Cum scăpăm de tentația zahărului?

19.04.2016
Cum scăpăm de tentația zahărului?

Tot mai des citim despre  produse alimentare și preparate care conțin zahăr, deși n-ar trebui să le conțină. Se fac studii peste studii și se scrie mereu despre cât zahăr consumă de fapt un om fără să-și dea seama. De ce? Pentru că zahărul provoacă dependență. Datorită gustului, un aliment ne va satisface papilele gustative, deci vom dori să-l consumăm iar și iar. Pe bună dreptate apare întrebarea: ce e de făcut? Cum ne dăm seama ce conține zahăr dacă nu e evident, cum ne ferim de zahărul adăugat și ce mai mâncăm în ritmul ăsta?

Cu siguranță nu ne putem lua toate măsurile de precauție, dar putem diminua semnificativ consumul de dulce dacă suntem atenți la câteva aspecte și ținem cont de ele înainte de a cumpăra ori consuma un aliment sau un preparat.

CITEȘTE ETICHETA. Conservă de roșii cu zahăr? Da. Când începi să citește etichetele de pe produsele alimentare, devii conștient de cât zahăr există în produsele de pe rafturile supermarketurilor. Îți ia doar 30 de secunde să verifici informațiile și e pentru sănătatea ta și a celor dragi.

RENUNȚĂ LA SOSURI. Ai ieșit în oraș și vrei salata aia mare cu de toate și-un sos la alegere? Renunță la el. Deși pare inofensiv, sosul conține zahărul pe care nu-l vrei. Păi și-atunci cum mănânci salata? Ți-o prepari singur, la masă: ulei, oțet, sare și piper după gust. E mai sigur și mai sănătos!

MĂNÂNCĂ FIBRE. Fibrele sunt sățioase și, când ești sătul, ei bine, nu mai ai nevoie să mănânci. Așadar, revin la mantra mea favorită: legume, legume, legume.

EVITĂ MÂNCĂRURILE PROCESATE. Chipsuri, dulciuri, bombonele. Mâncărurile procesate ascund zahăr de care n-ai habar, de aceea cel mai bine e să începi să gătești mesele în propria ta casă. Nici nu trebuie să fii prea priceput în bucătărie, combinația de proteine cu fibre e întotdeauna câștigătoare. Un piept de pui cu salată și o mână de orez va fi întotdeana o alegere simplă și sănătoasă.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii