Ce să faci la începutul unei cure de slăbire ca să ai succes garantat

09.05.2016
slabire garantat inceput

Există câteva lucruri pe care le putem face la începutul unei diete care ne ajută nu doar să obţinem rezultatele dorite, ci să ne şi menţinem greutatea şi aspectul nou-dobândit pe o durată mai lungă. Succesul unei cure de slăbire nu se măsoară doar în numărul de kilograme slăbite, ci mai ales în durata de timp în care reuşim să ne menţinem.

E important să analizezi cu atenţie de unde pleci. Un cântar bun este necesar pentru monitorizarea greutăţii. Eu am primit pentru testare acest model, de care sunt foarte încântată. Un cântar electronic ar trebui să ofere informaţii despre greutate şi să ţină o evidenţă a evoluţiei acesteia. Funcţiile suplimentare, cum sunt calcularea IMC-ului, ajută să avem o viziune clară asupra stării noastre de sănătate.

Eu nu sunt un utilizator al funcţiilor de analiză corporală a cântarelor de uz casnic, pentru că nu am prea mare încredere în valorile indicate –  e de ajuns să bem două pahare de apă şi să ne cântărim, ca să observăm diferenţe semnificative în procentele de grăsime şi masă musculară indicate. Când vreau să fac o evaluare corectă a compoziţiei corporale fac o analiză DEXA sau merg la un body scanner profesionist.

Însă pentru evaluările de acasă, cea mai bună indicaţie este măsurarea cu centimetrul şi evaluarea plicii de grăsime cu un plicometru (caliper). E important să ne notăm din două în două săptămâni evoluţia perimetrelor (talie, şolduri, coapse, gambe, braţe) şi să notăm şi dimensiunile plicilor de la nivelul tricepsului, la 2 cm de ombilic, pe mijlocul coapsei şi de la nivelul genunchiului.

Este important să înţelegem că slăbirea nu se întâmplă matematic, liniar. Adică, dacă ţinem dietă, este posibil să slăbim mai puţin sau deloc în prima săptămână şi să slăbim mult mai accelerat în a doua săptămână. Din acest motiv nu e bine nici să ne cântărim zilnic, nici să intrăm în panică în fiecare săptămână în care slăbim mai puţin. Cel mai sănătos şi eficient este să ne cântărim săptămânal, să ne măsurăm la 2 săptămâni şi să facem o analiză a evoluţiei la fiecare 3-4 săptămâni. Astfel ne asigurăm că dobândim o analiză pe termen lung a modului în care ne controlăm alimentaţia şi putem fi obiectivi.

Nu în ultimul rând, înainte de a ne apuca de o dietă este important să ne dozăm efortul şi energia. Pentru fiecare kilogram slăbit e indicat să calculăm 10 zile de „concentrare”, că să ne asigurăm că facem un plan sustenabil, că ne gândim şi la faza de menţinere şi nu ne înfometăm. Dacă ne programăm 6 zile pentru slăbire şi 4 ca să ne menţinem, ne încadrăm într-un plan sănătos şi realist şi scăpăm de capcana unor diete de tip yo-yo, prea agresive.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii