Cum să integrezi alimentele funcţionale EVITAL în alimentaţie, dacă eşti o persoană activă, care face sport

17.08.2016
#slabestezece si programul de sport

Avem nevoie de un program și o varietate de mese menținută, alternare între activitate, repaos și vă voi spune cum să integrați alimente funcționale în dietă pentru a avea o viață sănătoasă.

Regim alimentar echilibrat

În ultima perioadă am petrecut destul de mult timp învăţând despre comportamentul românilor în relaţie cu sportul şi alimentaţia sănătoasă şi, deşi m-am bucurat să constat că din ce în ce mai mulţi oameni înţeleg cât de important este să adoptăm un stil de viaţă sănătos, cu o alimentaţie echilibrată şi să facem regulat mişcare, din păcate cei care reuşesc să implementeze aceste obiceiuri sănătoase în mod constant rămân mult sub media înregistrată la nivelul Uniunii Europene.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Concret, asta înseamnă că mulţi dintre noi se confruntă cu dificultăţi în a gestiona acele schimbări în programul zilnic pentru a reuşi să îşi găsească regulat energie şi timp pentru sport, dar şi pentru aprovizionarea cu mâncare sănătoasă şi pregătirea meselor zilnice. Am tot scris despre politica paşilor mici într-o direcţie constant pozitivă pentru a ne atinge obiectivele, iar astăzi o să mă refer la integrarea alimentelor funcţionale Evital într-un program moderat de sport, susţinut de un plan alimentar echilibrat.

Alternarea ritmului antrenamentului

În primul rând, ca să ne găsim timp pentru sport, trebuie să fim conştienţi de intervalele orare în care suntem disponibili şi avem energie. Persoanele care sunt active în prima parte a zilei probabil că se vor simţi bine trezindu-se puţin mai devreme în 2-3 zile pe săptămână, pentru a ajunge la o oră de sport dimineaţa devreme, înainte de începerea programului de lucru. De asemenea, persoanele care au un program neregulat de lucru şi activităţi vor beneficia începând ziua cu sport, când încă îşi pot controla programul. Cei care au însă un program regulat şi se simt bine făcând sport seara, se pot simţi mai relaxaţi şi mai energici peste zi dacă îşi fac timp, la încheierea programului de lucru, pentru un antrenament.

Pentru ca sportul să ne energizeze şi să ne ajute în eliberarea de stres este important să alegem programe de exerciţii potrivite nivelului nostru de rezistenţă şi să variem principiile de antrenament. În cazul ideal, este bine să ajungem într-o săptămână la 3 antrenamente: la o oră de yoga sau Pilates, o oră de exerciţii cu greutăţi pentru creşterea masei musculare şi la o oră cardio, de tip spinning, kickbox sau jogging.

outdoor

Ce înseamnă planul de mese Evital

Pentru o alimentaţie echilibrată există în broşura Evital un plan de mese care este conceput pentru o persoană cu o activitate fizică moderată, care doreşte să îşi îmbunătăţească opţiunile alimentare fără să practice restricţionarea severă a caloriilor din mâncare. Există, dincolo de acest plan, câteva reguli care ne ajută să ştim dacă suntem pe drumul cel bun cu alimentaţia noastră, pentru a face alegeri mai sănătoase.

Primul pas este să ne uităm cu atenţie la farfuria noastră. Pentru o alimentaţie sănătoasă ar trebui să consumăm cât mai rar mezeluri, adică diverse tipuri de salamuri, cârnaţi, crenwurști sau rulade procesate, parizer ori diferite tipuri de şuncă şi alimente prăjite sau făcute pane, schnitzel, aripioare prăjite, gujoane, caşcaval pane sau carne prăjită etc., dulciuri procesate, prăjituri, biscuiţi, covrigei, ciocolată, bomboane, produse de patiserie din comerţ, dar şi sucuri dulci, băuturi carbogazoase cu îndulcitori sau cafele şi ceaiuri îndulcite, gata ambalate.

Dacă ne analizăm farfuria, ar trebui să regăsim în ea legume, leguminoase sau carne slabă, lactate naturale cu un conţinut moderat de grăsime, nuci şi seminţe crude, cereale integrale şi o cantitate mică de uleiuri extravirgine. În prima parte a zilei, până la prânz, ar trebui să consumăm legumele mai săţioase (morcov, nap, cartof), fructele dulci şi cerealele integrale. În partea a doua a zilei ar trebui să ne axăm pe proteine slabe din leguminoase, lactate ori carne slabă şi legume verzi.

De asemenea, e important să învăţăm să gătim dietetic şi savuros, folosind cât mai multe condimente naturale şi ierburi aromatice. Mâncarea trebuie preparată termic la temperaturi scăzute, cu un timp de pregătire mai îndelungat. Legumele e bine să le gătim „al dente”, adică să rămână uşor crocante, pentru a avea o textură plăcută şi un gust bun. O parte din legume şi fructe trebuie consumate crude, ca salate sau gustări, pentru aportul lor de vitamine şi minerale, care altfel se denaturează prin preparare termică.

veggies

Alimentele funcționale Evital pentru fiecare masă

În acest context, alimentele funcţionale Evital se integrează cu uşurinţă în meniul zilnic. De exemplu, dimineaţa este momentul ideal pentru o porţie energizantă de vitamine, aşa că aici putem introduce, la gustarea de la ora 11, Super Orange şi Super Frullato. Gustul bun, de fructe proaspete ne va energiza, ne va satisface pofta de dulce şi vom reuşi să dăm un boost nivelului nostru de energie printr-un plus de vitamine şi hidratare pe care îl oferim organismului nostru.

SuperAnanas se integrează perfect după mesele principale, când avem nevoie de un plus de ajutor de la bromelaină pentru a digera uşor alimentele consumate. Astfel, scăpăm de senzaţia de „burtă plină” şi eliminăm retenţia de apă. Seara, după gustarea de la amiază şi imediat după cină, este momentul ideal pentru Detoxaze, pentru a uşura tranctul digestiv şi a ne oferi un tranzit sănătos şi regulat. În plus, faptul că ne hidratăm suplimentar ne va ajuta organismul să elimine eficient toxinele şi oferă o senzaţie de saţietate pe termen lung, alături de o alimentaţie bogată în fibre din legume şi fructe.

Câtă vreme suntem constanţi în ceea ce ne propunem să realizăm şi ne îmbunătăţim permanent alegerile legate de mâncare şi antrenament, avem toate şansele să ajungem să avem un stil de viaţă sănătos. E important să înţelegem că nu trebuie să aşteptăm niciun miracol sau vreun val special de motivaţie că, pur şi simplu, trebuie să ne alimentăm conştient, cu moderaţie şi echilibru, şi să facem mişcare în mod constant, alegând acele antrenamente care ne plac, care ne fac să ne simţim bine şi să ne relaxăm.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii