Rețetă de paste pentru prânz

27.04.2015
Reteta de paste pentru pranz

Deși tendința recentă este de a elmina pastele din alimentație datorită glucidelor, ele sunt un plăcute și pot fi consumate, la prânz, dacă ținem cont de câteva precauții și o rețetă pe care le voi prezenta mai departe.

Cum alegem pastele

În timpul şedinţelor de consiliere pentru un stil de viaţă echilibrat primesc mereu întrebări despre paste. Pentru că, după mulţi ani în care ni s-a spus că nu e bine să ne apropiem măcar de glucide când vrem să slăbim, a intrat cumva în obișnuință faptul că trebuie să elimini grupe întregi de alimente din mesele zilnice, ca să pierzi din kilogramele în plus. Aşa că întrebările despre câte o reţetă de paste pentru prânz apar, inevitabil, în fiecare şedinţă de consiliere.

Eu însămi am căutat multă vreme să găsesc o variantă în care să pot avea din când în când paste în alimentaţie, pentru că îmi plac foarte tare.

Înainte de a vă prezenta reţetă de paşte pentru prânz trebuie, însă, să vă spun că e important să alegem produse sănătoase. Putem opta pentru paste fără gluten, paste de orez, de quinoa sau de hrişcă. În ultima perioadă am folosit mult pastele de quinoa şi cele de orez. Cele cu hrişcă sunt interesante însă au o textură mai aspră şi trebuie folosite mai multe condimente, pentru aromă şi savoare.

tumblr_n4e5ia3DnM1rodxmao1_1280

Această reţetă de paste pentru prânz este perfectă pentru sezonul cald, este aromată şi reprezintă o alternativă mai sănătoasă pentru a ne satisface pofta de paste. Reţeta de paste pentru prânz e la fel de savuroasă şi fără adaosul de brânzeturi, pentru cine preferă o alimentaţie fără lactate.

Ingrediente (pentru două porții)

  • 100 g de paste fără gluten (se cântăresc înainte de fierbere)
  • 400 g de roşii cherry
  • două cepe albe
  • 3-4 căţei de usturoi
  • 10 bile de mozarella sau cuburi de caş de vacă nu foarte sărat
  • busuioc proaspăt
  • ulei de măsline
  • Preparare

    Pastele se fierb în apă cu sare al dente, conform instrucţiunilor de pe ambalaj. Se scurg, se spală în apă rece şi se lasă deoparte până ajung la temperatura camerei.

    Se taie roşiile cherry în jumătăţi şi se înăbuşă în tigaia ceramică, la foc mic. Se toacă mărunt ceapa şi usturoiul şi se adăugă peste roşii, împreună cu puțină sare. Eu folosesc sare de Guerande, nefiltrată, pentru aroma intensă. Apoi, se mai adaugă o lingură de pudră de roşii uscate şi se lasă la foc mic, până se înmoaie ceapa. Se închide focul, se lasă se răcească 30 de minute şi se adăugă o lingură de ulei de măsline.

    Pastele se amestecă bine cu sosul de roşii, se adăugă bilele de mozarella şi se presară busuioc proaspăt tocat. E o salată de paste ideală pentru prânz, în zilele în care seara mergeți la antrenament.

    Pentru a avea un stil de viaţă sănătos este important să avem o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, care să includă toate grupele de alimente, dacă nu avem alergii sau intolerante alimentare, în care mâncarea să fie gustoasă, preparată dietetic şi cât mai variată.

    Vezi și alte rețete sănătoase care te vor inspira și îți vor oferi energie pentru întreaga zi sau pentru a avea un corp armonios.


    Lasa un comentariu

    Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii