Iaurtul și revenirea după Sărbători

19.01.2016
Iaurtul și revenirea după Sărbători

După sărbători e important să revenim la meniu sănătos, să renunţăm la alcool, să facem mişcare, să consumăm legume, fructe și lactate, iaurt. Starea de bine ne ajută să avem mai multă energie şi poftă de viaţă, să avem grijă de noi.

Alimentaţia dezechilibrată, consumul de carne grasă şi sărată, de alcool şi dulciuri ne afectează nu doar greutatea, ci şi aspectul pielii, felul în care ne simţim şi nivelul de energie de care dispunem pentru activităţile zilnice. După perioada sărbătorilor de iarnă e nevoie să revenim cât mai repede la o alimentaţie echilibrată, pentru a scăpa de riscul acumulării de kilograme în plus.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Cum să fim în formă în noul an?

Alimentaţie echilbrată

Asta înseamnă să ne planificăm mesele şi să ţinem un jurnal alimentar. Ajută întotdeauna să avem o bună organizare a meselor, să nu mâncăm la întâmplare alimente nesănătoase şi să ţinem o evidenţă a ceea ce consumăm peste zi. Astfel, ne hrănim corpul, avem grijă de noi şi asta contribuie la obţinerea unei stări de bine. Ne ajută să avem o digestie sănătoasă şi o greutate corporală echilibrată.

Facem mişcare

Cu cât mai multă activitate, cu atât mai bine. Minimum 30 minute în fiecare zi, fie că mergem la sală sau avem un stil de viaţă mai activ. Exerciţiile fizice variate ne ajută să luptăm cu stresul, ne dau energie şi, de asemenea, sunt cea mai bună cale să ajungem la o greutate sănătoasă.

Menţinem o gândire pozitivă

Yoga, exerciţiile în aer liber, cuvintele pozitive. Stilul de viaţă sănătos înseamnă, pe lângă alimentaţie şi sport, şi un echilibru emoţional. Învăţând să fim buni cu noi şi având o atitudine pozitivă şi optimistă în viaţă, ne asigurăm că suntem mai eficienţi în activităţile noastre de zi cu zi. Un bun tonus emoţional ne ajută să fim în formă.

Ce alimente NU ar trebui să ne lipsească?

Acum, în perioada de după Sărbători, când vrem să scăpăm de problemele digestive apărute, ar trebui să avem în vedere mai multe alimente. Fructele, legumele, salatele şi iaurturile ar trebui consumate zilnic în această perioadă. Carnea trebuie să fie cât mai slabă, pui, curcan, pește, preparată cât mai natural, la aburi, rotisor, grătar, cuptor şi nu prăjit sau mai ales pane.

Este bine să apelăm la produse lactate care apar mai puţin în perioada sărbătorilor. Ele trebuie introduse între alimentele favorite altfel ne privează organismul de un mineral foarte important. Calciul are o absorbţie destul de deficitară pe perioada iernii din cauza unei cantităţi mai reduse de vitamina D activă.

Fresh yogurt served in a clear glass bowl

Este cu atât mai important ca produsele lactate să treacă în prim plan pentru copii şi persoanele de sex feminin. Cerealele integrale precum şi alimentele bogate în fibre trebuie să fie consumate într-o cantitate considerabilă pentru rolul lor benefic asupra digestiei.

Fructele şi legumele proaspete ar trebui să apară zilnic în dietă pentru a acoperi necesarul de vitamine, minerale şi antioxidanţi. Vitamina C are o importanță deosebită şi o regăsim în cantităţile cele mai mari în ardei roşu, pătrunjel, fructe de pădure şi mai puțin în citrice.

Ce facem dacă, în urmă sărbătorilor, avem câteva kilograme în plus?

De Sărbători ne-am făcut mai mult sau mai puţin de cap cu alimentaţia. Nu am fost neapărat atenţi la cât de echilibrată nutrițional a fost ea.

De aceea, în ianuarie, pentru a ne asigura că reuşim să ne purificăm organismul, ar trebui să îi oferim o serie de „cadouri” sănătoase. Unul dintre ele poate fi iaurtul probiotic pentru că, raportat la numărul de calorii, iaurtul este un aliment bogat în nutrienţi, împreună cu legumele  şi fructele. El conține proteine, vitaminele B2, B6, B12, calciu, potasiu, zinc, magneziu. Are mai puţină lactoză, fiind mai uşor tolerat, dacă ai probleme digestive. Bacteriile probiotice ne ajută să scăpăm de starea de balonare, având un efect benefic asupra sănătăţii digestive.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii