Mic dejun– Egg muffins sau cum să faci omletă fără să pierzi timpul

05.11.2013
Mic dejun– Egg muffins sau cum să faci omletă fără să pierzi timpul

Acum ceva timp căutam o variantă care să fie uşor de făcut, pentru micul dejun, decentă din punct de vedere nutritiv şi să nu necesite prezenţa mea fizică în bucătărie pe durata preparării. Oricine a încercat să facă o omletă fără să o “păzească” ştie cât de repede se arde sau, din contră, exact când stai lângă ea pare că nu se mai coace niciodată uniform dar există o rețetă care se „face singură”.

Un mic dejun rapid

Pentru orice femeie, dimineaţa e o perioadă tare complicată – trebuie să te pregăteşti – spălată, îmbrăcată, machiată şi aranjată dacă e cazul – eventual să pregatești bărbat/copii/câine sau pisică, să mai iei în calcul şi traficul de dimineaţă şi, colac peste pupăză, să mai prepari şi ceva de mâncare pentru micul dejun.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Din păcate, multe dintre noi alegem să sacrificăm tocmai micul dejun, cea mai importantă masă a zilei, în realitate, pentru că nu mai avem timp sau energie a ne gândim şi la asta. Deja ştim că “fulgii cu iaurt ” sau “cerealele cu lapte” sunt doar o soluţie de compromis, dar din păcate nu avem timp de ceva mai bun.

Cum se prepară Egg muffins

Pentru muffins-urile cu ou (nişte mini omlete, de fapt ) ai nevoie de hârtie pentru brioşe, pulverizată cu un ulei termorezistent (ulei de cocos sau special pentru gătit, pus într-un tub de spray de ulei – se găsesc la orice supermarket mai răsărit).

Înainte să începi reţeta, porneşte cuptorul la 180 de grade şi lasă-l să se încingă.

Între timp, într-un castron, se bat ouăle (3 ouă pentru 2 persoane, 5 pentru doi adulţi şi doi copilaşi) cu furculiţa, până se omogenizează. Se taie separat un fir de ceapă verde (fără frunze), 2-3 roşii uscate şi 2-3 frunze de busuioc proaspăt, dacă ai în casă – dacă nu, nu e nici o dramă, merge şi busuioc uscat sau amestec de condiment italieneşti.

Mai ai nevoie de o felie de telemea scursă de zer – cel mai simplu e să o ştergi bine cu un prosop de hârtie curat, iar că să faci reţeta bărbat-friendly poţi în loc de telemea să pui nişte caşcaval. Se taie brânzeturile cubuleţe mici sau se dau pe răzătoare şi se amestecă cu ouăle bătute.

Compoziţia se toarnă în mod egal în formele de hârtie stropite în prealabil cu ulei, se presară roşiile şi condimentele şi se dau la cuptor cu grătarul pus pe ghidajul de la centru şi, dacă aveţi cuptor electric, cu ventilaţia pornită. Dacă ai folosit forme de hârtie mici, trebuie să le verifici după vreo 5 minute. Ouăle sunt coapte când o scobitoare introdusă în centrul preparatului iese curată.

În mod normal, în vreo 7 minute sunt gata, timp în care nu trebuie să stai lângă cuptor. Se serveşte cu o roşie, un ardei gras şi 2 felii de pâine neagră (ideal e să fie pâine fără drojdie, din cereale integrale şi seminţe), iar mărimea porției depinde de mărimea formei de hârtie – de regulă, 2-3 forme mici sunt echivalente cu o formă mare. Omleta iese uşor din foaia de hârtie, se serveşte fără aceasta, acompaniată de roşie şi o felie de pâine integrală cu seminţe.

La o porţie de egg muffin pentru un adult, calculată cu o felie de pâine şi o roşie, avem 250 kcal, 15 g proteine, 16 g lipide, 12 g carbohidraţi şi 4 g de fibre.

Vezi și alte rețete de gustări sănatoase care te vor inspira, se pregătesc ușor și sunt plăcute.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii