10 sfaturi cu care nu dai niciodată greş pentru antrenament

25.04.2014
10 sfaturi cu care nu dai niciodată greş

Indiferent de obiectivul tău, încearcă să nu te laşi influenţat de ultima modă în fitness, pentru că nu întotdeauna metodele cele mai promovate sunt şi cele mai bune. Aşadar, iată 10 sfaturi care te vor ajuta să îţi concepi un plan corect, echilibrat, sustenabil şi plăcut pentru îmbunătăţirea condiţiei fizice, a aspectului corporal sau a stării generale de sănătate.

Întotdeauna avem planuri noi şi mari când vine vorba de obiectivele de fitness. Din păcate, nu puţini sunt cei care renunţă sau nu reuşesc să îşi atingă obiectivul, pentru că fie nu pornesc cu un plan realist, fie se descurajează pe parcurs pentru că planul lor e prea ambiţios.

Bea multă apă

Corpul are în mod normal nevoie de 2 litri de apă pe zi pentru a funcţiona optim, în condiţii normale. Deci, asigură-te că bei această cantitate zilnic pentru că te ajută să elimini toxinele, îţi menţine pielea hidratată şi corpul pregătit pentru efort fizic.

Nu sări peste mesele principale

Chiar dacă s-ar putea să ai zile complicate, fă-ţi timp să mănânci cele 3 mese principale. Mănâncă bine de dimineaţă, alege un prânz consistent care să conţină multe legume, proteine şi o cantitate moderată de cereale integrale (pâine neagră, orez brun etc), apoi încheie ziua cu o cină uşoară.

Antrenament săptămânal și activitate zilnică

Acordă timp pentru cel puţin 2 antrenamente serioase pe săptămână şi minim 30 de minute de mişcare în restul zilelor. Poţi alege programe de exerciţii disponibile pe internet, alerga în parc sau merge la o sala de sport. Important e să faci zilnic mişcare.

Consumă produse naturale

Legumele de sezon, carne din surse naturale, citrice şi cereale integrale ar trebui să fie baza alimentaţiei tale în sezonul rece. O alimentaţie sezonieră te ajută să mănânci natural şi să ai un aport correct de vitamine şi nutrienţi.

Alternează exercițiile cu pauzele

Nu sta degeaba în sala de sport. Fă pauze de maxim 30 de secunde între exerciţii apoi lucrează corect şi intens, altfel nu vei vedea rezultatele.

Ia ultima masă cu 3 ore înainte de culcare

Este important pentru că îţi menţine metabolismul într-un ritm corect de funcţionare și, de aceea, nu mai “gusta” nimic când se apropie ora de somn.

Nu ignora exercițiile cu greutăți

Exerciţiile cu greutăţi trebuie să aibă un loc ferm în programul tău de antrenament. Lucrează toate grupele musculare cu greutăţi, pentru că îţi vei ridica semnificativ rata metabolică şi obți, în general, eficiență în antrenament.

Găsește timp pentru relaxare

Înainte de somn găsește timp pentur o perioadă de linişte în care să citeşti o carte plăcută, să reflectezi la ziua care se încheie şi să te relaxezi. Odihna corectă este cel puţin la fel de importantă că un program corect de antrenament şi alimentaţie.

Temperează-ți poftele

Este firesc să ai poftă de dulce sau de snacks-uri sărate însă încercă să vezi dacă nu cumva, de fapt, în ziua respectivă nu ai mâncat suficientă mâncare sănătoasă. Dacă este aşa, mănâncă întâi mâncare, apoi îţi poţi satisfice şi pofta. Şi, nu în ultimul rând, nu exagera! 3-4 inghițiuri sunt suficiente pentru “o poftă”, nu e nevoie de tot pachetul pentru asta.

Fă-ţi un plan realist şi respectă-l

Un ritm corect şi sustenabil de slăbire este în medie de 0.5-1 kg pe săptămână. Fă-ţi, aşadar, un plan de alimentație pe care să îl respecţi și un program de antrenament rezonabil care să îţi permită să lucrezi corect.

Cântăreşte-te săptămânal, redu orele petrecute la TV, mănâncă bine la micul dejun şi la prânz, alege activităţi fizice care să îţi facă plăcere. Nu te aştepta să meargă totul perfect de la început, important e să îţi atingi obiectivul, nu să faci fiecare pas perfect.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potriveste!

Articol publicat în revista Unica.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii