Mananc

A manca sanatos este pentru mine fundamentul unui corp puternic. Imi place sa ma simt bine, sa am energie si un tonus bun, iar modul in care ne alimentam influenteaza semnificativ acest aspect. Asa ca scriu despre mancare sanatoasa in context urban, adica ce poate manca un om ocupat, care lucreaza in orasele aglomerate ale tarii si care doreste sa obtina un echilibru intre mancarea sanatoasa si placerea gustului. Tot aici vorbesc si despre mancarea potrivita in dietele de slabire, pentru ca eu cred ca alimentatia potrivita pentru slabire trebuie sa reinceapa sa devina mancare si nu o lista de ingrediente si calorii.

Ca nutritionist militez pentru o alimentatie echilibrata si sustenabila in raport cu stilul de viata individual si asta promovez si catre clientii cu care lucrez pentru consilierea in slabire si catre viitorii nutritionisti pe care ii formez in cadrul cursului acreditat in care predau si despre asta scriu si aici. Tot in aceasta sectiune scriu recomandari despre restaurantele in care merg, despre felurile de mancare pe care le comand si despre cafenelele in care imi place sa petrec timp, pentru ca a manca sanatos nu ar trebui sa insemne sa iti sacrifici viata sociala, iar mie imi place mult sa ies in oras.

exces alimentar
28.12.2017

Cum iti revii dupa sarbatori


Cum iti revii dupa sarbatori? Probabil ca dupa ce ai incheiat mesele copioase de sarbatori ( poate fi vorba de Craciun, Anul Nou, Sf Stefan, Sf Ion, Paste sau orice alta ocazie de festin culinar) iti simti corpul greoi, picioarele umflate, o stare de balonare, poate si putina greata, te simti fara energie si cu mintea ocupata de sentimentul de vinovatie. Daca ai cautat pe net sfaturi despre cum sa revii dupa sarbatori, probabil iti pasa de sanatate si silueta, dar stai mai prost cu autocontrolul in ocazii speciale, cum sunt sarbatorile. Citeste mai jos ce sa faci ca sa iti revii rapid dupa sarbatori, eliminand efectele neplacute ale excesului de mancare si alcool.

sandwich heinner
11.12.2017

Retete pentru gratarul electric Heinner


Retete pe care le gatesc doar pentru mine, sunt relativ simple, pentru ca nu trebuie sa acopar mai multe tipuri de preferinte alimentare. Insa chiar si asa, provocarea mea vine din reducerea plictiselii si eliminarea rutinei alimentare, care pot sa imi scada motivatia de a manca sanatos pur si simplu pentru ca devine monoton si plictisitor .Totodata, e destul de complicat sa gatesc zilnic, desi ma numar printre norocosii care au ajutor cu treburile casei. Nu vreau sa ma gandesc cat de greu e sa gatesti zilnic atunci cand ai pe cap si treburile casei. Solutia in acest caz este sa gatim inteligent, folosind aceeasi baza pentru diferite preparate . Iata cateva idei de retete simplu de implementat pentru slabire.

vitalitate dejun

Micul dejun pentru o zi plina de vitalitate


MICUL DEJUN, ENERGIE POZITIVA

1.Care sunt principiile alimentare de respectat incepand cu micul dejun?

Din punctul meu de vedere, prima regula de respectat ar fi sa mancam micul dejun cu regularitate si sa adaptam alegerile alimentare facute la activitatile pe care le desfasuram in ziua respectiva. Astfel, mancam intr-un fel in zilele cu sport, in alt fel in zilele in care depunem efort intelectual si in alt fel in zilele de relaxare.

alimente functionale
22.11.2017

#slabestezece si programul de sport


De cand am inceput programul #slabestezece, atentia mea in prima luna a fost indreptata catre alimentatie, reglarea obiceiurilor zilnice si a programului de somn. In primele 5 saptamani am mers doar pe o schimbare a alimentatiei pentru ca din pacate nu am putut face sport din motive medicale. Insa sunt multumita de rezultat, iar de 10 zile ma laud si cu un program constant de antrenament. Prima saptamana in care am reluat antrenamentele a fost oribila si nu am reusit sa imi coordonez prea bine mesele, exercitiile si activitatile de la munca, dar de saptamana asta lucrurile stau deja mult mai bine si simt ca am intrat in ritmul potrivit.

mancare primavara
12.11.2017

#slabestezece si strategia de slabire pe termen mediu


#slabestezece a ajuns in a cincea saptamana si acum este timpul sa ma ocup de strategia de slabire pe termen mediu. Am pierdut deja 6 kilograme din cele zece propuse, am avut o saptamana de stagnare si pentru saptamana aceasta, a cincea, obiectivul meu a fost sa descopar care este nivelul la care dieta mea poate deveni mai relaxata si totusi sa continui sa slabesc pana in punctul in care sa imi ating obiectivul de greutate in ianuarie. Totodata, saptamana aceasta, din cauza unor probleme digestive cauzate de un tratament cu antibiotic urmat timp de 7 zile, am decis sa fac si doua zile de post lichid, pentru a restabili tranzitul digestiv.

stagnare
06.11.2017

A patra saptamana de #slabestezece si prima stagnare


Cred ca oricine incepe o dieta isi doreste sa slabeasca liniar, constant si cat mai repede, daca se poate. Nici eu nu sunt vreo exceptie, doar ca, din pacate, corpul nostru nu prea stie matematica si in orice dieta slabirea se face de fapt in salturi. Dupa 3 saptamani in care am slabit de la 67.5 la 61.9 kilograme, saptamana aceasta lucrurile nu au mers chiar grozav. Citeste mai jos ce trebuie sa faci in saptamanile de stagnare in dieta ca sa le depasesti cu bine.

meniu #slabestezece
29.10.2017

#slabeste zece meniu saptamana 3


#slabeste zece a ajuns pentru mine in saptamana a treia, cand greutatea mea a atins 62.1 kilograme. In urma cu 3 saptamani cantaream 67.5 kilograme si iata ce am mancat ca sa slabesc 5 kilograme si jumatate in 3 saptamani.

Iata ce am mancat in a treia saptamana de program #slabestezece, citeste mai jos! 

dieta
23.10.2017

#slabestezece – a doua saptamana


#slabestezece in a doua saptamana a insemnat inca aproape 2 kilograme slabite. Am mancat destul de haotic, pentru ca nu am avut un program regulat si a fost o saptamana complicata emotional, dar pana la urma a iesit bine. Iata ce am mancat in a doua saptamana de dieta

18.10.2017

Dieta pentru hipotiroidism


Hipotiroidism – ul sau functionarea glandei tiroide sub parametrii optimi este o boala care trebuie tratata la medicul specialist endocrinolog. Daca suferi de hipotiroidism, tiroidita autoimuna Hashimoto, ai suferit o interventie chirurgicala de extirpare a glandei tiroide sau in urma sarcinii ai ramas cu acest dezechilibru hormonal, primul pas este sa mergi la un consult de endocrinologie si sa urmezi tratamentul prescris de medic.

In hipotiroidism exista si niste alegeri de stil de viata care te pot ajuta sa te simti mai bine, sa iti controlezi greutatea si sa duci o viata normala, asa ca citeste mai jos ca sa afli ce te ajuta daca ai hipotiroidism.