutrienţi, vitamine şi enzime. Iată şi câteva combinaţii de gustări pe care mă bazez în zilele complicate. Încerc să mă organizez să le am pregătite de acasă, dar de regulă se găsesc la mai toate magazinele alimentare şi în cele mai multe dintre benzinării.

Pentru gustarea de dimineaţă aleg un Activia de băut cu cereale şi fructe de pădure, cu 10 nuci caju. Este o gustare energizantă, care mă ajută să fac faţă stresului cauzat de primele întâlniri ale zilei şi mă fereşte de acea poftă de dulce periculoasă cu care ne confruntăm de obicei după câteva ore petrecute în tensiune. În plus, îmi hrănesc organismul cu proteine de bună calitate, calciu, probiotice şi grăsimi sănătoase, ceea ce mă ajută să am un nivel ridicat de energie pe toată durata zilei.

Dacă nu am vreme să mănânc masa de prânz, îmi aloc totuşi 5 minute de pauză, cât să mănânc un sandwich cu curcan sau brânză. Încerc să aleg o variantă simplă şi dau deoparte felia de pâine de deasupra, că să nu mănânc prea multă pâine.

La amiază mă bazez pe o gustare uşoară: un măr sau un ardei gras roşu, ori un Activia natur de băut. În partea a doua a zilei avem nevoie de mai puţine glucide şi de mai multe fibre şi proteine, aşa că după prânz nu mai avem nevoie să consumăm pâine sau produse îndulcite.

Din păcate nu avem întotdeauna la dispoziţie timpul pe care ni-l dorim sau un program foarte regulat, dar stă în puterea noastră să facem alegeri sănătoase, să înţelegem că dincolo de modele de perfecţionism alimentar e mai importantă personalizarea şi adaptarea sfaturilor despre alimentaţia sănătoasă şi este esenţial să conştientizăm faptul că rezultatele apar în timp.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii