Fibre, grăsimi sănătoase și probiotice – mixul perfect pentru sistemul digestiv

30.03.2016
Fibre, Grasimi sanatoase si probiotice - mixul perfect pentru sanatatea digestiva 1

Iaurtul, fulgii de ovăz și nucile reprezintă alimente pe care nu le-aţi asocia, neapărat, la o masă dar pentru aportul de fibre, grăsimi sănătoase și probiotice, sunt combinația perfectă și iată de ce.

Nucile

Pe lângă faptul că sunt gustoase, nucile au proprietăţi antiinflamatoare şi antioxidante. Pentru mine, nucile reprezintă opţiunea perfectă pentru o gustare rapidă, care să mă energizeze şi să îmi asigure necesarul de minerale şi grăsimi sănătoase.

Sunt puţine alimente mai sănătoase decât nucile. Cu un conţinut foarte ridicat de fenoli, tanin şi bio-flavonoizi, nucile de pădure sunt şi o sursă excelentă de vitamina E, în formă ei mai rară, gama-tocoferol, care ajută foarte mult în sănătatea cardiacă.

Fulgii de ovăz

Fulgii sunt de multă vreme printre opţiunile mele de mic dejun. Sunt o sursă excelentă de fibre, minerale şi glucide care se eliberează şi se absorb treptat în organism, astfel că îmi oferă energie constantă în prima parte a zilei. Ovăzul are proprietatea demonstrată de a reduce colesterolul şi riscul de boală cardiovasculară. În plus, consumând regulat cereale integrale, organismul nostru reuşeşte să menţină nivelul zahărului din sânge la un nivel constant. În acest fel ținem sub control nu doar pofta de mâncare ci şi pe cea de dulce. Totodată, ne fereşte de pericolul bolilor metabolice. Fibrele conţinute în cerealele integrale ajută foarte mult şi la îmbunătăţirea sănătăţii digestive, având proprietatea de a regla tranzitul digestiv.

Iaurtul

Este una dintre cele mai sănătoase variante de a consuma produse lactate. Păstrează conţinutul de calciu şi proteine din lactate, dar este mai uşor digerat pentru că este deja un produs fermentat. În plus, prin procesul de fermentare, iaurtul conţine bacterii sănătoase, probiotice, care ne ajută să întreţinem un mediu echilibrat la nivelul florei intestinale. Iaurtul îmbogăţit cu bifidobacterii, câtă vreme este consumat regulat, ajută la menținerea sănătăţii digestive şi este o sursă excelentă de micronutrienti esenţiali.

111

Iaurtul conţine calciu şi vitamina D, care sunt importante în reducerea riscului de osteoporoză. Există studii care au demonstrat efectele benefice pe care lactobacilii şi bifidobacteriile le au în cazul disconfortului digestiv. Ele mai reușesc și să regleaze procesele inflamatorii din colon, optimizează timpul de tranzit al alimentelor şi îmbunătăţesc sistemul imunitar. Prin optimizarea pH-ului mediului intern, poate acţiona ca un întăritor al întregului sistem imun.

Activia cereale integrale cu nuci şi ovăz – un produs complet

Noul produs de la Activia este pentru mine gustarea ideală: are un gust plăcut, care mă ajută să trec cu bine peste pofta de dulce. Conţinutul de probiotice şi fibre mă ajută să evit stările de balonare şi disconfort digestiv şi, în plus, îmi ţine de foame în perioadele dintre mese. Atunci când îl consum la micul dejun mă ajută să încep ziua cu energie şi este un aliat de nădejde în prepararea meselor care sunt deopotrivă sănătoase şi gustoase.

Vezi câteva rețete de gustări sănătoase care te vor inspira, se pregătesc ușor și sunt plăcute.

21


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii