Sport pentru sănătatea inimii

30.10.2015
Sport pentru sanatatea inimii

Fiecare individ are propriul ritm, propriile restricţii de program sau preferinţe, de care trebuie să ţinem cont când facem mişcare, ca să avem o inimă sănătoasă.

Activitatea fizică este esenţială pentru sănătatea inimii şi medicii specialişti recomandă să adunăm 150 de minute de antrenament moderat sau 75 de minute de antrenament viguros într-o săptămână.

Am creat o serie de programe speciale de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comanda programul care ți se potriveste!

Exerciții moderate

Câtă vreme lucrăm cu atenţie la forma de execuţie a mişcărilor şi nu ne forţăm să ne depăşim limitele rezistenţei fizice, sportul poate fi practicat oricând ne este la îndemână, fie că discutăm despre calupuri de 10 minute de exerciţii, strecurate de câteva ori în programul zilnic, sau de antrenamente structurate în 30-45 de minute per sesiune.

Sănătatea inimii este protejată prin exerciţii cardio moderate, de durată medie sau lungă. Mergeţi la o sesiune de nordic walking în parc sau în pădure, practicaţi jogging-ul sau indoor cycling. Alte opţiuni de antrenament sunt orele de group fitness, orele de dans sau şedinţe de înot. Toate aceste tipuri de exerciţii vă ajută să vă îmbunătăţiţi condiţia fizică şi să aveţi o inimă sănătoasă.

Alimentația adecvată

Când avem un program regulat de antrenamente este indicat să apelăm la mici gustări înainte de sport, ca să avem energie pentru exerciţii şi, totodată, să ne menţinem resursele energetice la un nivel constant. Gustările de dinainte de sport pot conţine o felie de pâine integrală unsă cu margarină de generaţie nouă, bogată în Omega 3. Ea ajută la menţinerea colesterolului în limite normale, la care se poate adăuga somon marinat şi un ardei gras ori o jumătate de banană cu câteva migdale.

După sală, este ideal să consumăm proteine slabe, acizi graşi esenţiali şi legume de sezon. Un preparat uşor de gătit este o porţie de peşte la cuptor cu ierburi aromate, legume la abur şi o linguriţă de margarină tartinabilă de calitate. Ele au exact aportul nutritiv necesar refacerii musculare.

Efectele exercițiilor cardio

Atunci când faci antrenament şi îţi exersezi musculatura, corpul se adaptează pentru efort. Ai nevoie de mai mult sânge oxigenat care să ajungă la muşchii pe care îi soliciţi şi, astfel, inima pompează mai rapid sângele şi creşte ritmul respiraţiei. Această adaptare fiziologică la efort reprezintă un adevărat antrenament pentru inimă şi pentru întregul sistem vascular. Ea întreţine elasticitatea arterelor, crescând forţa de contracţie a inimii şi îmbunătăţind perfuzia capilară.

Concret, respiri mai eficient, inima „munceşte” şi ea mai bine iar arterele tale fac faţă mai bine presiunii sangvine. Efectele benefice ale activităţii fizice nu se rezumă doar la asta. Prin sport lupţi împotriva consecinţelor negative ale stresului. De pild[, diabetul de tip 2 poate fi controlat şi riscul de obezitate scade, mai ales când urmăm un plan alimentar echilibrat.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii