10 paşi simpli ca să scapi de senzaţia de balonare după Sărbători

04.01.2016
10 paşi simpli ca să scapi de senzaţia de balonare după Sărbători 2

Cum poţi scăpa de balonare după sărbători? Îți propun 10 paşi care te ajută să te refaci și să te simţi în formă, simplu și în timp record.

Perioada de după Revelion este mai mereu marcată de o stare de balonare, picioare şi mâini umflate şi o senzaţie generală de greutate şi lipsa de tonus. Meniul bogat în grăsimi, carne roşie şi sare ne afectează organismul, făcându-ne să ne simţim precum mici baloane pe două picioare.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Bea multă apă

Este primul pas pentru a ajuta organismul să elimine toxinele, excesul de sare şi retenţia de apă. Consumă cel puţin 2 litri de apă pe zi, indiferent dacă simţi că îţi este sete sau nu.

Legume verzi și fibre

Timp de o săptămână, consumă multe legume verzi, ardei gras verde, baby spanac, salată verde, conopidă, broccoli, fasole păstăi. Cantitatea mare de fibre îţi va regla tranzitul digestiv şi te va scăpa mai uşor de senzaţia de burtă plină.

Aportul de vitamine din fructe

Nu uită de citrice! Mănâncă multe mandarine, portocale şi grapefruit. Consumă fructele întregi, ca să îţi hrăneşti corpul cu vitamine, enzime şi fibre pe care aceste fructe le conţin. Sunt mai valoroase din punct de vedere nutritiv dacă le consumi întregi şi nu presate sau făcute suc.

Zeama de lamâie

Lămâia este prietena ta cea mai bună: antioxidantă, cu efect de drenaj şi bogată în vitamina C. Este un aliat de nădejde împotriva stării de balonare. Foloseşte zeamă de lămâie ca să acreşti salatele şi supele în perioada asta. Bea apă cu lămâie sau foloseşte felii de lămâie în mâncarea gătită. În orice variantă, un aport crescut de vitamina C te va ajută să îţi întăreşti sistemul imunitar.

lemon tea

Drenaj prin apă și fructe

Consumă multe băuturi cu proprietăţi de drenaj – pune în apa plata câteva felii de castravete, un fir de rozmarin şi zeamă de lămâie. Vei simţi în scurt timp cum îţi reechilibrează organismul. O altă variantă este să bei ceai rece de mentă cu lămâie şi oregano verde. Te va ajuta să scapi de senzaţia de balonare şi de picioare umflate.

Regimul hipoproteic

Elimină timp de câteva săptămâni carnea roşie din dietă şi scade cantitatea de proteine consumate. După o perioadă în care am avut un meniu hiperproteic este important să reglăm aportul de carne. Optează pentru pește sau carne de pui de ţară o dată pe săptămână. Elimină, o perioadă, lactatele grase şi sărate din meniu. Consumă o dată pe săptămână câte un ou fiert sau poșat. Îţi va oferi un repaus digestiv binemeritat după zilele pline de mâncare grea.

Activitate fizică în limite normale

Fă mişcare, multă şi nu foarte intensă. În următoarele săptămâni după sărbătorile de iarnă e bine să petreci ceva mai mult timp în sala de sport decât de obicei. Optează pentru antrenamente mai puţin solicitante, dar asigură-te că faci ceva mai multe ore de sport decât înainte.

Contracţia ritmică a mușchilor va stimula drenajul limfatic şi te va ajuta să te simţi mai uşoară. Alege ore de tonifiere cu greutăţi mici, Ultimate Pilates, Basic Step la LadyFIT sau alergare uşoară, dar asigura-te că petreci cu cel puţin 30% mai mult timp în sala de sport decât înainte de Sărbători pentru următoarele 3 săptămâni.

Masajul

Mergi la masaj – câteva şedinţe de masaj vor stimula funcţionarea sistemului limfatic, te vor ajuta să te simţi energizată şi vor ameliora aspectul pielii, care în perioada asta are destul de mult de suferit.

masaj

Odihna optimă

Perioada sărbătorilor este bogată în motive de bucurie, petreceri şi chefuri şi adesea rămânem în urmă cu somnul. Dacă vă priviţi chipul, şi vedeţi cearcăne şi urme de oboseală, faceţi un efort să dormiţi mai mult în următoarele zile. Petreceţi serile citind. Mâncaţi doar puţin la cină şi mergeţi la culcare cu o oră mai devreme decât de obicei, ca să recuperaţi orele de odihnă atât de necesare.

Mișcare în aer liber

Stai la aer curat şi rece. Temperaturile scăzute îţi activează metabolismul şi forţează organismul să consume mai multă energie ca să îşi menţină temperatura. Încheie ziua de lucru cu o plimbare într-un parc ori mergi la alergare afară. Îţi va crea o stare de bine şi un tonus pozitiv.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii