Programul meu de echilibru hormonal

20.06.2020
Programul meu de echilibru hormonal

Iata ca incep a treia luna de program pentru echilibru hormonal, a doua in care iau si suplimente. Pot sa incep prin a spune ca nu ma asteptam ca schimbarile in starea mea de sanatate sa fie atat de ample si totodata neasteptate.

Dupa ce am pierdut sarcina, in aprilie, am luat hotararea sa adresez cateva posibile cauze ale acestei situatii. Mancam in general sanatos, dar eram constienta ca mai aveam si scapari. Faceam terapie de multi ani, dar eram constienta ca imi scapau unele aspect emotionale. Si tot asa.

Dupa convorbirea cu Mihaela FoodFairy imi era aproape clar ce am de facut. Mi-a spus sa mananc mai putine proteine decat mancam eu, sa ma concentrez pe a consuma cat mai multe legume verzi si, pentru ca sarcina s-a oprit din evolutie fara vreo cauza evidenta, am decis impreuna sa eliminam din dieta mea lactatele si glutenul, mergand pe o alimentatie cu caracter antiinflamator. Mi-a trimis si un plan de suplimente si superfoods naturale si m-am apucat de treaba.

Programul meu de echilibru hormonal 1

Cu dieta a fost relativ simplu, am crescut cantitatea de peste salbatic semnificativ, am redus carnea de pasare din agricultura industrializata (cu exceptia unor gaini de tara pe care mi le gateste mama ciorba sau pilaf) si am ramas la carne de vita crescuta la sol, o placere mai veche a mea. Mananc zilnic proteine vegetale – linte si naut in mod special si am crescut semnificativ cantitatea de “ierburi”, adica legume verzi de toate felurile. Inca nu m-am imprietenit cu fructele ( in afara de fructe de padure nu prea ma omor cu niciun fruct, nu le simt lipsa si prefer oricand o salata cu de toate versus un castron de cirese), dar incerc sa le consum cat mai constant. Am renuntat fara probleme si la lactate – la cafea folosesc lapte de migdale bio, neindulcit si m-am obisnuit cu gustul, in loc de parmezan folosesc fulgi de drojdie si m-am obisnuit si fara iaurt sau cottage cheese, care erau gustarile mele preferate. Foarte rar, cand mananc in oras, mai am cateva fasii de parmezan in meniu, dar o cantitate infima fata de ce mancam de obicei.  Nu am reusit sa integrez in stilul meu de viata polenul, chlorella si alte pudre similare pentru ca nici nu cred foarte tare in proprietatile lor si nici nu ma omor dupa gust, dar cred ca atata vreme cat mananc aproape toate celelalte alimente functionale din meniu, we’re good. In continuare imi mentin predilectia naturala catre a manca lower carb, dar sunt constienta de asta si nu scad glucidele sub 35% din aportul meu caloric zilnic. Consum cantitati mari de legume pe zi si practic in felul asta imi acopar glucidele cu volume mari de mancare, iar leguminoasele ma ajuta sa imi ating procentele de glucide.

M-am tinut in schimb de programul de suplimente, in special pentru ca am inteles exact la ce imi folosesc si de ce trebuie sa le consum exact pe acelea. In fiecare zi iau o lingura de ulei de peste salbatic (oribil la gust, dar chiar ma simt atat de bine de cand am inceput programul incat sunt in stare sa inghit aproape orice ) si am reusit sa ma obisnuiesc si cu vitaminele B liposomale de la Altrient, desi in primele zile a fost un fel de love-hate intre mine si pliculetul albastru pe care stiam ca trebuie sa il inghit cu orice pret. Mai multe despre beneficiile suplimentelor liposomale puteti citi aici, eu le-am ales pentru ca au cea mai buna rata de absorbtie si pentru tipul de folati pe care Altrient B ii contine.

Avand o mutatie MTFHR, corpul meu nu asimileaza acidul folic in mod corect, asa ca am neaparat nevoie sa iau quatrefolic, o forma speciala a acidului folic indicate femeilor cu aceasta mutatie, ovare polichistice si alte probleme de echilibru hormonal.Despre echilibrul hormonal scrie foarte bine Mihaela FoodFairy aici. Cum nu mai luasem niciodata vitamine liposomale, nu eram obisnuita cu gustul lor ciudat. Vitaminele liposomale sunt vitamine “dizolvate” practic in lecitina si se absorb mult mai eficient decat vitaminele obisnuite, numai ca trebuie ceva antrenament sa la iei. Am incercat si versiunea sa le beau “shot” intr-un pahat mic de apa, dar la mine nu a functionat. Singura varianta cu care m-am impacat a fost sa le iau pur si simplu in lingura si sa beau un pahar mare de apa dupa.

Programul meu de echilibru hormonal 2

De asemenea, pentru reducerea inflamatiei si fluidizarea sangelui folosesc o terapie enzimatica zilnica . Dupa fiecare masa iau enzyme proteolitice (aici variez mereu brandurile, fara sa urmez vreun pattern anume) si mai iau in fiecare zi Nattokinase si Serapeptase. Tot zilnic, pentru a regla un deficit de vitamina D cu care ma lupt de cativa ani, iau DLux Vitamin de la Better You, o descoperire foarte foarte buna pe care o sa continui sa o iau pentru ca a inceput, dupa cativa ani de deficit, sa imi creasca din nou nivelul de vitamina D in sange.

Trebuie sa spun ca sunt absolut impresionata de vitaminele B liposomale si de micul spray cu vitamina D, am un nivel excelent de energie de cand le-am introdus in alimentatia mea si ma bucur ca am renuntat la a doua cafea a zilei, lucru care pentru mine era aproape de neconceput.

Ca efecte dupa 2 luni de protocol (pe care il urmez cam 80% din timp pentru ca de vreo doua ori am scapat la cate o pizza cu blat de maia si nu am renuntat complet la alcool, desi beau mult mai putin ca inainte si am mai descoperit niste pacatosi de biscuiti sicilieni cu alune si ciocolata neagra si ma mai rasfat cu cate unul la desert) am constatat urmatoarele :

  1. Nu ma mai doare burta la ciclu. Deloc. Inainte, desi nu aveam probleme majore, aveam lunar crampe si disconfort. Si nu, nu e normal sa te doara burta inainte sau in timpul ciclului menstrual, orice ar zice reclamele la medicamente antiinflamatoare.
  2. Am energie toata ziua si nu mai am nevoie sa beau cafea, am ramas la una pe zi, dimineata, pentru ca imi place, dar nu mai am nevoie de ea
  3. M-a ajutat foarte mult schimbarea inspre echilibru feminin, conectarea cu pantecul si meditatiile de relaxare. Nu credeam ca voi reusi vreodata sa meditez zilnic, sa imi fac masaj la abdomen, fata sau corp (dry brushing si masaj normal), dar iata ca am reusit si intr-adevar ma simt mult mai blanda, mai calda si mai centrata. E un proces, lucrez zilnic la asta, dar simt ca se schimba in bine multe lucruri .
  4. Mi-am reglat tranzitul digestiv si somnul, pentru ca ajunsesem sa am un somn neodihnitor si ma trezeam extrem de devreme fara niciun motiv aparent. Am dintotdeauna un echilibru digestiv precar si orice zi mai stresanta sau plecare de acasa ma dadea peste cap. Vad ca e din ce in ce mai bine.
  5. Sunt mult mai atenta la ce comand cand mananc in oras sau de la take-away, am redus semnificativ locurile si preparatele pe care le consum.
  6. Mi s-au schimbat poftele alimentare, acum de exemplu poftesc mai curand la chestii sarate si picante (masline coapte, bresaola, pastrav afumat) decat la chestii grase (eu eram genul de om care putea sa traiasca o viata cu branza grasa, salamioare si foie gras)
  7. Mananc mult mai mult ca inainte. Practic, acum consum aproape un kilogram de legume si leguminoase pe zi, minim.
  8. Sunt mai atenta la corpul meu, la cum ma simt si cum preiau stress sau probleme care nu imi apartin si am invatat sa ma detasez tot mai mult de ele. Cand simt ca apare o stare pronuntata de discomfort emotional am invatat sa o adresez si sa o comunic fara frica, respectand limitele mele si ale celorlalti. E un process, aici inca mai am de lucru, dar e ok.
  9. Arat mai bine si ma simt mai bine. Toata lumea imi spune ca am slabit (am exact acelasi numar de kilograme ca intotdeauna, respectiv 63, pentru inaltimea mea de 1.71 consider ca este o greutate sanatoasa si usor de mentinut) si la fata pare ca am castigat vreo 5 ani, sau cel putin asa mi se pare mie

Programul meu de echilibru hormonal 3

Bref, recomand din suflet programul de echilibru hormonal si suplimentele B Liposomal  de la Altrient si vitamina D + K2 de la Better You, chiar sunt din alta categorie!

Toate produsele mentionate in articol sunt achizitionate de la magazinul online botaniq.ro


COMENTARII
  • Maria Andrei pe 22.06.2020 la 11:40 Răspunde

    Ma regasesc In multe aspecte din articolul tau. L-am citit fara rasuflare ! La fata nu am realizat ca esti tu, am crezut ca sunt 2 persoane diferite. Esti frumoasa si emani multa energie pozitiva. Imagine, doar din poza. Multumim


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii