Toamna, sport si dieta

02.09.2014

Intotdeauna simt ca inceputul toamnei este o perioada problematica pentru corp, pentru sport si dieta in general. Venim relaxati dupa vacanta si adesea cu cateva kilograme in plus si, dintr-o data, ne trezim la realitate si constatam ca nu avem un plan clar in legatura cu ceea ce avem acum de facut. Asa incepe (sau adesea continua) un ciclu al dietelor absurde, in care ne chinuim sa slabim, apoi cedam si mancam nesanatos, doar pentru a ne ingrasa rapid la loc. Iar cu sportul…nu mai spun, de obicei pe la jumatatea lui septembrie sala se umple, ceea ce e foarte bine. Problema este ca persoane care nu au facut miscare de ceva vreme, ca sa nu zic niciodata, se arunca in antrenamente de avansati „pentru ca ard mai multe calorii” si de cele mai multe ori abia daca rezista la prima jumatate a antrenamentului.

Concret, ce e de facut?

In primul rand trebuie sa facem o evaluare obiectiva a situatiei. De obicei, imediat dupa vacanta si mai ales dupa drumul de intoarcere retinem mai multa apa si nici digestia nu se desfasoara corect. Asta e un lucru bun, pentru ca cel mai probabil, in realitate nu ne-am ingrasat atat de tare cum credem. Asadar, dupa intoarcerea la programul obisnuit, e bine sa asteptam 3-4 zile inainte de a ne cantari. In aceste 3-4 zile e important sa bem 2-3 litri de apa zilnic si sa mancam cele 3 mese principale fara excese cantitative. Apoi putem sa avem o imagine clara a situatiei. Ca o statistica, majoritatea oamenilor se intoarce din concediu cu 1-3 kilograme in plus. Dupa ce stim cat avem de slabit, trebuie sa ne masuram si sa notam aceste dimensiuni – vor ajuta la o evaluare clara a situatiei.

Pasul urmator este sa estimam cat timp  avem pentru sport, aprovizionare cu mancare si gatit si ce buget avem la dispozitie pentru orele de sport si eventuale tratamente cosmetice. Aceste date sunt realiste si nu e cazul sa le ignoram. Nu plati un abonament la o sala pe care nu ti-o permiti sau nu opta pentru vreun plan de alimentatie care este consumator de timp si bani. Realismul te va ajuta sa te mentii in program!

In ceea ce priveste dieta, regulile sunt putine: mananca doar alimente naturale, neprocesate. Mananca multe legume la fiecare masa, astfel incat mai bine de jumatate din farfuria ta sa fie acoperita de legume preparate dietetic sau crude. Mananca diversificat si sezonier – nu are rost sa apelezi in septembrie la caisele din supermarket! Bea apa, cel putin 2 litri pe zi. Invata sa gatesti, te va scuti de multi bani cheltuiti in oras si iti permite sa controlezi exact ceea ce mananci.

Iar sportul e si mai simplu: daca nu ai facut miscare timp de o luna de zile, reia in prima saptamana antrenamentele de incepatori. Ai nevoie de 2-4 antrenamente pe saptamana si e mai important sa lucrezi corect exercitiile decat sa participi la cea mai solicitanta ora de antrenament. Opteaza pentru exercitii de imbunatatire a calitatii musculare (antrenamente cu greutati, programe de tonifiere), adauga un program de reechilibrare si crestere a mobilitatii de tip yoga sau Pilates si nu uita de antrenamentul cardio – jogging, ciclism, step sau rebound.

Cat dureaza? In general, dureaza cam 10 zile pentru a scapa de un kilogram de grasime. Stiu ca peste tot in reviste citesti ca e ok sa slabesti un kilogram pe saptamana, insa adevarul e ca e greu sa o faci si riscul de a te ingrasa rapid dupa ce reduci ritmul este foarte mare.

 

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii