Tot ce trebuie sa stii despre alimentatia sanatoasa

16.04.2018

Indexul Sănătății este un program de susținere a sănătății – un program pentru persoanele care doresc să-şi evalueze stilul de viaţă şi sunt pregătiţi să accepte rezultatul şi să se mobilizeze pentru o schimbare în bine. Este un instrument sofisticat care ține cont de 5 piloni care construiesc un stil de viaţă sănătos: dieta echilibrată, starea generală de sănătate, activitatea fizică, echilibrul psihologic și capacitatea de a gestiona obiceiurile nesănătoase. Testul online este construit în jurul acestor cinci piloni, la fel și evaluarea acestuia, precum și planul lunar personal și alte recomandări.

Cred ca una dintre cele mai mari provocari in imbunatatirea unui stil de viata vine din corectarea alimentatiei. Baza unui meniu zilnic sanatos se formeaza pe consumul regulat de fructe si legume. Este important sa mancam diversificat si sezonier, iar ca obiectiv intermediar in demersul nostru de a avea o viata echilibrata este recomandat sa mancam legume la fiecare masa.

Index de Sanatate acopera, prin intrebarile dedicate nutritiei/alimentatiei, alimentele de baza din nutritie, precum si obiceiurile alimentare nesanatoase. Pornind de la aceste intrebari, gandindu-ma la obiceiurile nesanatoase si la o dieta echilibrata si nerestrictiva, va prezint principiile dupa care eu ma ghidez in viata de zi cu zi.

Legumele si fructele consumate in mod constant, in cantitati indestulatoare ne asigura un aport corect de fibre alimentare de buna calitate, atat din cele solubile cat si din cele insolubile. Aduc in organismul nostru vitamine si minerale si asta ne imbunatateste starea de sanatate, mai ales in contextul in care traim in medii poluate si stresante.

Pentru a avea o alimentatie sanatoasa este indicat sa acoperim prin meniul zilnic toti macronutrientii de care avem nevoie, asa ca al doilea aspect important este cel al aportului proteic.

Buna functionare a metabolismului nostru se intretine prin consumul a 0.8-1.2 grame de proteina per kilogram-corp. Pentru a aduce in organismul nostru aceasta cantitate de proteine este necesar sa consumam regulat atat proteine animale cat si vegetale. Cele mai sanatoase surse de proteine sunt pestele mic de captura oceanica, ouale de la pasari crescute la sol, carnea slaba de la pasari sau animale crescute la sol in medii nepoluate. Dintre proteinele vegetale va recomand sa consumati regulat leguminoase – linte, naut, fasole uscata, dar si seminte si nuci crude, care contin nu doar proteine ci si grasimi sanatoase.

Dupa ce am asigurat organismului nostru o cantitate indestulatoare de legume, fructe si proteine sanatoase, adaptam meniul nostru zilnic la efortul fizic si intelectual pe care il depunem in perioada respectiva „jongland” cu restul de nutrienti: glucide cu absorbtie moderata si rapida si grasimi sanatoase.

In meniul nostru zilnic mai trebuie sa se regaseasca si o sursa de glucide, care pot proveni din cartofi, cereale integrale, fructe mai dulci sau legume bogate in amidon. In mod normal, la mesele principale din prima parte a zilei va recomand sa aveti pe langa legume si proteine slabe si o sursa de glucide cu absorbtie moderata, de exemplu cereale integrale, cate un cartof copt in coaja sau o portie de mazare mai consistenta.

Grasimile sanatoase joaca un rol foarte important in reglarea metabolismului si ele se gasesc in avocado, nuci si seminte crude, in unele uleiuri sanatoase, extravirgine sau in pestele oceanic mai gras.

Atata vreme cat 80% dintre ingredientele pe care le folosim in meniul nostru zilnic sunt ingrediente naturale, neprocesate, avem sanse mari sa reusim in doar cateva luni sa ne corectam alimentatia.

 

Pentru a avea un meniu sanatos este de asemenea important sa invatam sa gatim, pentru a ne bucura de preparate savuroase. O alimentatie sanatoasa nu ne condamna la o viata fara placere culinara, ci din contra, daca preparam corect alimentele vom avea un meniu plin de savoare.

Alimentatia echilibrata este o componenta esentiala a unei vieti sanatoase. Insa pentru a reusi sa o integram organic in stilul nostru de viata este important sa descoperim ingredientele care ne plac, aromele care ne incanta simturile si sa experimentam cat mai mult cu texturi, preparate si ingrediente.

 

Pentru a afla mai multe despre comportamentul tau alimentar si mai ales pentru a invata cum poti sa iti insanatosesti alegerile alimentare iti recomand sa completezi chestionarul din Index de Sanatate. Vei primi un set personalizat de recomandari pentru a-ti construi un stil de viata sanatos si echilibrat!

Articole Similare


COMENTARII
  • Denisa pe 23.04.2018 la 10:04 Răspunde

    Niste sfaturi foarte bune si esentiale pentru un stil de viata sanatos si armonios.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii