Sport pentru sanatatea inimii

30.10.2015

Activitatea fizica este esentiala pentru sanatatea inimii si medicii specialisti recomanda sa adunam 150 de minute de antrenament moderat sau 75 de minute de antrenament viguros intr-o saptamana. Cata vreme lucram cu atentie la forma de executie a miscarilor si nu ne fortam sa ne depasim limitele rezistentei fizice, sportul poate fi practicat oricand ne este la indemana, fie ca discutam despre calupuri de 10 minute de exercitii strecurate de cateva ori in programul zilnic sau de antrenamente structurate in 30-45 de minute per sesiune. Fiecare individ are propriul ritm, propriile restrictii de program sau preferinte, de care trebuie sa tinem cont cand facem miscare, ca sa avem o inima sanatoasa.

Sanatatea inimii este protejata prin exercitii cardio moderate, de durata medie sau lunga. Mergeti la o sesiune de nordic walking in parc sau in padure, practicati jogging-ul sau indoor cycling. Alte optiuni de antrenament sunt orele de group fitness, ore de dans sau sedinte de inot. Toate aceste tipuri de exercitii va ajuta sa va imbunatatiti conditia fizica si sa aveti o inima sanatoasa.

Cand avem un program regulat de antrenamente este indicat sa apelam la mici gustari inainte de sport, ca sa avem energie pentru exercitii si, totodata, sa ne mentinem resursele energetice la un nivel constant. Gustarile de dinainte de sport pot contine o felie de paine integrala unsa cu margarina de generatie noua, bogata in Omega 3, care ajuta la mentinerea colesterolului in limite normale, somon marinat si un ardei gras ori o jumatate de banana cu cateva migdale. Dupa sala, este ideal sa consumam proteine slabe, acizi grasi esentiali si legume de sezon, iar un preparat usor de gatit este o portie de  peste la cuptor cu ierburi aromate, legume la abur si o lingurita de margarina tartinabila de calitate – au exact aportul nutritiv necesar refacerii musculare.

Atunci cand faci antrenament si iti exersezi musculatura, corpul se adapteaza pentru efort. Ai nevoie de mai mult sange cu oxigen care sa ajunga la muschii pe care ii soliciti si, astfel, inima pompeaza mai rapid sangele si creste ritmul respiratiei. Aceasta adaptare fiziologica la efort reprezinta un adevarat antrenament pentru inima si pentru intregul sistem vascular, intretinand elasticitatea arterelor, crescand forta de contractie a inimii si imbunatatind perfuzia capilara. Concret, respiri mai eficient, inima „munceste” si ea mai bine si arterele tale fac fata mai bine presiunii sangvine. Efectele benefice ale activitatii fizice nu se rezuma doar la asta. Prin sport lupti impotriva consecintelor negative ale stresului, diabetul de tip 2 poate fi controlat si riscul de obezitate scade, mai ales cand urmam un plan alimentar echilibrat.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii