Antrenament de Anul Nou

31.12.2014
Antrenament de Anul Nou

Cum adică antrenament de Anul Nou? E bine să ieşim la un antrenament chiar în această zi. Totuşi, dacă de revelion exagerezi, iată un program de exerciții și echilibrare a dietei de anul nou.

Excese alimentare moderate

E important să nu faci excese cu mâncarea şi băutura, să menţii la sub 3 pe an ocaziile în care faci un exces şi să ai grijă de tine şi de trupul tău, aşa că te invit la moderaţie şi cumpătare mai ales când vine vorba de mâncare şi băutură. Mâine, 1 Ianuarie 2015 probabil o să vă simţiţi obosiţi, ghiftuiţi, cu mâinile şi picioarele umflate, asta dacă ai petrecut revelionul ca noi toţi, cu un grad variabil de exces alimentar şi bahic.

Acest articol se adresează acelora dintre noi sănătoşi clinic şi care nu şi-au pierdut conștiința în noaptea dintre ani, ci mai degrabă au sărit puţin calul, atât cât trebuie ca să aibă o petrecere pe cinste.

weekend_someecards

Dacă, totuși, efectele mesei de sărbători sunt mai neplăcute sau vrei să faci o schimbare, o serie de diete și programe personalizate de exerciții te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Efectele alcolului

Trebuie mai ales să înţelegi ce face alcoolul în organismul nostru. Pe lângă acumularea de toxine şi stress-ul la care ne supune ficatul, alcoolul este un foarte puternic diuretic. Aşa că bea apă înainte de a te ameţi, în timp ce te ameţeşti şi după. Şi dimineaţă de după, orice ai fi auzit din popor, trebuie neapărat să te rehidratezi.

Alege băuturi cu electroliţi, apă sau ceai îndulcit cu miere şi lămâie dacă nu ai nimic mai sofisticat pe acasă. Bea cât mai multă apă pentru că, cel mai probabil, corpul tău e secătuit după o noapte de petrecere. Poate fi de ajutor o cafea lungă, nu foarte tare, sau un ceai negru dacă obişnuieşti să bei regulat cafea sau ceai.

Dacă ai băut prea mult… asta e, încearcă să faci cumva să nu te mai doară capul aşa de tare. Dacă nu ai probleme de sănătate, o aspirină, ibuprofen sau Alka-Setzer te vor ajuta să lupţi mai eficient cu migrenele. Nu abuza, însă, de pastile şi mai ales, nu îţi administra tratamente de lungă durată fără avizul medicului specialist.

Masa bogată de revelion

Masa de Revelion înseamnă şi multă mâncare, ceea ce ridică şi mai tare stress-ul la care ne supunem corpul. Dimineaţa te simţi atât de rău şi pentru că ai mâncat anapoda toată noaptea, aşa că un ceai de sunătoare sau anghinare te va ajuta să te dregi. Nu, zeamă de varză nu te ajută să te trezeşti, este doar un aport exagerat de sare care te va împinge să te simţi şi mai „umflat” în ziua următoare.

Așadar, dimineaţa de după ar trebui să însemne un mic dejun uşor şi hidratant, de exemplu un bol de cereale cu fructe sau un iaurt. După excesul de peste noapte sunt şanse slabe să fi în mod real înfometat, aşa că nu te arunca la o porţie prea mare de mâncare grasă.

Necesitatea mișcarii în aer liber

Ieşi la aer curat, la o plimbare uşoară și lungă. Ia un termos cu ceai la tine, pentru că organismul nu reuşeşte să se rehidrateze imediat şi în frig pierzi destul de multă apă prin condens. Mergi măcar o oră prin parc. Sau prin oraş, important e să dai ocazia corpului să elimine tensiunea acumulată într-o noapte în care nu te-ai odihnit corect şi nici nu ţi-ai menajat corpul.

Dacă poţi, mergi mai rapid pe măsură ce te simţi mai limpede la minte, dar nu exagera cu efortul, corpul tău a fost deja pedepsit peste noapte. Ai timp mai spre seară şi pentru antrenamentul de Anul Nou :)

Apoi, după plimbare, trebuie să mănânci o supă uşoară. Aceea de curcan, tradiţională de anul nou, e perfectă. Eventual, mai adaugi ceva legume şi să mai faci o siestă. După o petrecere reuşită ai nevoie de somn, aşa că bucură-te de o oră, două de odihnă.

Exerciții suplimentare ușoare

La trezire pregătește o limonadă mare şi poţi să te gândeşti la un set de exerciţii uşoare, ca să stimulezi digestia şi eliminarea toxinelor. Alege de pe youtube un program moderat de exerciţii cu greutatea corpului, găseşti multe opţiuni pe canalul POPSugar sau Jillian Michaels şi urmează mişcările cu atenţie timp de 30-40 de minute, fără să te epuizezi.

Încheie sesiunea de exerciţii cu câteva mişcări de stretching sau yoga, pe care le găseşti tot pe Youtube căutând „5 minutes beginner yoga” sau „stretching routine for beginners” .

Şi, după antrenamentul de anul nou, aşează-te confortabil în pat, fă-ţi un plan cu modul în care îţi pui, de fapt, în aplicare rezoluţiile de ieri seară şi promite-ţi că nu mai exagerezi cu mâncarea şi băutură prea curând. Să ai un an bun, plin de clipe frumoase, de fericire şi împlinire, de sănătate şi fapte bune!


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii