Antrenament de Anul Nou

31.12.2014

Cum adica antrenament de Anul Nou? Uite asa, bine, cum incepe anul nou, adica maine, e bine sa iesim la un antrenament de anul nou. Pentru ca maine, 1 Ianuarie 2015 probabil o sa va simtiti obositi, ghiftuiti, cu mainile si picioarele umflate, asta daca ai petreceut revelionul ca noi toti, cu un grad variabil de exces alimentar si bahic. De tinut minte, te rog, este ca textul asta se adreseaza acelora dintre noi sanatosi clinic si care nu si-au pierdut cunostiinta in noaptea dintre ani, ci mai degraba au sarit putin calul, atat cat trebuie ca sa aiba o petrecere pe cinste. Insa e important sa nu faci excese cu mancarea si bautura, sa mentii la sub 3 pe an ocaziile in care „sari calul” si sa ai grija de tine  si de trupul tau, asa ca te invit la moderatie si cumpatare mai ales cand vine vorba de mancare si bautura.

Totusi, daca la noapte exagerezi, iata cum ar fi bine sa prezinte un antrenament de anul nou.

weekend_someecards

Trebuie mai ales sa intelegi ce face alcoolul in organismul nostru. Pe langa acumularea de toxine si stressul la care ne supune ficatul, alcoolul este un foarte puternic diuretic. Asa ca bea apa inainte de a te ameti, in timp ce te ametesti si dupa. Si dimineata de dupa, orice ai fi auzit din popor, trebuie neaparat sa te rehidratezi. Alege bauturi cu electroliti, apa sau ceai indulcit cu miere si lamaie daca nu ai nimic mai sofisticat pe acasa. Bea cat mai multa apa, pentru cel mai probabil corpul tau e secatuit dupa o nopte de petrecere. Si o cafea lunga, nu foarte tare, daca obisnuiesti sa bei regulat cafea. Sau un ceai negru.

Daca ai baut prea mult…asta e, incearca sa faci cumva sa nu te mai doara capul asa de tare. Daca nu ai probleme de sanatate, o aspirina, ibuprofen sau Alka-Setzer te vor ajuta sa lupti mai eficient cu durerea de cap. Nu abuza insa de pastile si mai ales, nu iti administra tratamente de lunga durata fara avizul medicului specialist.

Masa de Revelion inseamna si multa mancare, ceea ce ridica si mai tare stressul la care ne supunem corpul. Deci dimineata te simti atat de rau si pentru ca ai mancat anapoda toata noaptea, asa ca un ceai de sunatoare sau anghinare te va ajuta sa te dregi. Nu, zeama de varza nu te ajuta sa te trezesti, este doar un aport exagerat de sare care te va impinge sa te simti si mai „umflat” in ziua urmatoare. Deci, dimineata de dupa ar trebui sa insemne un mic dejun usor si hidratant, de exemplu un bol de cereale cu fructe sau un iaurt. Dupa excesul de peste noapte sunt sanse slabe sa fii in mod real infometat, asa ca nu te arunca la o portie prea mare de mancare grasa.

Iesi la aer curat, la o plimbare usoara. Si lunga. Ia un termos cu ceai la tine, pentru ca organismul nu reuseste sa se rehidrateze imediat si in frig pierzi destul de multa apa prin condens. Mergi macar o ora prin parc. Sau prin oras, important e sa dai ocazia corpului sa elimine tensiunea acumulata intr-o  noapte in care nu te-ai odihnit corect si nici nu ti-ai menajat corpul. Daca poti, mergi mai rapid pe masura ce te simti mai limpede la minte, dar nu exagera cu efortul, corpul tau a fost deja pedepsit peste noapte. Ai timp mai spre seara si pentru antrenamentul de Anul Nou :)

Apoi, dupa plimbare, trebuie sa mananci o supa usoara ( cea de curcan, traditionala de anul nou, e perfecta) , eventual ceva legume si sa mai prinzi un pui de somn. Dupa o petrecere reusita ai nevoie de somn, asa ca bucura-te de o ora, doua de odihna.

La trezire fa-ti cadou o limonada mare si poti sa te gandesti la un set de exercitii usoare, ca sa stimulezi digestia si eliminarea toxinelor. Alege de pe youtube un program moderat de exercitii cu greutatea corpului, gasesti multe optiuni pe canalul POPSugar sau Jillian Michaels si urmeaza miscarile cu atentie timp de 30-40 de minute, fara sa te epuizezi. Incheie sesiunea de exercitii cu cateva miscari de stretching sau yoga , pe care le gasesti tot pe Youtube cautand „5 minutes beginner yoga” sau „stretching routine for beginners” .

Si dupa antrenamentul de anul nou, aseaza-te confortabil in pat, fa-ti un plan cu modul in care iti pui de fapt in aplicare rezolutiile de ieri seara si promite-ti ca nu mai exagerezi cu mancarea si bautura prea curand.

Sa ai un an bun, plin de clipe frumoase, de fericire si implinire, de sanatate si fapte bune!

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii