De ce moderația e importantă?

22.09.2016
moderatia

Multă lume mă întreabă de ce promovez mișcarea moderată, de ce nu sunt, poate, ca alți oameni din domeniul fitness-ului care par că respiră zi-lumină numai mișcare și alimentație sănătoasă. De ce nu scriu numai despre cât de grozavă e viața cu mult sport în ea și mult piept de pui la grătar cu legume? De ce par, pur și simplu, să fiu ca toți ceilalți oameni care fac mișcare atunci când pot și care se străduiesc să adere la un stil de viață cât mai sănătos?

Pentru că, de fapt, asta și fac: mă duc la sport când timpul îmi permite și am un program de lucru mai relaxat și mănânc diversificat, bucurându-mă și de așa numitele mici plăceri. Să fii sănătos nu înseamnă să stai în sală 8 ore pe zi și să mănânci frunze. Să fii sănătos înseamnă să poți să jonglezi cu toate aspectele vieții într-un mod cât mai fericit și benefic pentru tine, care să te împlinească.

În ultimii ani a existat o creștere a motivației către mișcare și asta e grozav, și eu sper ca din ce în ce mai mulți oameni să-și petreacă timpul liber făcând o formă sau alta de activitate în sala de sport sau în aer liber. Totuși, adesea, discursul predominant a fost cel al unui efort extrem, în care să-ți dai duhul, pentru că epuizarea fizică merge mână în mână cu un psihic rezistent, cu limitele depășite. Prea puțini au fost aceia care să tragă semnalul de alarmă și să spună că excesul, în niciuna dintre direcții, nu e de dorit.

Vă invit să vorbiți cu orice sportiv de performanță sau medic sportiv care se întâlnește în mod regulat cu acești oameni și veți afla negreșit de la ei că sportul făcut la nivel înalt nu lasă niciun corp fără repercursiuni pe termen lung sau chiar pentru toată viața. Sportivii de performanță încep pregătirea la vârste mici, când corpul e în creștere și se poate adapta presiunilor de tot felul, oase și mușchi deopotrivă, însă stresul de care corpul are parte pe termen lung își arată în cele din urmă colții.

Așa că recomandarea mea pentru voi este să vă bucurați de o viață activă, dar moderată ca să nu vă puneți în poziții de primejdie în care să vă accidentați sau să dezvoltați anxietăți inutile legate de performanța voastră în sala de sport. Am văzut oameni care au ajuns în acele puncte nu doar fizic, ci și psihic și revenirea cu plăcere la sport a fost un proces lung și anevoios. Un tribut prea mare plătit pentru ceva ce, de fapt, ar trebui să ne bucure, să ne inspire și să ne echilibreze.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii