Puterea plantelor

16.07.2018

Atunci cand vorbim despre echilibru alimentar cred ca cel mai important este sa intelegem ca nu trebuie sa facem schimbari radicale, nu se recomanda sa eliminam foarte  multe alimente din dieta noastra zilnica, ci mai curand sa adaugam ingrediente sanatoase si sa construim astfel noi obiceiuri alimentare si un nou stil de viata, mai lejer.

Cel mai des, in timpul sedintelor de consiliere pentru nutritie si dieta remarc faptul ca oamenii se bazeaza prea mult pe alimente procesate, de origine animala si consuma cantitati prea mici de fructe, legume, leguminoase sau nuci.

Puterea plantelor este aceea ca ne echilibreaza in mod natural corpul, fara eforturi mari din partea noastra. Practic, in loc sa ne straduim sa ne restrictionam deciziile culinare la un numar restrans de ingrediente, solutia este sa ne deschidem optiunile catre a consuma cat mai multe plante si produse derivate din plante.

Consumul crescut de alimente vegetale in dieta zilnica ne ajuta sa avem un profil nutritional echilibrat. Ingredientele vegetale au un aport optim de fibre alimentare, nu contin in mod natural colesterol sau lactoza si de regula au un aport caloric redus. Desi nu sunt un sustinator al alimentatiei vegane, consider ca a avea in meniul zilnic cat mai multe legume, fructe si produse vegetale este cea mai buna optiune pentru un meniu echilibrat.

Clientilor mei le recomand cel mai des sa manance la fiecare masa principala legume. Sunt mereu surprinsa de cat de putini sunt aceia care in mod uzual consuma diferite tipuri de legume, optiunile cele mai comune fiind rosiile, ardeii, si salata verde. Asa ca primul pas inspre a construi un meniu echilibrat este sa le repet ca la fiecare masa principala trebuie sa consume cat mai multe legume diferite, cam cat sa acopere jumatate din farfurie. Si asa se imprietenesc clientii mei cu diferite sortimente de legume, de la mazare mange-tout pana la napi si dovlecei.

Apoi, pentru gustarile zilnice si micul dejun, recomandarile mele se refera la consumul regulat de fructe de sezon, nuci si seminte crude, dar si produse vegetale pe baza de plante care diversifica optiunile alimentare.

Cel mai bun exemplu pentru micul dejun se refera la diversitatea optiunilor alimentare – in mod ideal, in fiecare zi ar trebui sa alegem altceva de mancare pentru micul dejun, ca sa ne incepem ziua cu energie, savoare si texturi interesante. Pe langa clasicele preparate pentru micul dejun – oua pregatite in diferite feluri, un sandwich cu gratar si ceva legume, de ceva vreme le recomand clientilor mei produsele vegetale Alpro, ca alternativa la iaurt. Pe langa textura delicata si cremoasa, alternativa la iaurt Alpro nu contine lactoza sau colesterol, are circa 4 grame de proteine vegetale in compozitie si, in functie de sortimentul ales, aportul de zaharuri variaza de la 2 g la 11, toate provenite din surse vegetale.

Alternativa la iaurt Alpro se gaseste in 4 sortimente : natur, cu aroma de piersici, de afine si de zmeura si merisoare, toate potrivite pentru micul dejun sau gustarile de peste zi.

Recomandarea mea, pentru o viata echilibrata si plina de savoare, este sa crestem aportul zilnic de produse pe baza de plante, ceea ce ne va ajuta sa avem mai multe optiuni alimentare.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii