De ce nu ai rezultate deși vii la sală constant?

07.03.2017
De ce nu ai rezultate desi vii la sala constant? 5

De ce nu ai rezultate deși vii la sală constant? De fiecare dată când auzeam oameni că se plang că nu văd nicio schimbare la corpul lor în ciuda frecvenței cu care merg la o sală de sport, mă intrebam cum se poate așa ceva. Am creat o listă cu 6 greșeli frecvente pe care le poți evita în antrenament și stil de viață.

Cel puțin în teorie, și dacă manânci fără limită dar faci sport, trebuie să ai rezultate. Să vezi că se întamplă ceva în corpul tău, fie ca e vorba despre întărirea unor mușchi fie că e vorba despre ridicarea unor părți ale corpului care înainte atârnau.

Deci, de ce nu ai rezultatele pe care le aștepți, fie că speri să slăbești, să îți remodelezi corpul sau să câștigi mult-visatul tonus muscular? Răspunsul la întrebarea de ce nu ai rezultate deși vii la sală a început să mi se contureze azi, când am mers la un antrenament de grup.

În timpul orei de cardio pentru intermediari, o domnișoară se oprea din 2 în două minute, ba să bea apă, ba să scrie ceva pe telefon, ba să își prindă părul sau să se uite în oglindă. Am înțeles de la instructoare și de la fetele de la recepție că, deși i s-a sugerat să vină la ore de începători, fiind nouă la sală. A refuzat și a spus că, mai bine, vine la ore mai grele.

rezultate la sport

Orele potrivite nivelului tău de rezistență fizică

Primul  motiv pentru care nu ai rezultate la sală este că nu vii la orele potrivite nivelului tău de rezistență fizică. A lucra corect, fără pauză, exerciții de începători este mult mai eficient decât să te miști haotic și cu pauze frecvente în ore de nivel mai solicitant.

Metabolismul și stilul de viață

Al doilea motiv pentru care nu ai rezultate la sală ține de metabolism. O persoană care stă la birou 8 ore pe zi, mai stă o oră sau două cu fundul în scaunul mașinii și mai stă și pe diverse canapele la televizor, pe net sau la citit seara, înca vreo 2-3 ore și merge la sală, de 2-3 ori pe saptamană, câte o ora, nu este o persoana activă, ci o persoana sedentară care face sport din când in când.

Din păcate, ora aia de sport făcută o dată la 2-3 zile nu poate compensa cele 12-14 ore zilnice de stat pe scaun. Ca să poți compensa orele de sedentarism trebuie să faci zilnic mișcare, chiar și acasă, în zilele în care nu ajungi la sală.

rezultate la sport

Definiția unei persoane active este acel individ care își petrece cea mai mare parte a zilei in mișcare, făcând diferite activități care îl solicită fizic. Chelnerii, fotografii de teren, curierii pe bicletă, maturătorii de stradă, spărgătorii de lemne și sportivii de performanță sunt persoane active. Cei mai mulți dintre noi suntem sedentari care, în cel mai fericit caz, facem din când în când sport.

Dezechilibru în programul de antrenament

Al treilea motiv pentru care nu ai rezultate deși vii constant la sală este că nu îți echilibrezi programul de antrenament. Pentru o dezvoltare armonioasă și echilibrată, corpul nostru are nevoie de 3 componente de fitness care trebuie introduse în rutina de antrenament la sală:

  • antrenament cu greutăți pentru dezvoltarea unei mase musculare de bună calitate
  • antrenament cardio pentru buna sănătate a sistemului cardio-vascular
  • antrenament de flexibilitate pentru reducerea tensiunilor musculare și protejarea articulațiilor.
  • Cele mai multe doamne se eternizeaza în ore de aerobic sau de pilates și, evident, organismul nu mai raspunde în niciun fel notabil, după o vreme.

    rezultate la antrenament

    Pentru a avea rezultate la antrenament trebuie să modifici intensitatea și/sau durata antrenamentului tău la fiecare 3-6 săptămani. Adică, dacă mergi de un an la ora ta preferata, e timpul să treci la următorul nivel si să alegi pur și simplu la o oră mai solicitantă. Altfel, nu vei mai vedea niciun rezultat notabil, pentru că organismul tău nu se adaptează la o nouă provocare.

    Supraevaluarea consumului caloric

    Al patrulea motiv pentru care nu ai rezultate la sala de sport este că ai o părere foarte bună despre modul în care lucrezi și îți supraevaluezi consumul caloric la sală. În primul rând, sutele alea de kcal consumate de care citești pe net se aplică doar dacă lucrezi corect, fără pauza, toată ora, activând exact toți mușchii necesari pentru o mișcare.

    Dacă lucrezi fară să te observi în oglindă sau când ridici piciorul în față nu încordezi în același timp și piciorul de sprijin, fesele, abdomenul și spatele sau când faci flotări te scufunzi între umeri și lași fundul să se ridice sau să coboare ori alte asemenea greșeli, ei bine, nu lucrezi corect.

    rezultate la slabire

    Este un comportament absolut firesc să supraevaluam consumul caloric în efort, toți oamenii au această tendință. În același timp, subevaluăm cu mult mai mult aportul caloric din alimentație. Mâncam mai mult decât credem și muncim mai puțin decât ne așteptăm.

    Alimentație și hidratare deficitară

    Al cincelea motiv pentru care nu ai rezultate la sală este că nu te alimentezi corect si nu te hidratezi. Sigur ai auzit că trebuie să mănânci proteine. Asigură-te că le consumi la fiecare masă din pește, carne, brânzeturi sau proteine vegetale.

    Mai ști, cu siguranță, și că trebuie să te ferești de zahăr. In realitate, avem nevoie de vreo 200 si ceva de grame de carbohidrați intr-o zi. Deci, nu uita să calculezi și sucul de portocale si bomboanele sau covrigeii, feliile de pâine, piure-ul de la prânz ori pufuleții, mămăliga sau nachos-ul de la film.

    Cei mai mulți dintre oamenii zilelor noastre mănâncă mult, mult prea multe glucide, cu mult peste ceea ce are corpul lor nevoie. Tot la capitolul alimente trebuie să ști că grasimile sunt foarte importante. Dacă sunt de proastă calitate ne îmbolnăvesc. Dacă nu mâncăm dintre cele sănătoase, ne îmbolnăvim din nou.

    Am creat o serie de diete personalizate și programe speciale de exerciții pentru acasă care te pot ajuta. Intră pe magazin și comanda dieta sau programul care ți se potrivește!

    Așadar, împrietenește-te cu avocado, semințele și nucile crude, uleiul de cocos sau suplimentele cu acizi grași omega 3. Te vor ajuta să ai un sistem hormonal sănătos și un metabolism activ. Nu uita să te hidratezi. În mod normal, ca să aflam câtă apa avem nevoie să bem, împărțim greutatea noastră în kilograme la 30. Așa obținem numărul de litri de apă pe care trebuie să îl bem zilnic la care adăugăm necesarul din timpul antrenamentului, de 0,5 litri.

    Teama de febra musculara

    Al șaselea motiv este teama de febra musculară. Am scris un articol despre cum sa scapi de ea.

    rezultate la dieta

    Alimentația este responsabilă de aproape 70% din rezultatul unui program eficient de remodelare corporală, dacă antrenamentele sunt corect gândite și corect executate, la intensitatea indicată și fără pauze suplimentare.

    Sper ca data viitoare când te declari dezamagit sau dezamagită că mergi la sală de atâta timp și, totuși, nu vezi rezultatele dorite, să treci în minte prin aceasta scurtă listă pentru care, de regulă, nu apar rezultate.

    Trebuie să vezi la câte dintre puncte te încadrezi, înainte de a conchide că sala, antrenorul sau universul conspiră ca posteriorul, abdomenul, coapsele, brațele sau orice altă parte a corpului tau să arate la fel, dupa atâtea luni.


    COMENTARII
    • Udrea Denisq pe 20.03.2019 la 07:19 Răspunde

      Buna.Sunt extrem de folositoare informațiile din articol.
      Eu merg la sala de aproximativ 3 ori pe saptamana pentru a slăbi (timpul nu imi permite sa merg mai des),iar până acum nu am observat progrese.
      În plus,în momentul de față consum doar fructe si legume.Sa inteleg ca fructele nu sunt benefice într-o cură de slăbire?
      Mentionez ca metabolismul nu imi este de ajutor,de-a lungul timpului am observat ca din cauza stresului acumulez kilograme.
      Imi puteti da sfaturi?

      • Cori Grămescu pe 24.03.2019 la 13:14

        Cel mai probabil alimentatia nu e foarte bine reglata. Sportul nu e ceva filosofic, trebuie sa aiba rezultate. Cand nu are, ceva nu este optimizat, de obicei dieta sau alegerea antrenamentelor

    • Ioana pe 08.03.2017 la 10:14 Răspunde

      Buna. Multumesc pentru sfaturile din acest articol, Eu merg la Ladyfit de aproape un an si jumatate. Sunt foarte multumita de rezultate din punct de vedere al tonusului muscular. Nu sunt grasa, am inaltimea de 1,72 si 59 de kg. Am un metabolism alert, deci nu am tendinta de ingrasare dar am burtica. Grija mea este ca voi slabi daca scad din paine si alte alimente care in general se depun pe abdomen, Vreau sa ma mentin, in niciun caz sa mai slabesc. Cum as putea sa am o alimentatie potrivita pentru a ma mentine dar in acelasi timp sa scada burtica? :)) Multumesc.


    Lasa un comentariu

    Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii