Mananc

A manca sanatos este pentru mine fundamentul unui corp puternic. Imi place sa ma simt bine, sa am energie si un tonus bun, iar modul in care ne alimentam influenteaza semnificativ acest aspect. Asa ca scriu despre mancare sanatoasa in context urban, adica ce poate manca un om ocupat, care lucreaza in orasele aglomerate ale tarii si care doreste sa obtina un echilibru intre mancarea sanatoasa si placerea gustului. Tot aici vorbesc si despre mancarea potrivita in dietele de slabire, pentru ca eu cred ca alimentatia potrivita pentru slabire trebuie sa reinceapa sa devina mancare si nu o lista de ingrediente si calorii.

Ca nutritionist militez pentru o alimentatie echilibrata si sustenabila in raport cu stilul de viata individual si asta promovez si catre clientii cu care lucrez pentru consilierea in slabire si catre viitorii nutritionisti pe care ii formez in cadrul cursului acreditat in care predau si despre asta scriu si aici. Tot in aceasta sectiune scriu recomandari despre restaurantele in care merg, despre felurile de mancare pe care le comand si despre cafenelele in care imi place sa petrec timp, pentru ca a manca sanatos nu ar trebui sa insemne sa iti sacrifici viata sociala, iar mie imi place mult sa ies in oras.

Ce sa faci dupa ce ai mancat in exces?
27.12.2019

Ce sa faci dupa ce ai mancat in exces?


Ce sa faci daca ai mancat in exces, foarte, dar foarte mult si foarte gresit si te simti ca un balon incarcat de vinovatie si frustrare? De citit si de aplicat dupa Craciun, revelion sau orice masa care te face sa te simti vinovat/vinovata :)

Alimentatia este cheia catre un stil de viata sanatos 
23.11.2019

Alimentatia este cheia catre un stil de viata sanatos 


Se spune ca societatea moderna uita tot mai des ca ceea ce mancam zi de zi conteaza covarsitor mai mult decat interventiile disparate si in forta pe care reusim sa le implementam cu efort din cand in cand. Fie ca vorbim despre cate o cura de slabire complicata si costisitoare sau despre un program „detox” agresiv, e mai important ce facem zi de zi pe parcursul unui an, inainte de a ne gandi la ceva ce putem implementa cu efort considerabil. Iata ce poti face ca sa ai un stil de viata sanatos cu ajutorul alimentatiei! Si, din fericire, e mai simplu decat crezi!

Hipotiroidism, Hashimoto si ce poti face cu mancare si sport
13.08.2019

Hipotiroidism, Hashimoto si ce poti face cu mancare si sport


Cele mai multe dintre clientele care ma contacteaza pentru programe personalizate de slabire au probleme cu tiroida, mai precis hipotiroidism si cel mai adesea acesta este cauzat de afectiunea autoimuna Hashimoto. Iata un scurt rezumat despre ce poti face daca te confrunti cu aceasta afectiune.

De ce nu slabesti, desi ai grija la ce mananci? 5
22.07.2019

De ce nu slabesti, desi ai grija la ce mananci?


Despre slabire s-au scris munti de articole, carti si toata lumea are cate o parere. Cu toate astea, desi tot mai multa informatie este disponibila online si offline, tot mai multa lume are probleme cu greutatea si tot mai multa lume cauta in continuare solutii miraculoase.

Hai la 1 la masa - FOOD in al doilea an 1
01.04.2019

Dieta LadyFIT de primavara


Dieta LadyFIT de primavara reprezinta un model flexibil de meniu echilibrat, asa cum inteleg eu ca ar trebui sa mancam noi, femeile. Portiile ar trebui desigur adaptate la nevoia nutritionala individuala si acest plan alimentar nu tine locul unei sedinte de consiliere cu un nutritionist sau medic. Insa poate fi un punct bun de plecare in constructia unui program alimentar ordonat si bazat pe alimente integrale. Iata ce iti propun sa incerci primavara asta pentru un corp armonios si sanatos:

15.03.2019

Ce trucuri te salveaza ca sa mananci sanatos cand nu ai timp?


Cele mai multe dintre clientele mele nu au timp. Fie din cauza programului de lucru, fie din cauza unei vieti de familie foarte solicitanta, fie din cauza amandurora, subiectul lipsei de timp apare in mod constant in discutiile noastre despre gatit sanatos.

 

Adevarul e ca le inteleg, pentru ca si eu trec prin situatii similare de cele mai multe ori – locuiesc langa una din pietele mari din Bucuresti si totusi am luni intregi in care nu reusesc sa ajung sa imi cumpar mancare din piata.

 

Iata cateva trucuri care te salveaza cu eficientizarea gatitului:

  • In primul rand, e foarte util sa gatesti cate 2-3 portii de mancare o data. In felul acesta, reduci semnificativ timpul de pregatire a meselor. Daca vorbim de mancarea de mazare, dureaza la fel de mult sa o pregatesti pentru una, respective trei portii.
  •  

  • Alt truc foarte util e sa asortezi mancarea gatita cu diferite salate, pentru a evita plictiseala. O portie de spanac sotat poate deveni o garnitura interesanta pentru o salata de quinoa cu morcov ras sau poate acompania foarte bine o salata de ardei copti.
  •  

  • Prepara mancarea in cantitati mai mari si apoi dichiseste-o cu tot felul de sosuri si condimente. De exemplu, sautee-ul de morcovi poate fi condimentat cu zeama de lime, chimen si chilli pentru o nota exotica sau il poti asorta cu patrunjel verde, piper alb si zeama de lamiae, pentru o aroma traditionala.
  •  

  • Foloseste legume congelate pentru garnituri, ai mai multe optiuni usor de preparat si eviti plictiseala culinara.

 

Inka o iarna rece, dar frumoasa! 1
09.12.2018

Inka o iarna rece, dar frumoasa!


A durat doua luni de zile sa imi fixez obiceiul de a nu mai comanda cate o cafea de fiecare data cand aveam o pauza, iar eu ma simt mai bine ca oricand. Am un somn mult mai odihnitor decat pana acum, am un nivel constant de energie si, din fericire pentru mine, am descoperit noi si noi alternative la cafea.

In sezonul rece, cand e tare frig afara, parca mai mult ca oricand am simtit nevoia de a ma relaxa in fata unei cani fierbinti si aromate. In perioada asta tin si post si oricum incerc sa limitez in dieta mea zilnica aportul de zaharuri procesate, asa ca iata cateva retete pe care le-am incercat si care-mi plac.

Dieta LadyFIT de toamna 4
24.10.2018

Dieta LadyFIT de toamna


Dieta LadyFIT de toamna este de fapt un regim echilibrat si variat pe care il puteti implementa oricand. Din pacate, in perioada aceasta nu pot lua clienti noi la consilierile de nutritie pentru ca sunt deja foarte ocupata, dar pentru toate doamnele care imi scriu zilnic, iata, am creat acest plan de alimentatie moderat si care va avea rezultate bune daca faceti 2-4 antrenamente pe saptamana. 

Dulciuri, dieta si alti demoni 9
10.09.2018

Dulciuri, dieta si alti demoni


Dulciuri si dieta de slabit, ce facem cu ele? cum le impacam? Asta ma intreaba mai mereu clientele si cele care ma urmaresc pe Instagram sau Facebook. Cum scapam de pofta de dulce, cand putem totusi sa mancam dulciuri daca suntem „la dieta” si in ce fel impacam placerea de a manca dulciuri cu dorinta de a fi slabe, suple si in general perfecte, macar in capul nostru, daca nu in realitate.

Iata cateva lucruri pe care trebuie sa le stii daca vrei sa scapi de pofta de dulciuri sau macar sa impaci dieta cu dorinta de a manca dulciuri.