Ce să mănânci înainte de sală

29.10.2015
Ce să mănânci înainte de sală

„Ce să mănânc înainte de sală?” este una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primesc de la clienții mei în ședințele de coaching. Nu e simplu să dau un răspuns complet pentru că înainte de sală alimentația este în funcție de obiectivul nostru.

Cel mai adesea, ai de ales fie silueta, fie creșterea masei musculare. Din păcate, cele două obiective se exclud reciproc. Drept urmare, trebuie luată o decizie clară pentru ziua respectivă. O alimentație responsabilă este esențială dacă dorești să obți și să menți rezultate bune, fie că e vorba de slăbire sau remodelare corporală.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Pierderea în greutate

Daca obiectivul tău este să slăbești făcând sport, atunci masa de dinainte de sală ar trebui să fie exact atât de mare încât să îți dea energie pe durata antrenamentului și asta doar dacă faci antrenamente cardio sau intense.

Concret, gustarea constă într-o sursă de bună calitate pentru proteine, ceva grăsimi sănătoase și puține glucide.

Varianta cea mai simplă este un shake în care amesteci o cupă de izolat proteic de zer cu aromă de vanilie sau fructe de pădure și două linguri de fulgi de migdale. O altă opțiune este o cupă de proteine cu aromă de ciocolată, un vârf de linguriță de ulei de cocos și o cană de lapte de migdale. 

Alternativ, poți combina 3-4 linguri de afine, două linguri de fulgi de hrișcă și o cutie mică de iaurt grecesc ori cottage cheese cu conținut redus de grăsime.

Dezvoltarea masei musculare

Vrei să construiești masă musculară, faci antrenamente cu greutăți la sala de forță și nu ști ce mâncare sănătoasă e indicată înainte de antrenament? Ai noroc, pentru că în acest caz ai la dispoziție combinații delicioase de alimente sănătoase pe care să le mănânci înainte de antrenament.

Ai nevoie de mai multe proteine, carbohidrați cu absorbție lentă și grăsimi esențiale pentru a promova hipertrofia musculară. Înainte de sală ai putea să mănânci, de pildă, o jumătate de cartof dulce copt cu un steak de ton urmat de 1/3 dintr-un avocado.

Dacă preferi varianta unei gustări, poți pregăti una cu 5 linguri de fulgi de ovăz sau quinoa pe care le fierbi puțin ca să se înmoaie. Mixezi, apoi, împreună cu două linguri de merișoare, o cană de lapte (poate să fie și lapte de migdale sau caju) și o cupă de izolat proteic cu aromă de vanilie.

O alternativă ar fi și clasicul peanut butter sandwich: o felie de pâine integrală, o linguriță de unt de arahide sau migdale, un vârf de cuțit de scorțișoară și o banană.

Înainte de sală ar trebui să mănânci cu 1-2 ore înaintea antrenamentului ca să ai energie si să nu afectezi procesul de digestie și absorbție al alimentelor. Totusi, pe cât e de important ce mănânci înainte de sală, nu uita că e la fel de important este ce mănânci peste zi, în fiecare zi.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii