Traiesc

Un stil de viata echilibrat si sanatos este pentru mine o combinatie fericita si dinamica intre experiente traite deplin si intens, calatorii in locuri interesante si antrenamente fizice care intaresc organismul si construiesc un corp armonios. Experientele sunt cele care ne ajuta sa fixam informatii pe care le-am aflat prin lecturi, cursuri si introspectie. Ele ne arata parti ale noastre care poate ne sunt inca necunoscute, ne ajuta sa reglam comportamentul nostru spre echilibru si ne imbogatesc prin emotiile cu care ne incarca. Sportul, pentru mine, este o celebrare a corpului, iar antrenamentele fizice pe care le fac si le recomand sunt menite sa construiasca o musculatura estetica, sanatoasa si armonioasa. Sportul trebuie sa fie divers, sa progreseze odata cu noi si sa ne provoace fara a ne coplesi, iar in sectiunea de antrenamente vorbesc exact despre aceasta viziune a antrenamentelor sportive, viziune la care am ajuns dupa 10 ani in care am fost antrenor de group fitness. Calatoriile sunt o mare pasiune a mea si una dintre cele mai bune modalitati de a invata si de a descoperi lucruri noi si interesante. Calatoresc mult si divers, asa ca o sa scriu si despre resorturi ultra exclusiviste in care am fost si despre calatorii cu buget foarte redus, in locuri atipice. Imi plac toate, deopotriva si stiu sa stau si la 5 stele si la cort, pe plaja.

16.10.2018

Am plecat din Bucuresti


Din vara am plecat din Bucuresti, dupa o perioada in care am tot cochetat cu ideea, dar nu am avut curaj sa o si implementez. Mai incercasem in trecut diferite variante, dar mai toate erau din zona de „fuga de acasa”, mai curand decat un plan articulat de relocare. In plus, am afacerea cu sala LadyFIT in Bucuresti, parintii mei sunt tot in oras, bunicii in Craiova si majoritatea prietenilor sunt de asemenea in Bucuresti. In luna iunie, cand mi-a venit mareata idee sa ma mut la mare, ma gandeam ca o sa raman doar pana in septembrie si cam asta era orizontul meu de timp, planificare si maturitate.

10.09.2018

Cu catamaranul in Grecia


Vara asta am fost pentru prima data in vacanta cu catamaranul in Grecia. Experienta in sine a fost foarte frumoasa si interesanta, mai ales ca m-am regasit intr-un spatiu mic alaturi de 8 necunoscuti. Turul de insule a insemnat sa vizitam insulele Saronice, respectiv Aegina, Hydra, Poros si Spetses. Iata cum a fost vacanta cu catamaranul in Grecia. 

27.07.2018

Tipul meu de frumusete


Fac parte din generatia de femei care a crescut cu o idee despre frumusete influentata clar de revistele de moda, de Sex and the City si de perioada de tranzitie post-decembrista. Am 34 de ani si am avut nevoie de 30 de ani ca sa inteleg si sa simt ca frumusetea nu e sinonima cu perfectiunea, ca in spatele frumusetii se afla mii de experiente si de clipe de emotie si ca tot ceea ce am trait pana acum m-a modelat in femeia de azi.

25.06.2018

Cum sa faci miscare ca sa fii sanatos


Cum sa faci miscare ca sa fii sanatos? Cat sport trebuie sa faci pentru o viata sanatoasa? Care este rolul antrenamentului fizic in diminuarea riscului de boala? cum stii ca faci corect sport? toate aceste intrebari insotesc adeseori discutiile in sedintele de consiliere pe care le fac pentru clientii mei. Cred ca toti am auzit, deja, ca pentru o viata sanatoasa trebuie sa facem miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi. Insa, ca sa devina o informatie utila, iata ce trebuie sa stii despre cum sa faci sport.

18.06.2018

Rasfatul de buna dimineata


Din bucatarie miroase a cafea proaspata. Deschid ochii printre razele soarelui de dimineata. De dincolo de geamuri aud zumzetul orasului care pulseaza de energie.

 

Daca as trai intr-o lume de vis, fiecare dimineata a mea ar incepe cu un rasfat. M-as trezi domol si m-as mai intinde in pat lenesa, pe indelete. Apoi, mi-as face cadou un adevarat regal al simturilor.

24.02.2018

Cum am luat contact cu niste dureri din copilarie la un workshop de dans


Vineri seara vorbisem cu 3 prietene sa mergem sa dansam in oras. Inainte de asta, Alina, prietena mea, ne-a propus sa mergem la Hermitage.urban spiritual hub si sa participam la un workshop de dans. Cum dans cu dans suna bine in orice varianta, am zis da fara sa ma gandesc prea tare la ce urma sa se intample.

 

Imi place mult sa dansez, desi trebuie sa recunosc si faptul ca habar nu am sa o fac. Sunt prea concentrata ca sa ma misc firesc si adesea ma simt „self-conscious” fara vreun motiv anume. Anii in care am predat pilates m-au invatat sa constientizez fiecare miscare si din pacate reusesc destul de rar sa ma relaxez cand dansez. Mai am si mana dreapta rupta, asa ca am acceptat cam fara incredere in mine planul de a dansa o seara intreaga.

 

Inainte de a merge la Hermitage am aruncat un ochi pe ce fac ei acolo. Nu pot sa spun ca rezonez prea tare cu practica metodica a spiritualitatii, desi am o preocupare constanta in directia aceea, insa e un loc in care, daca sunteti in cautarea unui echilibru interior va recomand sa il studiati si chiar sa il vizitati.

 

Workshop-ul Roots and Wings promite o experienta menita sa schimbe vieti, cu tot soiul de intrebari profunde:

– De unde eşti?
– Ce înțelepciune poartă corpul tău ca materie?
– Miscările prin care strămoșii tăi îți vorbesc?

 

Trebuie sa admit ca intrebarile astea nu ma fac sa rezonez in vreun fel si nici nu ma inspira, dar eu voiam sa ma misc putin si sa scap de o senzatie suparatoare de tensiune pe care o aveam in corp de cateva zile. Prima parte a workshopului de dans se desfasura vineri seara, era despre dansul celor 5 ritmuri si includea o prezentare minimala a ceea ce urma sa se intample sambata si duminica la curs.

5Rythms este o modalitate de meditatie prin miscare dezvoltata de Gabrielle Roth prin 1970. Se bazeaza pe tot felul de practici si concepte samanice, mistice si extatice, dar ce am inteles eu din ce am practicat vineri seara este ca te ajuta sa iti muti atentia spre tine.

Spre zone diferite ale corpului, care au drept corespondent un anume ritm al muzicii si miscarii si practic m-a ajutat, pentru cateva ore, sa ma misc liber, fara sa imi pierd conectarea emotionala cu propriul corp. Aici sunt mai multe informatii despre 5Rhythms, nu o sa insist foarte tare asupra metodei.

Am inceput sa dansam si simteam fiecare tensiune in corp. Ma durea ceafa, ma simteam cocosata si muzica ciudata ma facea sa ma simt inadecvat. Ne uitam unii la altii parca incercand sa depasim stangaciile initiale si ii remarcasem imediat pe cei care aveau experienta cu practica dansului extatic sau cu dansul in general. Se miscau dezinvolt, ocupau spatiul, miscarile lor erau fluide si ample. Eu ma chirceam si ma durea spatele si simteam ca nimic in corpul meu nu ma asculta.

Primul dans era al pamantului. Imi simteam picioarele puternice si cumva eram recunoscatoare pentru asta, pentru ca simteam ca imping serios cu picioarele pamantul. Am inchis ochii si am inceput sa dansez si, in opozitie cu picioarele din ce in ce mai puternice, spatele meu era din ce in ce mai tensionat. Simteam ca ma cocosez cu fiecare miscare si mainile erau tot mai grele.

Al doilea dans, al focului, m-a facut sa topai si sa ma misc rapid. Mi-a crescut pulsul, am simtit ca incep sa transpir si incercam sa imi tin abdomenul incordat, fara prea mare succes. Ramanea cu mine senzatia aia de tensiune in spate, ma durea mana si ceafa.

Al treilea dans, al apei, era cel al mintii. Multitudinea de sunete fara nicio noima mi-a brutalizat initial urechile, dar mi-am lasat corpul sa se miste si am inceput sa imi misc umerii, gatul si capul. Mi-am despletit parul si mi-am inchis ochii. Ma simteam cumva obosita, dar libera. Ma ametea zbenguiala cu ochii inchisi si imi era frica sa nu ma lovesc de cineva.

Al patrulea dans, al aerului, mi-a fost cel mai greu. Pur si simplu nu imi venea sa intind mainile, ma simteam gheboasa si tensionata, ma durea spatele si faceam efectiv efort sa ridic mainile si sa imi indrept spatele. Stateam pe loc, pentru ca nu reuseam sa imi coordonez mainile si picioarele. Am respirat adanc si cu fiecare respiratie imi miscam bolovanos bratele.

Al cincelea dans, al eterului, mi s-a parut mai natural, ma simteam mai bine in timp ce dansam. Puteam sa ma misc putin mai bine si parca reuseam sa imi indrept cocoasa. Respiram adanc si am inceput sa ma plimb mai bine prin sala intunecoasa care devenise deja foarte calda. Sub talpile goale simteam denivelarile parchetului si ma obisnuisem cu suprafata. Ma ciocneam din ce in ce mai putin de ceilalti si ma miscam mai liber chiar si atunci cand aveam ochii inchisi.

A urmat apoi o pauza de odihna si de explicatii. Pamantul reprezenta lucrurile mari, concrete, pe care le facem sa se intample. Focul reprezenta zona intima, a inimii si a sexualitatii, intr-un intreg cu tot sistemul digestiv. Mi-a placut ca zona din corp delimitata includea si inima si pelvisul, conexiune la care trebuie sa admit ca uneori nu ma gandesc prea serios. Apa reprezenta mintea, cu forma ei nedefinita si mereu in schimbare, iar ritmul usor haotic se referea la agitatia si zumzaiala permanenta din capul nostru. Avea tot sensul din lume. Ma tot intrebam care e treaba cu tensiunea din spate pe care o simteam.

Dansul aerului era al impotrivirii in viata si usurinta cu care mergi inainte cum te poarta viata. Eu sunt o capoasa si o hotarata sa nu iau nimic de-a gata, asa ca atunci am inteles ca poate si de acolo veneau si tensiunile pe care le simteam.

De la toate impotrivirile mele dintotdeauna. Eterul mi s-a parut prietenos, mai ales ca mi-a placut sa ocup spatiul si sa ma joc cu el.

Am reluat dansul cu mici ghidaje din partea trainerului, care sa ne faca sa ne concentram atentia asupra semnificatiei miscarilor. Eram participanti de toate felurile, mai ales femei, dar erau si vreo 3-4 domni care pareau curiosi si deschisi sa experimenteze, dar si o scumpete de fetita de vreo 4 ani care chiar era o bila de energie.

A doua oara, constientizand semnificatia alocata dansului aerului, am reusit sa ma eliberez de tensiune si sa ma misc liber si confortabil. Am parcurs mai toate exercitiile fara probleme, chiar simtindu-ma bine si energizata de tot procesul. Ultima etapa, a eterului, mi-a mutat atentia de la spatiul extern la participantii la dans, m-a conectat cu ei si apoi indicatia a fost sa ne mutam atentia spre noi.

M-am simtit conectata cu corpul meu si simteam lacrimile cum incep sa imi curga pe obraji. Mi-am simtit corpul dureros, cu totul, sub greutatea tuturor suferintelor emotionale. Mi-au vajait in cap momentele de suferinta care m-au marcat pana acum si simteam ca ma prabusesc efectiv. Am alergat spre prietena mea, Alina, plangand. Si-a deschis bratele si m-a strans in brate in tip ce eu plangeam cu sughituri. Brusc, am simtit doua manute mici si calde ca ma mangaie pe umeri. Fetita cea mica a venit la noi, ne-a strans pe amandoua in viata si a inceput sa ne vorbeasca.

-fetelor, nu mai fiti suparate, problemele trec.

-si eu eram trista cand eram mica, dar acum am crescut si nu ma mai doare

-dumnezeu ne-a creat, din lumina. parintii nostri doar ne ingrijesc.

-am crescut acum, e mai usor ca atunci cand eram mici.

Trebuie sa recunosc – mi s-a scurtcircuitat creierul, efectiv. Fac de multi ani psihanaliza, dar nu am reusit sa ma conectez atat de crud cu ranile din copilaria mea si nici nu am reusit pana vinerea trecuta sa ma simt atat de „crescuta”.

Plansa, in bratele prietenei mele, cu un copil de 4 ani care imi explica cum a depasit ea durerea pe care a simtit-o cand era bebelus.

Desi nu rezonam cu viziunea deistica a problemei, imaginea parintilor care doar ne ingrijesc mi-a facut bine si am simtit ca am crescut. Mi-am sters lacrimile, mi s-a linistit plansul si incepeam sa simt ca scap de senzatia aia de presiune din corp si din cap.

Eram obosita, dar ma simteam bine.

Nu stiu cum a fost cursul mai departe, pentru ca nu am mai fost si in zilele urmatoare. Dar momentul ala de eliberare si plans mi-a facut bine, mai ales ca mi-am dat voie sa fiu libera si autentica in public, in fata unor oameni pe care nu ii cunosteam.

 

14.02.2018

Programul „Provocarea Activia” dupa doua saptamani


Programul „Provocarea Activia” pe care l-am inceput in urma cu doua saptamani s-a incheiat cu un mic seminar despre cum implementam in viata noastra schimbarile de stil de viata, in asa fel incat ele sa devina permanente si noi sa invatam sa fim mai active, mai sanatoase si mai energice. Timpul a trecut parca prea repede, insa cele 10 participante au reusit sa urmeze de cele mai multe ori recomandarile mele si ale antrenoarelor de la LadyFIT.

08.01.2018

Alec131 – hard enduro ca mod de viata cu Alec Dumitrescu


Pe Alec il cunoaste orice practicant serios de hard enduro , dar eu l-am descoperit ca antrenor, cand am descoperit enduro si traseele din padure sub indrumarea lui. Mi-a prins bine relaxarea lui si faptul ca mi-a dat mereu incredere in mine, desi aventura mea in enduro era foarte departe de zona mea de confort.

Asa se face ca vara trecuta am cam facut poteca la baza lui de antrenament si astfel am descoperit un altfel de libertate, provocari permanente si multa, multa adrenalina. Fiecare panta mai fioroasa pe care am urcat-o m-a invatat sa am incredere in mine si fiecare coborare printre copaci mi-a antrenat capacitatea de a avea incredere in instinctele mele. In fiecare dintre aceste momente, Alec a fost langa mine, la acea distanta perfect dozata de la care sa ma simt in siguranta, dar totodata libera. Iata ce spune Alec despre enduro, moto si o pasiune de o viata, traita pe doua roti (si uneori pe o roata)

17.11.2017

Cum scapi de febra musculara


Cum scapi de febra musculara e intrebarea pe care mi-o adreseaza fiecare incepatoare de la sala cand incepe un program de antrenament. Si eu, cand reiau programul de sport, ma intreb cum scapi de febra musculara, pentru ca in primele 2 saptamani ma doare constant cate ceva prin corp si descopar muschi noi, despre care nu stiam ca ii am :) . Citeste mai jos cum scapi de febra musculara in mod sanatos, fara medicamente.