Cum sa faci sport ca sa slabesti

29.10.2018

Cum sa faci sport ca sa slabesti? Asta ma intreaba destul de des cei care imi citesc pagina de facebook , dar si clientele de la LadyFIT cu care discut in sedintele de consiliere pentru exercitii. Asa ca am pregatit un ghid scurt despre cum sa faci sport in asa fel incat sa reusesti sa si slabesti rapid, daca asta este obiectivul tau. Citeste mai jos cele mai eficiente 5 sfaturi!

  • ca sa slabesti trebuie sa urmezi un plan alimentar echilibrat!

Asta nu inseamna vreo dieta de infometare cu nume atractiv, ci sa ai grija sa eviti produsele procesate, dulciurile in exces, bauturile garbogazoase si produsele de patiserie.

Mananca pe saturate legume variate, fructe de sezon, carne slaba, peste de captura de talie mica si cantitati rezonabile de nuci, cereale integrale si leguminoase! Mai multe despre cum poate sa arate un meniu echilibrat am scris aici , asa ca te poti inspira pe indelete!

 

  • cand faci sport ca sa slabesti e foarte important sa executi corect toate miscarile din antrenament, fara pauza .

Adica e mai eficient sa faci pana la capat, corect, o ora mai usoara decat sa te scalambai necontrolat in antrenamentele de avansati in care nici nu lucrezi corect, nici nu duci tot antrenamentul pana la capat. Opteaza pentru ore potrivite nivelului tau de rezistenta si la fiecare 2-3 saptamani incearca sa participi la un antrenament putin mai greu, pe care sa il executi cat de corect poti.

Am si un truc pentru tine, ca sa cresti mai usor nivelul de intensitate la care lucrezi: mergi la ore putin mai grele decat cele pe care le parcurgi fara probleme si executa cu cate 2 repetari mai putin pe set, alocandu-ti cateva secunde de odihna dupa fiecare set mai scurt de repetari! 

 

  • cand faci sport ca sa slabesti e important sa ai in programul de antrenament exercitii de rezistenta cu greutati (sau ore de tonifiere, cum li se mai spune) si exercitii cardio. Daca faci doar cardio nu o sa reusesti sa slabesti eficient, pe termen lung, pentru ca in absenta componentei care sa iti creeze masa musculara de buna calitate, facand antrenamente cardio in exces pierzi tonusul muscular si iti incetinesti metabolismul. Alegerea orelor cardio se face dupa criteriul rezistentei : trebuie sa alegi acele ore care sa iti permita sa le executi fara pauza pe toata durata antrenamentului.

Tips&Trickssa stii ca prinsul parului in mod artistic si verificarea telefonului intra tot la pauza :) 

Antrenamentele de rezistenta trebuie sa vizeze toate grupele mari ale corpului si sa nu neglijeze spatele, umerii si bratele. Stiu ca pare greu de crezut, dar suntem mai mult decat o pereche de picioare, doua fese si un abdomen

  • ca sa slabesti este important sa variezi exercitiile cat de mult poti ca sa slabesti.

Schimba programele de antrenament, instructorii si stilul de exercitii cat mai des, ca sa nu intervina rutina. Cand stii deja ce exercitii urmeaza sa faci, corpul tau nu mai raspunde antrenamentului. Eficienta unui program de exercitii pentru slabire este dictata de „overload principle”, un principiu care spune ca pentru a continua sa obtii in timp rezultatele vizate trebuie sa cresti fie intensitatea fie durata antrenamentelor.

In cazul orelor de grup, cel mai simplu este sa alegi sa mergi la clase cat mai diferite ca sa previi fazele de platou dar si accidentarile provocate de suprasolicitarea organismului.

  • ca sa slabesti cand faci sport este important sa nu te accidentezi.

Asa ca lucreaza atent, acorda timp incalzirii si revenirii dupa efort, nu te antrena mai mult de 3-4 sedinte pe saptamana si asigura-te ca te odihnesti bine si te refaci in mod activ.

Asta inseamna sa mergi regulat la ore de yoga sau de stretching, sa faci macar o data la doua saptamani o sedinta terapeutica de masaj si sa iti lasi cate o zi de repaus la fiecare 1-2 zile de antrenament. Documenteaza-te despre cum sa te antrenezi corect, cere sfaturi antrenorilor de la sala si nu uita ca obiectivul real si valoros este sa ajungi la o greutate sanatoasa si sa te mentii acolo, nu doar sa slabesti!

Acum stii regulile de baza pentru a slabi prin sport! Spor la sport!

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii