Toamna, sportul și dieta

02.09.2014
Toamna, sport si dieta

Toamna, venim relaxați după vacanță și, adesea, cu câteva kilograme în plus. Dintr-o dată, ne trezim la realitate. Constatăm că nu avem un plan clar pentru ce avem acum de făcut dar avem nevoie de unul. Începutul toamnei este o perioadă problematică pentru corp, sport și dietă, în general.

Așa începe (sau adesea continuă) un ciclu al dietelor absurde, în care ne chinuim să slăbim, apoi cedăm și mâncăm nesănătos, doar pentru a ne îngrășa rapid la loc. Iar cu sportul… De obicei, pe la jumătatea lui septembrie sala se umple, ceea ce e foarte bine. Problema este că persoane care nu au făcut mișcare de ceva vreme, ca să nu zic niciodată, se aruncă în antrenamente de avansați „pentru că ard mai multe calorii” și, de cele mai multe ori, abia dacă rezistă la prima jumatate a antrenamentului.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Concret, ce e de făcut?

Măsurare corectă a greutății

În primul rand, trebuie să facem o evaluare obiectivă a situației. De obicei, imediat după vacanță și, mai ales, dupa drumul de întoarcere, reținem mai multă apă și nici digestia nu se desfășoară corect. Asta e un lucru bun pentru că, cel mai probabil, în realitate, nu ne-am îngrășat atât de tare cum credem.

Așadar, după întoarcerea la programul obișnuit, e bine să așteptăm 3-4 zile inainte de a ne cântări. În aceste 3-4 zile e important să bem 2-3 litri de apă zilnic si să mâncăm cele 3 mese principale fără excese cantitative. Apoi, putem să avem o imagine clară a situatiei. Ca o statistică, majoritatea oamenilor se întoarce din concediu cu 1-3 kilograme în plus. După ce știm cât avem de slăbit, trebuie să ne măsuram si să notăm aceste dimensiuni. Ele vor ajuta la o evaluare clară a situației.

Program realist pentru antrenament

Pasul următor este să estimăm cât timp avem pentru sport, aprovizionare cu mâncare și gâtit și ce buget avem la dispoziție pentru orele de sport și eventuale tratamente cosmetice. Aceste date sunt importante și nu e cazul să le ignorăm. Nu plăti un abonament la o sală pe care nu îți permiți să o frecventezi sau nu opta pentru vreun plan de alimentație care este consumator de timp și bani. Realismul te va ajuta să te încadrezi și menți un program!

Dietă echilibrată

În ceea ce privește dieta, regulile sunt puține dar clare: mănâncă doar alimente naturale, neprocesate. Consumă multe legume la fiecare masă astfel încât mai bine de jumatate din farfuria ta să fie acoperită de legume preparate dietetic sau crude. Mănâncă diversificat și sezonier. Nu are rost să apelezi în septembrie la caisele din supermarket! Bea apa, cel puțin 2 litri pe zi. Învață să gătești. Te va scuti de mulți bani cheltuiți în oraș și îți permite să controlezi exact ceea ce mănânci.

Exerciții fizice reluate gradual

Sportul e si mai simplu. Dacă nu ai făcut mișcare timp de o lună de zile, reia în prima săptămâna antrenamentele de începători. Ai nevoie de 2-4 antrenamente pe saptamană și e mai important să lucrezi corect exercițiile decât să participi la cea mai solicitantă oră de antrenament. Optează pentru exerciții de îmbunătățire a masei musculare (antrenamente cu greutăți, programe de tonifiere). Adaugă un program de reechilibrare și crestere a mobilității de tip yoga sau Pilates și nu uita de antrenamentul cardio, jogging, ciclism, step sau rebound.

Cat durează? În general, este nevoie cam de 10 zile pentru a scăpa de un kilogram de grăsime. Știu că peste tot în reviste citești că e ok să slăbești un kilogram pe săptămână, însă, adevărul e că este greu să o faci fără riscul de a te îngrășa rapid dupa ce reduci ritmul.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii