Ce este un stil de viață sănătos?

28.02.2016

Definiţia zădărniciei e să faci acelaşi lucru de fiecare dată şi să aştepţi rezultate diferite. Cu toate acestea, insistăm să ne gândim că o dietă de trei săptămâni ne poate ajuta să arătăm bine permanent. Soluţia nu este să aşteptăm vreo pastilă-minune sau vreo dietă fantastică, ci să mâncăm în fiecare zi sănătos şi echilibrat. Din păcate, însă, lumea asociază mâncatul sănătos cu dietele de înfometare, ceea ce e, firește, complet greşit. Iată, deci, câteva reguli de „bună purtare” a unei alimentaţii sănătoase, care să ne ajute să arătăm bine tot timpul anului şi să fim sănătoase şi pline de energie.

Dimineaţa: carbohidraţi, proteine şi ceva grăsimi sănătoase. Adică o porţie medie de cereale integrale, legume şi o sursă bună de proteine. Alegerea mea? 1-2 felii de pâine integrală de secară unse cu pesto din roşii uscate, somon marinat, ridichi, ardei gras şi câteva roşii cherry. Un mic dejun care se prepară în numai 2 minute şi care ţine de foame până spre prânz.

Prânzul: este masa cea mai bogată a zilei şi aş spune că şi cea mai importantă, pentru că ne dă energie până seara. Mai ales dacă facem sport seara, trebuie să avem grijă cum combinăm alimentele. Soluţia ideală este să asociem carne roşie fără grăsime, glucide cu absorbţie lentă şi legume. Alegerea mea este muşchi de vită la grătar, 3 linguri de orez arlechin sau un cartof mic, sote de morcovi şi praz. Colagenul din carnea roşie mă ajută să am o piele fermă şi articulaţii sănătoase, fibrele din legume ţin de foame până seara târziu şi cele 3 linguri de orez îmi aduc suficientă energie pentru ora de sport de seară sau pentru multele ore de muncă.

Cină: e important să nu sărim peste cină şi să nu ne înfometăm ca să nu ne stricăm somnul. Însă e esenţial ce alegem să consumăm la cină, pentru că aici se întâmplă magia. O masă generoasă în proteine şi fibre ne ajută să avem o siluetă frumoasă, dar şi energie şi poftă de viaţă. Alegerea mea? Ton sau piept de curcan la cuptor cu dovlecei şi broccoli. Conţinutul redus de glucide mă ajută să îmi menţin greutatea constantă, dar proteinele şi fibrele ţin de foame până dimineaţa.

Înainte de a ne gândi la kilograme şi la cum am vrea să arătăm e important să ne gândim cum putem face schimbări care să devină permanente în viaţa noastră, să reuşim mai mereu să mâncăm sănătos şi echilibrat. Rezultatele pe termen lung vin doar din această modificare de paradigmă nutrițională, nicidecum prin tentative de scurtă durată de a ne înfometa.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii