Depresie, sport si alimentatie

03.10.2015
Depresie, sport si alimentatie

Atunci cand suferi de depresie, cea mai eficienta si sanatoasa solutie este sa mergi la psiholog sau psihiatru pentru tratament. Este cea mai sigura abordare, care te va ajuta sa gasesti cai sa te vindeci si sa depasesti momentele grele.

Dincolo de acest demers, trebuie sa stii ca exista o serie intreaga de lucruri pe care le poti face acasa, in asa fel incat sa poti sa lupti cu depresia si sa depasesti mai repede momentele grele. Sunt schimbari in felul in care mananci si faci sport care te ajuta sa treci peste depresie, iar antrenamentele, alimentatia si un stil de viata echilibrat iti dau putere si rezistenta in fata greutatilor.

Multi dintre noi gasesc ca e destul de greu sa faci sport si fara o stare de depresie sau anxietate, asa ca nu trebuie sa te miri daca uneori simti ca nu ai energie sau chef pentru antrenamente.

Insa pastreaza in minte faptul ca antrenamentele moderate, de durata scurta, te ajuta sa te simti mai bine, chiar daca depresia ti-a rapit mult din energia vitala. Orienteaza-te spre activitati placute, de preferinta in aer liber si care sa nu iti solicite prea mult programul.

Mergi pe jos, inoata sau revino la antrenamente pe care le practicai inainte cu placere. Cata vreme nu iti propui sa te suprasoliciti si nici nu ai asteptari prea inalte de la performantele tale, vei reusi sa regasesti bucuria de a face sport.

Opteaza pentru clase de group fitness pentru incepatori – pilates, ore usoare de tonifiere sau ore de aerobic cu coregrafii simple si incearca sa mergi o data pe saptamana la yoga sau stretching, te va ajuta sa elimini tensiunea si starea de presiune resimtita in corp.

Alimentatia echilibrata te ajuta si ea in lupta impotriva depresiei. Alege laimente naturale, pline de substante nutritive ca sa iti alimentezi corpul.

Mizeaza pe antioxidanti, vor contracara efectele negative ale stressului in corp. Tensiunea emotionala iti poate da o pofta accentuata de dulce, dar optand pentru glucide complexe reusesti sa iti mentii constant nivelul de energie. Inlocuieste faina alba de grau cu cereale integrale, hrisca, mei si quinoa si zahaurile procesate cu fructe uscate.

Proteinele din carne slaba iti dau energie constanta peste zi, iar dieta mediteraneeana iti ofera preparate savuroase si sanatoase care sa iti dea energie.

Evita consumul exagerat de cofeina si alcool si asigura-te ca bei cel putin 3 litri de apa pe zi. O rutina sanatoasa in alimentatie te mentine conectat cu propriul corp, este benefica pentru echilibrul emotional si te ajuta sa iti pastrezi un ritm constant de viata, cu consecinte benefice pentru echilibrul tau emotional.

Este important sa discuti cu cineva despre starea cu care te confrunti. Pe langa grupul de suport asigurat de familie si prieteni, e important sa stii ca depresia nu trece cu sfaturi. Cauta sprijin din partea unui terapeut, fie el psiholog sau psihiatru. Si ai incredere in tine, depresia poate fi depasita !


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii