Fii in forma vara asta!

03.06.2015

Incepe sezonul de plaja si mai toata lumea incearca sa gaseasca solutii rapide pentru a arata cat mai bine. Desi nu se pot face minuni in doar cateva saptamani, exista cateva trucuri la care poti apela pentru a te simti mai bine, a arata mai sanatos si, de ce nu, pentru a scapa chiar de cateva kilograme.

Inainte de orice, trebuie sa te hidratezi suficient. Bea cat mai multa apa, adauga menta si lamaie in ea daca ti se pare ca nu iti place gustul si concentreaza-te sa bei cel putin 2.5 litri de apa pe zi. Iti va ajuta organismul sa elimine eficient toxinele si pielea ta va arata mult mai ferma si mai sanatoasa!

Fa sport! Iesi de 2-5 ori pe saptamana la cel putin 40 de minute de alergare usoara in parc, seara dupa program, daca nu ai timp sa mergi la o sala de sport. Este extrem de important sa ne mentinem activi pentru a avea un aspect fizic placut si pentru a fi sanatosi. Un tonus muscular corect te va ajuta sa arati mai bine chiar daca simti ca ai vrea sa mai scapi de cateva kilograme in plus, pentru ca iti da o postura corecta si vei avea un corp mai ferm.

Mananca multe legume. Asigura-te ca cel putin 2/3 din fiecare farfurie de mancare pe care o consumi este acoperita cu legume. In acest fel iti asiguri nu doar necesarul de fibre pentru o digestie corecta, ci iti si asiguri starea de satietate cu un aport caloric mic. Combina legumele cu surse variate de proteine usor digerabile, cum ar fi oul, carnea de peste, de curcan sau de pui de tara.

Mananca dimineata si la pranz cate o portie de glucide complexe – opteaza pentru fulgi de hrisca, mei sau orez integral, ori cate un cartof copt, o portie de 4-5 linguri de orez brun sau paste integrale. Impreuna cu legumele si carnea iti vor da energie pentru a te simti in forma si te vor ajuta sa slabesti si sa arati bine.

Mananca variat si natural. Ca sa scapi de celulita e important sa renunti la alimentele intens procesate, care nu aduc un aport nutritional corect sau echilibrat. Concret, elimina patiseria ieftina, covrigii, covrigeii si biscuiteii din “ciuguleala zilnica” si evita sa mananci intre mese. Renunta la mezeluri, la branzeturile foarte grase si sarate ori la bauturile carbogazoase. Alege in schimb sa mananci legume si fructe de sezon, sa mananci carne slaba, oua, nuci, leguminoase, cereale integrale care in mod natural nu contin gluten si incearca sa le prepari cat mai diversificat si mai creativ. Te va ajuta sa te mentii motivata in procesul de schimbare a alegerilor alimentare si de lifestyle si ai mai multe sanse sa ajungi sa arati asa cum visezi, sa te simti bine in timp ce faci asta si sa te mentii acolo destul de mult timp.

*Articol aparut in revista Doctorul meu – nr de 55 ( iunie – august 2015)

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii