Depresie, sport și alimentație

03.10.2015
Depresie, sport si alimentatie

Există o serie întreagă de lucruri pe care le poţi face acasă, să lupţi cu depresia şi să depăşeşti mai repede momentele grele. Schimbări în felul în care mănânci şi faci sport te ajută să treci peste depresie, iar antrenamentele, alimentaţia şi un stil de viaţă echilibrat îţi dau putere şi rezistenţă în faţa greutăţilor.

Cum depășești depresia?

Atunci când suferi de depresie, cea mai eficientă şi sănătoasă soluţie este să mergi la psiholog sau psihiatru pentru tratament. Este cea mai sigură abordare, care te va ajuta să găseşti căi să te vindeci şi să depăşeşti momentele grele.

Însă, păstrează în minte faptul că antrenamentele moderate, de durată scurtă, te ajută să te simţi mai bine, chiar dacă depresia ţi-a răpit mult din energia vitală. Orientează-te spre activităţi plăcute, de preferinţă în aer liber şi care să nu îţi solicite prea mult programul.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

Mulţi dintre noi găsesc că e destul de greu să faci sport şi fără o stare de depresie sau anxietate, aşa că nu trebuie să te miri dacă uneori simţi că nu ai energie sau chef pentru antrenamente.

Mergi pe jos, înoată sau revino la antrenamente pe care le practicai înainte cu plăcere. Câtă vreme nu îţi propui să te suprasoliciţi şi nici nu ai aşteptări prea înalte de la performanţele tale, vei reuşi să regăseşti bucuria de a face sport.

Optează pentru clase de group fitness pentru începători – pilates, ore uşoare de tonifiere sau ore de aerobic cu coregrafii simple şi încearcă să mergi o dată pe săptămână la yoga sau stretching. Te va ajuta să elimini tensiunea şi starea de presiune resimţită în corp.

Schimbă alimentația

Alimentaţia echilibrată te ajută şi ea în lupta împotriva depresiei. Alege alimente naturale, pline de substanţe nutritive ca să îţi alimentezi corpul. Mizează pe antioxidanţi. Ei vor contracara efectele negative ale stressului în corp.

Tensiunea emoţională îţi poate da o poftă accentuată de dulce, dar optând pentru glucide complexe reuşeşti să îţi menţii constant nivelul de energie. Înlocuieşte faina albă de grâu cu cereale integrale, hrişcă, mei şi quinoa şi zaharurile procesate cu fructe uscate. Proteinele din carne slabă îţi dau energie constantă peste zi, iar dieta mediteraneeană îţi oferă preparate savuroase şi sănătoase care să îţi dea energie.

Evită consumul exagerat de cofeină şi alcool şi asigură-te că bei cel puţin 3 litri de apă pe zi. O rutină sănătoasă în alimentaţie te menţine conectat cu propriul corp, este benefică pentru echilibrul emoţional şi te ajută să îţi păstrezi un ritm constant de viaţă, cu consecinţe benefice pentru echilibrul tău emoţional.

Vezi și alte articole de reflecție psihologică care te vor ajuta să te înțelegi mai bine, inspira sau îți pot oferi sugestii utile.

Este important să discuţi cu cineva despre starea cu care te confrunţi, dacă ea este de durată sau profundă. Pe lângă grupul de suport asigurat de familie şi prieteni, e important să ştii că depresia nu trece cu sfaturi. Cauta sprijin din partea unui terapeut, fie el psiholog sau psihiatru. Ai încredere în tine, depresia poate fi depăşită!


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii