Micul meu dejun – sugestii pentru o masă variată

18.05.2015
Micul meu dejun

Micul dejun este, aparent, o alegere ușoară dar programul, activitatea variată și preferințele ridică probleme. Voi prezenta sugestiile mele pentru o masă variată și adaptată.

Ce înseamnă un mic dejun echilibrat

Zilele mele încep diferit, în funcţie de activităţile pe care le am programate în agendă. E firesc să şi mănânc diferit, în funcţie de gradul de oboseală cu care mă confrunt, antrenamentele pe care le fac în cursul zilei ori numărul de ore pe care îl aloc activităţilor de birou.

Am creat o serie de diete personalizate care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potriveste!

Un mic dejun echilibrat înseamnă să mâncăm la 1 oră după trezire, să consumăm 10-15% din raţia calorică zilnică şi să punem accentul pe proteine de calitate şi pe surse de glucide cu absorbţie lentă (pseudocereale şi cereale integrale, pâine integrală cu seminţe, legume). De asemenea, e foarte important să încercăm să mâncăm diversificat şi sezonier, pentru un plus de sănătate !

Omleta – un mic dejun sățios

Varianta omletei care îmi place cel mai mult este rezervată zilelor de weekend ori celor în care nu trebuie să plec de acasă în viteză.

O omletă făcută cu 3 ouă, ceapă albă înăbuşită într-o lingură de ulei, cu ardei gras şi ciuperci proaspete, este alegerea mea pentru zilele în care încep cu un mic dejun liniştit, fără însă să am prea mult timp liber pentru masa de prânz. Ca să îmi acopăr necesarul de nutrienţi, lângă omletă îşi găseşte locul un ardei gras roşu şi 2-3 wasa cu fibre.

Pâine cu unt de arahide și banană

În zilele în care alerg dimineaţa, micul dejun înseamnă o cafea mare cu lapte de soia şi două felii de pâine cu unt de arahide şi o banană. Astfel, am energie pentru cei 10 kilometri de alergare matinală.

Fulgi de hrișcă și mei

În zilele lungi şi obositoare, încep ziua cu un bol de fulgi de hrişca şi mei, seminţe de susan şi chia şi vreo 3 linguri de merişoare uscate, înmuiate în lapte de migdale şi cocos.

Migdale și biscuiți integrali cu ovăz

Şi, desigur, există întotdeauna opţiunea de a pleca în fugă, după ce am băut o cafea cu lapte. Însă am mereu la mine câte o pungă de migdale crude şi câte o cutie de biscuiţi integrali de ovăz, fără zahăr adăugat, aşa că reuşesc să mă organizez şi să mănânc masa de dimineaţă în maşină, în traficul aglomerat al capitalei.

Sugestii pentru micul dejun

Ar fi minunat să trăim în fiecare moment o viaţă perfect organizată, cu un program ferm şi bine pus la punct. Din păcate, cel mai adesea, trebuie să facem faţă situaţiilor neprevăzute şi nici programul nostru de muncă nu respectă întotdeauna intervalul 9-17, aşa că e important să găsim soluţii creative şi echilibrate în contextul individual al vieţii noastre de zi cu zi.

Vezi câteva rețete de mic dejun care te vor inspira, se pregătesc ușor și sunt plăcute.

Eu nu sunt o fană a micului dejun, nu îmi este în mod natural foame dimineaţa. Însă am învăţat, în timp, să nu sar peste mesele principale ale zilei şi să mănânc chiar dacă nu simt o nevoie acută de a o face. Pentru că, cel mai adesea, când sărim peste mesele principale, ori descoperim că ne izbeşte o poftă nejustificată de dulce peste 6-8 ore, ori în ziua respectivă nu avem energie sau nu ne concentrăm aşa cum am avea nevoie.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii