Alimentatia este cheia catre un stil de viata sanatos 

23.11.2019
Alimentatia este cheia catre un stil de viata sanatos 

Se spune ca societatea moderna uita tot mai des ca ceea ce mancam zi de zi conteaza covarsitor mai mult decat interventiile disparate si in forta pe care reusim sa le implementam cu efort din cand in cand. Fie ca vorbim despre cate o cura de slabire complicata si costisitoare sau despre un program „detox” agresiv, e mai important ce facem zi de zi pe parcursul unui an, inainte de a ne gandi la ceva ce putem implementa cu efort considerabil. Iata ce poti face ca sa ai un stil de viata sanatos cu ajutorul alimentatiei! Si, din fericire, e mai simplu decat crezi!

Din pacate, expunerea exagerata la social media si internet ne-a facut sa credem ca exista un soi de „secret” la care nu avem acces decat cu efort considerabil, fiindca e mult mai putin „Sexy” sa comunici ceea ce functioneaza de fapt in mod natural. Anume, ca a manca echilibrat pe termen lung este mult mai sanatos si mai benefic pentru noi decat sa alternam perioadele de „delasare alimentara” cu cele in care intervenim in forta, nesustenabil, asupra comportamentului nostru zilnic.

In realitate, marele secret al vietii sanatoase incepe cu o alimentatie constant echilibrata . Care este punctul de plecare pentru aceasta ? Este deopotriva simplu si usor de implementat!

  • Sa mancam la fiecare masa fructe si legume neprocesate, care se gasesc in mod natural in sezonul in care le consumam. Desi globalizarea ne-a permis sa consumam alimente diverse, totusi e bine sa pastram macar sezonalitatea continentului nostru.Alimentatia este cheia catre un stil de viata sanatos  1
  • Sa evitam sa consumam alimente grase, cum este cazul carnii grase si procesate, sau al branzeturilor maturate. Alimentatia noastra trebuie sa fie dietetica si sa includa cu precadere carne slaba sau peste in favoarea carnii rosii impanate sau a mezelurilor si branzeturilor procesate.
  • Este indicat sa preparam mancarea cat mai simplu, la abur sau la cuptor si sa mancam cat mai frecvent cruditati. Astfel, legumele isi pastreaa vitaminele, ne alimentam corect cu fibre si minerale si mancarea este usor de digerat. Evitand prajirea alimentelor ne hranim sanatos si evitam caloriile goale.
  • Hidratarea si crearea unui meniu diversificat si flexibil sunt de asemenea importante pentru o viata sanatoasa. Trebuie sa bem apa, sa evitam sucurile si bauturile energizante, sa nu consumam in exces cafea sau ceaiuri cu teina. Mancarea noastra trebuie sa ne produca placere, sa fie variata si atunci cand alegem ce mancam e bine sa fim atenti la nevoile corpului nostru.
  • Constanta este mai importanta decat orice, fiind oricand de preferat un meniu flexibil de tip 80/20 pe care il mentinem in timp. Alimentatia este cheia catre un stil de viata sanatos  3Asta inseamna ca atata vreme cat 80% din alimentele noastre dintr-o saptamana sunt sanatoase si echilibrate, pe termen lung putem sa ne satisfacem in restul de 20% diversele placeri si pofte. Cel mai simplu, pentru a evita erorile de calcul, este sa ne raportam la aportul caloric estimat  dintr-o saptamana, caci de multe ori alimentele care ne ispitesc sunt dintre cele foarte dense caloric, iar daca evaluam mancarea noastra in functie de numarul de mese riscam sa consumam prea multe alimente care nu sunt benefice pentru noi.

In cazul in care nu stii de unde sa incepi sa mananci sanatos iti recomand sa parcurgi chestionarul Index de sanatate! Iti va oferi un set de obiective asupra carora sa te concentrezi si parcurgand intrebarile vei intelege si care sunt directiile sanatoase de urmat in alimentatie.

Si nu uita, ceea ce facem zi de zi ne defineste, asa ca mananca zi de zi sanatos, simplu si gustos!

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii