Salată de linte cu verdeţuri

17.04.2014
Salată de linte cu verdeţuri

Nu vă place lintea? Nu vreau să vă conving că este un aliment ce trebuie neapărat introdus în alimentaţie, dar sunt mai multe motive pentru care este bine să o descoperiți, fie că vă aflați în post, fie că nu!

Lintea este benefică organismului

După legume şi seminţe crude, lintea este pe locul 3 în ceea ce priveşte cantitatea de proteine. Este bogată în acid folic, minerale şi antioxidanţi. Dacă ai probleme cu colesterolul, lintea poate fi introdusă în alimentaţie pentru că ajută la reducerea colesterolului din sânge. În plus, scade riscul unui accident cardiovascular şi menţine arterele viabile.

Datorită complexului de fibre şi carbohidraţi, lintea ajută organismul să producă energie. Nu îngraşă, fiind un aliment slab în calorii.

Şi dacă v-am convins, vă prezint mai jos o reţeta de salată de linte cu verdeţuri, pe care o puteţi prepara pentru prânz!

Ingrediente:

  • 200 grame de linte (puteţi folosi orice fel de linte: verde, galbenă, etc)
  • 2 linguri ulei de măsline
  • 2 bucăţi sparanghel
  • 2 dovlecei
  • o jumătate de avocado
  • mentă proaspătă
  • sucul de la o jumătate de lămâie
  • sare, piper
  • Preparare:

    Pentru început se pune la fiert lintea pentru 20-25 de minute. Se scurge şi se pune într-un bol de salată.

    Cât timp fierbem lintea, pregătim verdeţurile. Tăiem bucăţi sparanghelul, dovleceii şi îi tragem un minut la tigaie cu o lingură de ulei de măsline. Se asezonează cu sare şi piper.

    Adăugăm verdeţurile preparate astfel peste linte, adăugăm zeamă de lămâie, avocado tăiat cubuleţe şi mentă proaspătă. Când amestecăm salata, adăugăm şi ultima lingură de ulei de măsline şi asezonăm cu sare, dacă mai este cazul.

    Vezi și alte rețete sănătoase care te vor inspira și îți vor oferi energie pentru întreaga zi sau pentru a avea un corp armonios.


    Lasa un comentariu

    Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii