Luna mea Rawmazing

10.02.2015
Luna mea Rawmazing

Am simţit la începutul anului nevoia unei soluţii sănătoase de alimentație, confortabilă, care să mă scutească de monotonie și efortul de pregătire a meselor pentru birou sau alte opțiuni de dietă. Am ales preparatele Rawmazing.

Luna Ianuarie a început dificil pentru mine, cu o stare emoţională complicată, cu o oboseală accentuată de lipsa unei vacanţe, aşa cum aveam nevoie, şi cu multă multă treabă.

Înainte de a scrie acest review, trebuie să vă spun câte ceva despre programul meu la sală. Petrec la birou multe ore, după un program nu tocmai ordonat. Lunea şi vinerea stau la sală doar după un program de 6 ore, miercurea sunt complet liberă şi marţea şi joia am program lung, de dimineaţă până seara.

Cum am ales Rawmazing

Fac, în medie, 1.5 ore de sport pe zi, la sală, şi în unele zile mai şi alerg. În plus, nu am fost niciodată genul de persoană care să se sature cu 3 frunze, aşa că pentru toate aceste motive (efort fizic ridicat, apetit ridicat şi un nivel crescut de activitate fizică) am optat să mi se livreze la birou atât masa de prânz, cu tot cu desert, şi cina împreună cu o gustare pentru amiază.

Cum am adaptat dieta

Am observat că, în funcţie de nivelul de activitate fizică din unele zile, am suplimentat meniul rawmazing mai mult sau mai puţin. În general, în zilele cu alergare şi Ultimate Pilates mi-a fost suficientă mâncarea livrată de ei , cu nota că am mâncat întotdeauna înainte să alerg desertul care venea la pachet cu masa de prânz.

Timp de o lună de zile am consumat la două mese de peste zi preparatele raw-vegane de la Rawmazing, fără însă a avea un meniu exclusiv vegan. Am avut zile în care am mâncat vegan, zile în care am simţit nevoia unui adaos de peşte şi zile în care am mâncat, de-a dreptul, carne roşie. Am învăţat, în timp, să îmi ascult corpul, aşa că nu mă mai cramponez, de ceva vreme, de vreo etichetă alimentară.

În zilele în care am avut activitate la sală prin antrenamente cu greutatea corpului mi-a trebuit un supliment de pește sau chiar carne sub formă de salată sau preparate la cuptor/grătar. Cu cât efortul la sală era mai intens, şi mai de durată, cu atât mai mult îmi cerea corpul proteine, aşa că am ascultat cu atenție.

Ce efect avut noua rutină

Ceea ce am observat faţă de perioadele în care mă alimentez „la liber” a fost că m-am săturat cu o cantitate mult mai mică de proteină animală. De exemplu, o porţie nu a mai depăşit 120 de g de carne. Știu de această porție de la conservele de peşte şi am cântărit de curiozitate să văd cât mănânc de fapt. În aceste zile, însă, nu am simţit nevoia de dulce, aşa că de multe ori am împărţit desertul cu fetele de la sală.

Mâncarea a fost gustoasă, în măsura în care gustul preparatelor rawvegane diferă substanţial de panoplia de arome din bucătăria tradiţională. În unele zile foarte friguroase am mai simţit nevoia de ceva cald dar, de cele mai multe ori, un ceai fierbinte a rezolvat problema.

Avantaje și dezavantaje

Mi-a plăcut mult varietatea de arome, faptul că meniul nu se repetă săptămânal şi că am avut la dispoziţie o selecţie generoasă de texturi, de culori şi de alimente. M-am împăcat foarte bine cu mix-urile de legume, cu crackersii de seminţe şi cu cele mai multe dintre supe.

Am observat, însă, că uneori, în zilele prea aglomerate în care rămâneam în urmă cu consumul de apă, am avut tendinţa de balonare. Deci, dacă treceţi la o alimentaţie vegană sau oricum bazată pe plante, aveţi grijă să vă hidrataţi corespunzător şi să mestecaţi bine preparatele.

M-a ajutat foarte mult ora de livrare, astfel că am dezvoltat un mic reflex pavlovian. La ora 11, când ştiam că vine mâncarea, abia aşteptam să îmi potolesc foamea. Şi da, mâncarea a venit întotdeauna la ora 11, ceea ce mi s-a părut senzaţional în raport cu alte firme care livrează masa de prânz la birou.

M-a ajutat mult şi faptul că nu a trebuit să îmi bat capul cu procurarea, prepararea şi alegerea alimentelor. Recunosc şi faptul că, în momentele foarte aglomerate, îmi doresc variante simple şi comode cu care nu trebuie să mă stresez prea tare. Soluţia Rawmazing mi-a venit ca o mănuşă.

Am avut şi câteva preparate cu care nu m-am împăcat, de exemplu o supă de broccoli şi avocado. După ce le-am transmis faptul că nu îmi place respectivul preparat, nu l-am mai primit în zilele următoare.

Ce a însemnat experiența Rawmazing pentru mine

M-am simţit bine în luna ianuarie cu mâncarea Rawmazing şi am trecut cu bine printr-un început de an agitat şi solicitant. Mi-a uşurat mult viaţa, m-a scutit de bătăi de cap şi mi-a dat o porţie de energie bună. Mi-e absolut clar că singură nu aş fi preparat niciodată acele mese variate. Pur şi simplu nu am avut timpul, ustensilele şi cunoştinţele de gastronomie necesare.

În plus, nu cred că aş fi mâncat atâtea legume. În general, la prânz, îmi comand masa la birou de la un take-away de lângă sala şi în luna ianuarie au avut în meniu multă carne, orez sau cartofi şi foarte puţine legume. În plus, niciodată nu sunt preparate atât de dietetic precum cele de la Rawmazing.

Nu am avut un obiectiv de slăbire, aşa că mi-am menţinut greutatea constantă, suplimentând uşor mâncarea primită de la ei. Dar m-am simţit bine, am avut multă energie şi am putut să mă concentrez exclusiv pe lucrurile care trenau în activitatea mea, beneficiind de acest răgaz organizatoric.

Per total, a fost o experienţă plăcută şi sănătoasă şi voi repeta cu siguranţă programul atunci când începe postul Paştelui, pe care îl ţin an de an şi care e ceva mai complicat de urmat datorită duratei mari şi restricţiilor alimentare.

Vezi și câteva rețete raw vegan care merită încercate.

Să vă fie de bine!


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii