Probleme digestive vara

28.06.2016
activia pina colada

Anotimpul cald este ideal pentru vacanţe, călătorii şi tot soiul de aventuri plăcute. Toate bune şi frumoase, dar cum ne organizăm când avem programul ”dezordonat” de planuri de vacanţă, weekend-uri cu prietenii şi ieşiri neplanificate la terase? De cele mai multe ori, mai ales pe fondul schimbării programului de zi cu zi, putem să ne confruntăm cu stări tranzitorii, dar neplăcute, de balonare şi constipaţie. Ne schimbăm alimentaţia, orele de masă, facem mai puţin sport,  călătorim sau poate nu ne hidratăm suficient, iar consecinţa este că începem să ne simţim greoi.

Soluţia constă în alegeri înţelepte zi de zi. Dacă nu avem timp să ajungem la sport, o idee bună este să facem mişcare dimineaţa, înainte de a ne începe programul de lucru. 30 de minute pe zi ne ajută să ne menţinem în formă şi să fim sănătoşi. În ceea ce priveşte alimentaţia, lucrurile se complică din pricina tentaiilor de la tot pasul. Dar avem şi aici soluţii! Mâncăm la fiecare masă legume de sezon, consumăm cantităţi mici de proteine animale şi apelăm regulat la gustări pe bază de iaurt cu probiotice.

Apoi este important să ne satisfacem poftele cu cea mai sănătoasă variantă la îndemână. De exemplu, în loc să consumăm paste cu un sos greu de brânză, optăm pentru o reţetă uşoară cu roşii şi usturoi, acompaniate de o salată verde. În loc de îngheţată şi frappe, ne bucurăm de un iaurt răcoritor cu gust delicios de fructe, care nu ne potolește numai foamea, ci ajută organismul să îşi regleze flora intestinală. În loc de produse de patiserie dimineaţa, alegem un mic dejun cu cereale integrale şi iaurt, care ne ţine de foame mai mult timp datorită fibrelor şi proteinelor, ne reglează tranzitul intestinal datorită bacteriilor probiotice şi este şi o excelentă sursă de vitamina D .

IMG-20160625-WA0003

Tot pentru a preveni problemele digestive din călătorii este recomandat să bem ceva mai multă apă decât de obicei, mai ales dacă am călătorit cu avionul. Ne ajută să ne hidratăm şi favorizează un tranzit intestinal regulat şi sănătos. Este de asemenea important să ne asigurăm necesarul de fibre alimentare, aşa că este bine să consumăm la fiecare masă o porţie generoasă de legume, iar în prima parte a zilei este bine să consumăm cel puţin o porţie de fructe. Şi, poate cel mai important este să nu uităm că vacanţa durează doar o săptămâna sau două, aşa că e bine să ne bucurăm de asta vizitând locuri noi şi cunoscând oameni noi, nu neapărat mâncând necontrolat. Până la urmă, vacanţa trece, e păcat să ne rămână doar kilogramele în plus.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii