Sanatatea in vacanta

In ultima perioada calatoresc destul de mult si mi-am dat seama ca trebuie sa imi ajustez rutina zilnica la aceasta realitate. In situatia celor care calatoresc mult, organizarea si pregatirea din timp a alternativelor sanatoase este cheia pentru a reusi sa aiba o alimentatie echilibrata si un stil de viata cat mai sanatos.

Cand zbor cu avionul, mananc intotdeauna ceva sanatos inainte sa plec de acasa. Nu are sens sa platesc produsele mult mai scumpe din aeroport, asa ca imi iau timp sa mananc o masa compelta, satioasa, inainte de a pleca in calatorie. Astfel, ma asigur ca nu plec la drum infometata si reduc riscul de a ma satura cu tot felul de porcarioare prin aeroport sau avion. In zborurile lungi, optez intotdeauna pentru meniul vegetarian sau cel pentru diabetici, pentru ca au mai multe legume si mai putine fainoase si grasimi saturate.

Daca stiu ca am un program neregulat in ziua respectiva, imi iau in geanta 3-4 optiuni de gustari sanatoase. Nu-mi lipsesc merele, nucile crude si cate un iaurt cu probiotice, care se pot pastra fara probleme cateva ore in geanta.  Si incerc sa mananc sanatos si satios la mesele pe care stiu sigur ca ma bazez, de pilda micul dejun. In acest fel imi reduc riscul de a fi tentata de mancare nesanatoasa si bauturi dulci.

Beau multa apa si am la mine o sticla goala in care sa imi iau apa. Cand trebuie sa faci multe drumuri pana la dozatorul de apa, tentatia este sa nu bei suficienta. Asta creeaza o stare de oboseala, de deshidratare si predispune la nevoia de a bea sucuri sau cafele pentru a recupera energia. Avand un recipient mai mare in care sa pui apa o singura data, te asiguri ca te hidratezi corect si reduci riscul de a consuma bauturi nesanatoase.

Fac sport ori de cate ori pot. Daca sunt la un hotel care are sala, profit de ocazie si fac in fiecare zi putina miscare, fie ca e vorba de inot, spinning, antrenamente cu greutati sau pe aparatele de fitness. Fac acele exercitii pe care in mod normal nu le practic, tocmai pentru a avea o provocare si o motivatie in plus.  Sunt si situatii cand calatoresc si stau la hoteluri care nu au sala de sport, iar atunci apelez la cateva exercitii de baza, din care fac cate 50 de repetari. Fandari, genuflexiuni, flotari, diferite exercitii pentru abdomen. Cata vreme adun 30 de minute de exercitii fizice intr-o zi, ma declar multumita.

Two women Working Out In Gym

Dorm si ma relaxez cat de mult pot. Mai ales daca sunt in vacanta, dar si in situatiile in care calatoresc in interes de afaceri. Imi incarc efectiv bateriile cu ore mai multe de somn, in asa fel incat sa compensez schimbarea de mediu si sa ma intorc din orice calatorie cu o stare buna de spirit si un nivel ridicat de energie. Imi fac timp sa ma plimb, sa vizitez si sa las locurile in care merg sa ma incarce cu energia specifica, fara sa incerc sa replic neaparat rutina mea de acasa.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii