Mananc

A manca sanatos este pentru mine fundamentul unui corp puternic. Imi place sa ma simt bine, sa am energie si un tonus bun, iar modul in care ne alimentam influenteaza semnificativ acest aspect. Asa ca scriu despre mancare sanatoasa in context urban, adica ce poate manca un om ocupat, care lucreaza in orasele aglomerate ale tarii si care doreste sa obtina un echilibru intre mancarea sanatoasa si placerea gustului. Tot aici vorbesc si despre mancarea potrivita in dietele de slabire, pentru ca eu cred ca alimentatia potrivita pentru slabire trebuie sa reinceapa sa devina mancare si nu o lista de ingrediente si calorii.

Ca nutritionist militez pentru o alimentatie echilibrata si sustenabila in raport cu stilul de viata individual si asta promovez si catre clientii cu care lucrez pentru consilierea in slabire si catre viitorii nutritionisti pe care ii formez in cadrul cursului acreditat in care predau si despre asta scriu si aici. Tot in aceasta sectiune scriu recomandari despre restaurantele in care merg, despre felurile de mancare pe care le comand si despre cafenelele in care imi place sa petrec timp, pentru ca a manca sanatos nu ar trebui sa insemne sa iti sacrifici viata sociala, iar mie imi place mult sa ies in oras.

13.08.2019

Hipotiroidism, Hashimoto si ce poti face cu mancare si sport


Cele mai multe dintre clientele care ma contacteaza pentru programe personalizate de slabire au probleme cu tiroida, mai precis hipotiroidism si cel mai adesea acesta este cauzat de afectiunea autoimuna Hashimoto. Iata un scurt rezumat despre ce poti face daca te confrunti cu aceasta afectiune.

22.07.2019

De ce nu slabesti, desi ai grija la ce mananci?


Despre slabire s-au scris munti de articole, carti si toata lumea are cate o parere. Cu toate astea, desi tot mai multa informatie este disponibila online si offline, tot mai multa lume are probleme cu greutatea si tot mai multa lume cauta in continuare solutii miraculoase.

01.04.2019

Dieta LadyFIT de primavara


Dieta LadyFIT de primavara reprezinta un model flexibil de meniu echilibrat, asa cum inteleg eu ca ar trebui sa mancam noi, femeile. Portiile ar trebui desigur adaptate la nevoia nutritionala individuala si acest plan alimentar nu tine locul unei sedinte de consiliere cu un nutritionist sau medic. Insa poate fi un punct bun de plecare in constructia unui program alimentar ordonat si bazat pe alimente integrale. Iata ce iti propun sa incerci primavara asta pentru un corp armonios si sanatos:

15.03.2019

Ce trucuri te salveaza ca sa mananci sanatos cand nu ai timp?


Cele mai multe dintre clientele mele nu au timp. Fie din cauza programului de lucru, fie din cauza unei vieti de familie foarte solicitanta, fie din cauza amandurora, subiectul lipsei de timp apare in mod constant in discutiile noastre despre gatit sanatos.

 

Adevarul e ca le inteleg, pentru ca si eu trec prin situatii similare de cele mai multe ori – locuiesc langa una din pietele mari din Bucuresti si totusi am luni intregi in care nu reusesc sa ajung sa imi cumpar mancare din piata.

 

Iata cateva trucuri care te salveaza cu eficientizarea gatitului:

  • In primul rand, e foarte util sa gatesti cate 2-3 portii de mancare o data. In felul acesta, reduci semnificativ timpul de pregatire a meselor. Daca vorbim de mancarea de mazare, dureaza la fel de mult sa o pregatesti pentru una, respective trei portii.

 

  • Alt truc foarte util e sa asortezi mancarea gatita cu diferite salate, pentru a evita plictiseala. O portie de spanac sotat poate deveni o garnitura interesanta pentru o salata de quinoa cu morcov ras sau poate acompania foarte bine o salata de ardei copti.

 

  • Prepara mancarea in cantitati mai mari si apoi dichiseste-o cu tot felul de sosuri si condimente. De exemplu, sautee-ul de morcovi poate fi condimentat cu zeama de lime, chimen si chilli pentru o nota exotica sau il poti asorta cu patrunjel verde, piper alb si zeama de lamiae, pentru o aroma traditionala.

 

  • Foloseste legume congelate pentru garnituri, ai mai multe optiuni usor de preparat si eviti plictiseala culinara.

 

Pentru mine, introducerea legumelor congelate in diversitatea alimentara a fost mana cereasca, luand in considerare programul foarte incarcat pe care trebuie sa il gestionez zilnic.

Folosesc de ceva vreme gama Bonduelle Vapeur pentru ca sunt gata in doar 3 minute. Cel mai mult imi place ca sunt preparate la abur inainte de ambalare si astfel isi pastreaza gustul bun. In caz ca nu stiati, legumele care sunt selectionate pentru congelare sunt culese in perioada in care sunt perfect coapte. Procesul prin care legumele Bonduelle Vapeur isi pastreaza gustul bogat si se prepara atat de rapid tine de pregatirea lor imediat dupa recoltare, la abur – este cea mai sanatoasa modalitate de a prepara legumele. Apoi sunt congelate rapid in mediu controlat si astfel se pot gati in doar 3 minute.

 

Recunosc, m-am indragostit de mazarea si de legumele mexicane Bonduelle Vapeur, mai ales ca acum a inceput postul si ma bazez pe preparate echilibrate, pe care sa le pot gati in cel mai scurt timp!

 

Pana pe 31 martie puteti castiga pe loc premii, in marile magazine, atunci cand achizitionati doua produse Bonduelle Vapeur.

09.12.2018

Inka o iarna rece, dar frumoasa!


A durat doua luni de zile sa imi fixez obiceiul de a nu mai comanda cate o cafea de fiecare data cand aveam o pauza, iar eu ma simt mai bine ca oricand. Am un somn mult mai odihnitor decat pana acum, am un nivel constant de energie si, din fericire pentru mine, am descoperit noi si noi alternative la cafea.

In sezonul rece, cand e tare frig afara, parca mai mult ca oricand am simtit nevoia de a ma relaxa in fata unei cani fierbinti si aromate. In perioada asta tin si post si oricum incerc sa limitez in dieta mea zilnica aportul de zaharuri procesate, asa ca iata cateva retete pe care le-am incercat si care-mi plac.

17.11.2018

Alimente care te feresc de raceala


In sezonul rece ne confruntam cu totii cu riscul de a ne imblonavi de gripa sau raceala. Mai ales din cauza schimbarilor climatice si a alimentatiei noastre din ce in ce mai dezechilibrate, sistemul nostru imunitar este supus agresiunilor si noi suntem expusi riscului de a ne imbolnavi. Trebuie sa stiti ca racelile si gripa nu se treateaza cu antibiotic! Pe langa tratamentele medicale recomandate de medic menite sa scada cefaleea, sa reduca congestia nazala sau febra, iata si ce alimente ne ajuta sa avem un sistem imunitar puternic!

24.10.2018

Dieta LadyFIT de toamna


Dieta LadyFIT de toamna este de fapt un regim echilibrat si variat pe care il puteti implementa oricand. Din pacate, in perioada aceasta nu pot lua clienti noi la consilierile de nutritie pentru ca sunt deja foarte ocupata, dar pentru toate doamnele care imi scriu zilnic, iata, am creat acest plan de alimentatie moderat si care va avea rezultate bune daca faceti 2-4 antrenamente pe saptamana. 

16.07.2018

Puterea plantelor


Atunci cand vorbim despre echilibru alimentar cred ca cel mai important este sa intelegem ca nu trebuie sa facem schimbari radicale, nu se recomanda sa eliminam foarte  multe alimente din dieta noastra zilnica, ci mai curand sa adaugam ingrediente sanatoase si sa construim astfel noi obiceiuri alimentare si un nou stil de viata, mai lejer.

16.04.2018

Tot ce trebuie sa stii despre alimentatia sanatoasa


Indexul Sănătății este un program de susținere a sănătății – un program pentru persoanele care doresc să-şi evalueze stilul de viaţă şi sunt pregătiţi să accepte rezultatul şi să se mobilizeze pentru o schimbare în bine. Este un instrument sofisticat care ține cont de 5 piloni care construiesc un stil de viaţă sănătos: dieta echilibrată, starea generală de sănătate, activitatea fizică, echilibrul psihologic și capacitatea de a gestiona obiceiurile nesănătoase. Testul online este construit în jurul acestor cinci piloni, la fel și evaluarea acestuia, precum și planul lunar personal și alte recomandări.

Cred ca una dintre cele mai mari provocari in imbunatatirea unui stil de viata vine din corectarea alimentatiei. Baza unui meniu zilnic sanatos se formeaza pe consumul regulat de fructe si legume. Este important sa mancam diversificat si sezonier, iar ca obiectiv intermediar in demersul nostru de a avea o viata echilibrata este recomandat sa mancam legume la fiecare masa.