Ce mananci dupa antrenament?

27.09.2016
Ce mananci dupa antrenament?

Cred ca asta este cea mai frecventa intrebare pe care o primesc: ce mananci dupa antrenament? Ca sa stii ce mananci dupa antrenament trebuie sa tii cont de intensitatea la care lucrezi, e important sa corelezi efortul fizic de la sala cu ce mananci.

Si as mai adauga o chestiune: la ce ora mergi la antrenament e foarte important cand vrei sa stii ce e bine sa mananci dupa antrenament.

Am creat o serie de diete personalizate si programe speciale de exercitii pentru acasa care te pot ajuta. Intra pe magazin si comanda dieta sau programul care ti se potriveste!

Daca mergi la sport dimineata, totul e mai simplu: mananci micul dejun asa cum doresti inainte de sport si e bine sa fie bogat in proteine slabe, glucide cu absorbtie lenta si putine zaharuri simple. De exemplu, un sandwich generos cu piept de curcan la cuptor, rosii, ardei, paine neagra si un ceai indulcit cu miere este o idee buna pentru masa de dinainte de antrenamentul de dimineata.

Apoi o gustare usoara de fructe sau un shake proteic si continui peste zi cu mesele normale, fara modificari semnificative pentru ca ai hranit organismul in preajma efortului fizic si nu trebuie sa mananci dupa antrenament ceva special.

Daca insa faci sport seara si mergi la sala dupa birou, lucrurile se complica putin. Si atunci ce mananci dupa antrenament depinde si de tipul de sport si de ce ai mancat peste zi. Ca regula generala, indiferent de tipul de antrenament ales la sala, va recomand sa mancati bine la pranz si rezonabil dimineata.

Pentru dimineata ai la indemana variantele 4-5 linguri de cereale integrale cu iaurt sau doua oua cu o felie de paine neagra, ardei, rosie si un avocado sau sandwich cu paine neagra, carne slaba (curcan, ton, vita,pastrav) si 1/3 avocado sau putin pesto si castravete ori salata verde. Variatiuni pe tema glucide cu absorbtie moderata si proteine slabe.

Eu cred ca masa de pranz este cea mai importanta masa a zilei pentru aceia dintre noi care lucreaza pana tarziu si merg la sport seara. Asa ca la aceasta masa va recomand sa alegeti o garnitura formata din 4-6 linguri de orez brun, quinoa sau paste de hrisca, 6-9 linguri de legume verzi (spanac, broccoli, conopida, sparanghel) si o portie de proteine (muschi de vita, curcan, ton, muschiulet de porc fara grasime aparenta, carne de rata fara piele etc sau 4-5 linguri de linte ori naut).

quinoa

Apoi, ce mananci dupa antrenament depinde…de antrenamentul la care mergi. Ca regula generala, cu cat antrenamentul e mai putin solicitant, cu atat mananci mai usor.

Dupa antrenamente de tip mind&body (Pilates, Yoga, Balet si derivate ale acestora ) nu trebuie sa mananci suplimentar fata de ceea ce consumi intr-o zi in care nu facem sport. Asadar dupa acest  antrenament mananci o salata usoara cu multe legume si eventual, ceva proteine usoare (ton, iaurt, branzica de casa etc).

Dupa antrenamente cu exercitii la saltea sau cu greutati mici (ore de tonifiere, cu solicitare medie) mananci o portie mica de proteine in plus, pe langa legumele de seara, preparate dietetic . De exemplu, dupa o ora de nivel mediu poti manca legume asortate la abur cu o felie de branza telemea si o rosie daca vorbim despre doamne, sau despre peste cu legume la cuptor in cazul barbatilor.

Dupa un antrenament cardio moderat (o ora de jogging, o ora de step aerobic de nivel mediu sau un kickbox moderat) mananci legume preparate la abur, 1-3 linguri de quinoa sau orez ori fulgi de mei si o portie de proteine slabe (peste, tofu).

Dupa un antrenament cardio greu (ore de kickbox de avansati, cardio pe intervale, HIIT, spinning ) e bine sa consumi legume mai satioase (morcov, mazare ) cu 2-4 linguri de quinoa, cartof dulce sau hrisca si o portie generoasa de proteine slabe de buna calitate (ton, curcan) .

Si daca mergi la antrenament seara si tragi de fiare serios, facand bodybuilding, atunci alimentatia trebuie corelata cu acest obiectiv si dupa sala, presupunand ca muti muntii si ridici sute de kilograme de fier, trebuie sa ai o dieta specifica antrenamentului de Bodybuilding, bazata pe consum ridicat de proteine si suplimente nutritive. Dar, probabil, daca ai ajuns deja in acest punct, ai idee despre ce inseamna alimentatia pentru cresterea de masa musculara.


COMENTARII

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii