Antrenamentele în aer liber

20.05.2015
Antrenamentele in aer liber

În ultimii ani, lumea a început să facă tot mai des antrenamente afară. Cum ne antrenăm, însă, eficient și diversificat, ce alte variante de exerciții avem în afară de alergare?

Modelul american este dificil de aplicat

În anii petrecuţi în sală, am avut, o bună bucată de vreme, fantezia antrenamentelor outdoor varianta americană. Cu exerciţiile făcute în celebrul Venice Beach, cu orele de alergare în parcurile naţionale, turele de bicicletă din pădure şi aşa mai departe. Şi, cumva, mulţi ani m-am autolimitat în antrenament pentru că, la noi, abia dacă găseşti un parc civilizat în care să alergi. Nu mă refer aici doar la oraşele mari.

Partea bună este că în ultimii ani, lumea a început să facă tot mai des antrenamente afară. Fie că e vorba de parcuri, stadioane sau faleze, există această tendinţă de a face mişcare în aer liber. Şi e foarte bine că se întâmplă aşa!

Cum ne antrenăm însă eficient afară? Iată o întrebare la care am căutat răspuns pe măsură ce simţeam din ce în ce mai mult nevoia unor antrenamente diversificate.

Alergarea

Desigur că prima opţiune de antrenament afară e să ieşim să alergăm. Putem începe cu un program de mers/alergare, în care să mergem un minut şi să alergăm uşor 20-30 de secunde, crescând, în timp, durata alergărilor, până când ajungem să alergăm constant cel puţin 5 kilometri.

Apoi putem începe să lucrăm intervale, pentru a ne creşte viteza şi putem începe să creştem durata alergărilor, ca să ne îmbunătăţim rezistenţă. Este o opţiune bună de reducere a stresului, de îmbunătăţire a condiţiei fizice şi de a ne diversifica programul de exerciţii, mai ales dacă suntem obişnuiţi să facem doar sport în sala de fitness.

running

Bicicleta, rolele, skateboarding-ul

Din aceeaşi categorie de efort, putem să mergem cu bicicletă, cu rolele sau cu placa de skateboarding, în funcţie de preferinţă individuală şi de abilităţile în a practica astfel de sporturi. Cea mai eficientă opţiune din punctul de vedere al consumului de energie rămâne, însă, alergarea.

Exerciții pentru musculatură și tonus

Antrenamentele cardio trebuie echilibrate cu exerciţii de forţă şi rezistenţa lucrate în regim static, controlat. Putem urma un program care să includă fandări, genuflexiuni, tracţiuni, flotări executate pe o bancă, atât în varianta înclinată, cât şi declinată. Desigur că un TRX ne permite să ne antrenăm şi mai divers şi mai eficient, putând fi ancorat de orice bară bine fixată ori de un copac, dar dacă nu îl avem la dispoziţie, putem folosi băncile din parc în sens creativ.

swim

Înotul

Un alt exerciţiu util, care poate fi practicat în sezonul cald cu mai mare uşurinţă decât iarna, este înotul. Multe dintre piscinele în aer liber sunt deschise şi au preţuri mici în timpul săptămânii, aşa că puteţi profita de asta pentru a face mişcare. Aerul curat o să vă ajute să vă antrenaţi şi să vă echilibraţi corpul, deopotrivă.

Alte exerciții

Şi dacă pe lista noastră nu uităm de o sesiune de stretching, tai chi, qi gong sau yoga în aer liber, am cam ajuns la un regim de exerciţii menit să ne echilibreze corpul.

Am creat o serie de programe speciale de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă programul care ți se potriveste!

E important să nu omitem din programul nostru de antrenament exerciţiile pentru mobilitate şi flexibilitate, pentru a ne păstra sănătatea articulaţiilor şi pentru a ne îmbunătăţi postura.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii