Interviu in ziarul Puterea

30.01.2015

1. Ce anume te-a determinat sa pornesti pe acest drum profesional?

La inceput nu prea am avut un plan bine conturat, stiam ca imi place tot ce are legatura cu sportul si alimentatia sanatoasa si nu ma vedeam intr-o corporatie. Vin dintr-o familie de antreprenori si am crescut cu ideea ca trebuie sa iti placa ceea ce faci, ca pasiunea pusa in munca te face sa treci usor peste greutatile inevitabile si mi-am dorit intotdeauna sa pot face o diferenta pozitiva in viata celor cu care interactionez.

2. Ai avut problema cu greutatea. Cum si cand a aparut in mintea ta nevoia de schimbare? Au fost probleme de sanatate? in dragoste?

Problema kilogramelor in plus si a insecuritatilor legate de aspectul fizic mi-a marcat cativa ani din adolescenta, iar mie imi place sa traiesc frumos, imi place sa ma simt increzatoare, sa ma imbrac frumos si, de ce nu, imi plac barbatii interesanti si reprezentativi. Iar astfel am luat decizia de a face o schimbare majora in viata mea, pentru a face loc tuturor acestor aspecte pozitive pe care mi le doresc dintotdeauna in viata mea. De aici a venit si motivatia si perseverenta de a-mi mentine deciziile de lifestyle.

3. Care a fost cel mai greu moment in transformarea ta fizica? dar cea mai mare satisfactie?

Cel mai greu a fost sa inteleg ca nu e neaparat o destinatie. Ajunsesem la un punct in care aratam bine, imi indeplinisem obiectivul si mi-a venit sa ma intreb “Si acum ce mai fac?”. Insa am discutat cu mine si, pentru ca imi place sa mananc si sa gatesc sanatos, imi place sa fac antrenamente pentru mine si imi place sa lucrez la sufletul si corpul meu, am gasit motivatia de a continua cu o viata sanatoasa. A si fost cea mai mare satisfactie, pentru ca ma uit acum, de la cei 31 de ani pe care ii implinesc in ianuarie, la fotografii de la 22-25 de ani si arat mai bine ca atunci, ma simt mai bine in viata mea si sunt mai echilibrata, iar pentru asta a meritat tot drumul.

4. Ce le spui celor care pun pe seama lipsei timpului absenta sportului din viata lor?

Le spun ca exista solutii la indemana, ca mancarea sanatoasa nu inseamna sa stai cu cantarul legat de mana si sa mananci lucruri fade si mai ales ca se poate. Asa am ajuns la Your Personal Best, este un program conceput special pentru incepatori, pentru ca asta e si perioada cea mai dificila si in care este extrem de important sa inveti ce ti se potriveste. Iar un program personalizat si structurat in functie de nevoile tale este cea mai eficienta cale de a porni pe un drum satisfacator in slabire. Deci celor care cred ca nu au timp le spun ca ziua tuturor are 24 de ore si ca exista modalitati de a ne organiza eficient si placut ziua, in asa fel incat sa ne atingem obiectivele si, de ce nu, visele.

5. Ce mancare se afla pe masa ta de duminica/ sarbatoare?

Mancam din familie foarte multe legume, preparate in fel si chip. Tata m-a invatat sa ma joc cu aromele si condimentele, asa ca la noi nu se mananca niciodata mancare plictisitoare. De obicei gatim peste in crusta de sare sau curcan impanat la cuptor, salata de casa de ciuperci, salate asortate, dovlecei umpluti cu legume si feta, praz sautee(suntem olteni☺) ori crema de ciuperci. Iar iarna mancam carne de porc, cumparam carnea de la o familie din Sibiu si facem toate preparatele traditionale in casa, ceea ce pe mine ma bucura enorm, pentru ca imi place bucataria traditionala de iarna.

6. Cum ii poti determina sa faca sport pe cei mai lenesi dintre noi?

Cred ca fiecare trebuie sa aiba o discutie sincera cu sine, in fata unei oglinzi. Daca ne satisface modul in care aratam si ne simtim, atunci nu e nimic de schimbat. Daca, insa,ne dorim altceva, solutia este sa abordam antrenamentul cu mintea deschisa. Avem la sala 80 de antrenamente pe saptamana, pentru toate nivelurile de rezistenta si pentru toate preferintele. De la yoga si balet pana la ore derivate din antrenamente de arte martiale si tehnici militare. Iar ca sa faci sport trebuie sa gasesti programe care iti plac. Care nu te doboara fizic si care iti dau o stare de bine. Din acest motiv la sala mea exista programul de consiliere gratuita pentru alegerea antrenamentelor, pentru ca fiecare clienta sa stie de unde poate incepe si cu ce continua.

7. Putem topi celulita prin sport?

Celulita este un indicator al modului in care traim si, dupa o varsta, apare orice am face, sub influenta hormonilor. Dar raspunsul este ca daca mancam sanatos, ne hidratam correct si facem sport reducem in mare masura celulita . Insa trebuie sa spun ca nu poti sterge in 3 luni efectele catorva ani de neglijenta. E un proces caruia trebuie sa ii dedicam timp, perseverenta si disciplina.

8. 3 arugumente importiva infometarii?

Nu functioneaza niciodata, ne imbatraneste si ne face triste si nesuferite. Stim acum fara urma de dubiu ca persoanele care apeleaza regulat la cure de infometare sunt pe termen lung mai grase decat cele care nu fac niciun efort si doar mananca normal(studiile medicale s-au facut pe perioade mai lungi de 3 ani, mergand pana la monitorizarea pe durata a 10 ani).

9. Care sunt principalele 3 schimbari alte vietii tale de cand esti FIT, comparativ cu perioada in care erai plinuta?

Am incredere in mine, sunt mai energica, mai optimista si fac mai multe lucruri peste zi si ma bucur de o atentie foarte placuta si flatanta din partea unor barbati foarte interesanti. E placut si, desi am ajuns aici invatand si cultivandu-mi mintea si sufletul, sunt convinsa ca faptul ca am un corp armonios ma ajuta in egala masura.

10. Nu avem rabdare, suntem mereu contratimp, vrem sa se intample minuni acum! ce exercitii recomanzi unei femei care vrea sa slabeasca 5 kg si sa isi tonifieze corpul pana la revelion?

Sa vina la sala, sa se inscrie in Your Personal Best si sa ii construiesc un plan de exercitii care sa o ajute nu doar sa slabeasca ci si sa isi corecteze proportiile corporale pentru a avea un aspect armonios. Vom face un plan alimentar care sa o ajute sa slabeasca si sa se mentina printr-o buna organizare a programului zilnic si vom construe un program de exercitii diferit de la o saptamana la alta pentru a maximize rezultatele.

11. Ce mananci tu intr-o zi obisnuita?

Beau dimineata un espresso dublu si mananc ceva mic si consistent, de exemplu doua felii de paine cu somon si crema de branza si un ardei, ori un bol de chia si seminte cu iaurt, mai fac omleta cand am ceva mai mult timp. Apoi, la pranz, mananc serios, de obicei o supa, o portie de carne si cartof sau orez si legume asortate, uneori ma rasfat cu o portie de paste sau risotto, depinde si de ce program sportiv am in ziua respectiva. La cina mananc legume si adesea peste sau leguminoase, in functie de ora la care termin programul la sala si de locul in care iau cina. Beau apa, uneori seara cate un pahar de vin si, daca mi se face pofta, mananc si ceva dulce peste zi. Imi ascult corpul si nu ma stresez foarte tare sa imi numar calorii ori sa imi restrictionez poftele.

12. Exista alimente la care nu poti renunta chiar daca nu sunt foarte sanatoase?

Da, am o pasiune speciala pentru tot ce inseamna covrigi si patisserie si nici nu vreau sa renunt la ele. Cand mi se face pofta, de obicei alerg o varianta de buna calitate si ma bucur de ea. Nu as manca niciodata un pateu plin de margarina, dar un croissant cu unt proaspat facut e o bucurie la care nu vreau sa renunt.

13. Ce ar trebui sa excludem din alimentatie….ieri?

Mezelurile, produsele ultra procesate si sucurile. Cred ca la astea ar trebui sa renuntam prima data.

14. Gravidele pot face sport? ce tip de miscare le recomanzi?

Programul gravidelor trebuie monitorizat si discutat cu medicul care monitorizeaza sarcina, pentru ca riscurile sunt mult mai mari decat in cazul unei femei care nu e insarcinata. Deci da, pot face sport, dar nu oricum si nu cu oricine.

15. In afara sportului si a dietei, la ce mijloace/trucuri de infrumusetate apelezi? Cum iti ingrijesti pielea, parul?

Pentru piele fac din cand in cand masaj, sunt mai organizata inainte de a pleca la plaja, in mod evident. In rest, nu folosesc crème de corp decat atunci cand imi aduc aminte, pentru ca nu am o piele prea uscata si nu necesita mari eforturi. Imi ingrijesc fata si ma preocup sa am tenul curat si hidratat, deci aici folosesc si crème si fac si microdermoabrazie si hidratare injectabila cu aminoacizi si vitamine. Am noroc de par sanatos, des si drept, asa ca ma vopsesc o data la 3-4 luni si ma tund la 2 luni, in rest nu fac nimic special.

16. De ce nu te ocupi si de siluetele barbatilor? Stiu ca sala ta de sport este destinata exclusiv femeilor. Este mai dificil de lucrat cu ei?

E mai simplu de lucrat cu barbatii, din fericire pentru ei, hormonii si structura corporala ii ajuta si poate din acest motiv nici nu ma simt provocata. Insa nu ma simt confortabil, imi place micul meu univers feminin si cald, mai ales ca sfera antrenamentelor personale este foarte…personala☺. Prefer sa rasfat un singur barbat decat sa chinui mai multi, cum glumesc adesea si nu antrenez barbati decat foarte rar si in general cazuri mai complicate, care necesita programe atent monitorizate .

17. Mancare preferata/ sport preferat/mod preferat de petrecere a timpului liber?

Ador bucataria asiatica, fie ea japoneza sau thailandeza. Iubesc sa alerg, sa fac Pilates si ma dau (prost) cu kite-ul, dar ma face fericita. Iar in timpul liber imi place sa merg la restaurante bune, merg la spa, citesc, merg la cumparaturi sau vizitez diverse locuri frumoase.

11

18. Studiu de caz:): am 1,65 m inaltime, 85 de kilograme, imi place sa mananc tot ce n-ar trebui ( patiserie, dulciuri, fast-food, bauturi carbogazoase,), sunt lenesa, obosesc repede, nu prea am tragere de timp si nici de inima sa fac sport, dar vreau sa arat bine! cum ma poti ajuta? convinge-ma sa vin la sala, te rog:)

Pot sa iti spun ca daca reusim sa gasim o cale moderata de a imbunatati alimentatia si imi spui cu onestitate ce tip de sport ti-ar placea sa faci am putea reusi sa creionam un program care sa functioneze si sa te ajute sa slabesti. Dar primul pas este sa vrei tu sa arati altfel, sa te simti altfel si sa traiesti putin diferit de cum o faci acum. Regula de baza in Managementul stilului de viata (asa se cheama ceea ce fac eu in activitatea de consiliere) este ca lucrezi doar cu clienti care vor sa faca o schimbare in viata lor.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii