Cum să-ţi revii din vacanţa de vară şi cum să îţi faci curaj să te reapuci de muncă

19.09.2016
vacanta de vara

Septembrie este mereu o luna complicată pentru mine. Încă e destul de frumos afară ca să tânjesc după zilele de vacanţă, la birou am milioane de lucruri de rezolvat şi, în plus, oraşul se aglomerează brusc şi petrec şi mai mult timp în trafic, dimineaţa, în drum spre birou. Parcă totul e grăbit în jurul meu şi uneori simt că nu am suficient timp la dispoziţie ca să îmi termin şi treaba la muncă, dar să mă ocup şi de mine şi de sănătatea mea. Clientele mele de la sală au cam aceeaşi problemă: lipsa de motivaţie de a face sport, multă treaba la birou şi mai ales lipsa de timp dimineaţa, când parcă ceasul merge pe repede înainte! Şi totuşi, avem şi soluţii pentru a ne regăsi energia de a fi în formă! Nu doar să revenim la sală, ci să ne începem zilele cu poftă de viaţă şi spor.

Primul pas eficient este să ne organizăm temeinic agenda, acolo unde putem controla lucrurile. De exemplu, putem să ne fixăm în agendă pauză de masă de prânz şi de asemenea să ne programăm două şedinţe de sport pe săptămână. Pentru că revenirea din vacanţă e complicată şi de regulă avem mult de muncă, e mai bine să ne propunem un obiectiv sportiv pe care îl putem realiza. Astfel o să avem şi mai multă încredere în noi şi o atitudine pozitivă, ceea ce ne va creşte productivitatea.

Al doilea pas eficient este să ne programăm mesele de peste zi cu atenţie: ştim deja de unde mâncăm masa de prânz, de ce să nu ne gândim puţin înainte la ce meniu aveam în perioada în care ne gândeam la zilele de plajă? Alegând alimente sănătoase la masa de prânz ne simţim mai bine şi ne revenim uşor la forma fizică de dinainte de vacanţa plină de răsfăţuri. De asemenea, seara e bine să ne bazăm pe legume uşoare şi carne slabă. Salate de toate felurile, legume la abur sau înăbuşite ne vor ajuta să ne bucurăm de mese săţioase, dar uşoare şi sănătoase. Iar ca fel principal e bine să mizăm pe proteine slabe, uşor de digerat şi asimilat: curcan, peste, lactate.

Însă micul dejun este cel mai important, pentru că fără el ne începem ziua fără vlagă, abuzând cel mai adesea de stimulente, cum ar fi dulciurile sau cafeaua. Şi de acolo înainte e foarte uşor să ne începem zilele fără pic de energie. Soluţia la care eu apelez în zilele ocupate este să alternez câteva feluri de Vitalis Musli de la Dr. Oetker, pentru a mă bucura de beneficiile complete ale unui mic dejun bogat în fibre şi fructe. În zilele fără sport optez pentru variantele cu fructe, pe care le combin cu iaurt, lapte covăsit, lapte de migdale sau chiar lapte de cocos. 4-5 linguri de Musli crocant cu fructe şi o cană de lapte sunt suficiente pentru a începe ziua cu un tonus excelent. În zilele în care merg la sport îmi alimentez organismul cu Musli cu ciocolată, pentru a avea resurse nu doar pentru o zi lungă la birou, ci şi pentru antrenamentul de seară. Iar în zilele în care am multă, multă treabă în oraş, un program nu tocmai ordonat şi nu pot să planific prea bine ziua, aleg să consum la micul dejun o porţie de Musli cu cereale integrale şi alune, care este şi foarte săţioasă şi îmi dă multă energie până spre prânz. Alternez, desigur, mesele la care consum Musli cu mese preparate cu legume şi proteine, pentru a avea o alimentaţie diversificată.

Pentru mine, revenirea la programul regulat de muncă devine mai uşoară an de an, pe măsură ce învăţ să mă organizez mai bine cu activităţile de la muncă dar şi să le echilibrez cu un stil de viaţă sănătos. Chiar dacă mă surprind visând cu ochii deschişi la câte o poză din vacanţă care tocmai s-a încheiat, încerc să mă remontez rapid şi să îmi reiau obiceiurile sănătoase şi astfel îmi regăsesc şi motivaţia de a avea o viaţă activă şi echilibrată.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii