Cum înveţi să ai mai multă grijă de tine?

07.10.2016

Chiar, cum să înveţi să ai mai multă grijă de tine? Între atâtea mesaje publicitare care promovează ba depăşirea limitelor proprii cu orice preţ, ba revenirea la sine prin meditaţii care l-ar face până şi pe Dalai Lama gelos, sau ieşirea din zona de confort pentru schimbarea completă a obiceiurilor construite în ani de zile, toate aceste abordări ne copleşesc cu ideea unei perfecţiuni standardizate şi, adeseori, nerealiste şi obositoare.

Eu am crescut cu revistele glossy, cu sfaturile din cărţile de self help şi cu discuţiile cu prietenele mele care ştiau la fel de puţine despre realitate ca şi mine. A fost un proces în sine să învăţ ce înseamnă să am grijă de mine şi un alt proces şi mai solicitant să ajung efectiv să am grijă de mine. Practic, până aproape de 30 de ani credeam mai tot ce citeam despre cum trebuie să ai grijă de tine şi încercam să aplic totul, de-a valma, ajungând adeseori să mă descurajeze complet procesul acesta.

Acum, să înveţi să ai grijă de tine înseamnă pentru mine, cu mintea, experienţa şi introspecţia celor 33 de ani, echilibru şi realism. Echilibru în sensul în care cred cu tărie că e bine să porneşti în analiza asta identificând lucrurile care îţi fac plăcere. Când faci lucruri prin care te simţi bine cu tine ai şanse mai mari să îţi găseşti motivaţia de a persevera în acea activitate. E perfect valabil şi pentru sport şi în schimbarea alimentaţiei.

Ca să faci sport trebuie să porneşti cu o activitate care îţi place, apoi, pe lângă ea, găseşti şi antrenamente utile pentru acea pasiune. Dacă îţi place să dansezi, de exemplu, pe lângă orele de street dance sau zumba poţi merge la ore de pilates şi de yoga, care te vor face o dansatoare mai bună şi mai graţioasă. Dacă îţi place să joci tenis, e bine să mergi la antrenamente cross training şi la alergare, care te vor face o jucătoare mai performantă. Dacă îţi place să alergi, mergi la ore de forţă şi de yoga care te vor ajuta să îţi creşti gradul de rezistenţă şi viteză.

activia_acorda-ti-mai-multa-atentie
Ca să îţi schimbi alimentaţia trebuie să porneşti de la produse care îţi plac. Fă-ţi o listă cu toate alimentele preferate şi selectează-le dintre acestea pe cele mai sănătoase.  Fructele, legumele şi iaurtul sunt un must-have în alimentaţia ta. Poţi adauga şi 2-4 alimente care îţi plac, dar care nu sunt chiar aşa de sănătoase, pentru că altfel te vei frustra. Alege, de exemplu, ciocolată cu un conţinut mediu de cacao dacă îţi plac dulciurile concentrate, sau câte o porţie de brânzeturi mai grase dacă îţi plac astfel de produse. Nu trebuie eliminate complet, dar e bine să le consumi cu control. Şi adaugă la lista respectivă şi câte un aliment nou pe săptămână despre care ştii tu că e foarte sănătos, chiar dacă nu te încântă la prima vedere: spanac, broccoli, alge, peste oceanic de captură. De regulă, acestea sunt alimentele sănătoase de care tindem să ne ferim, dar care trebuie introduse treptat în alimentaţie. Optează pentru preparate gustoase şi apetisante şi testează diferite texturi şi arome. Doar aşa o să îţi poţi schimba în timp preferinţele alimentare, ţine tot de antrenament.

Odată început procesul, partea de sport şi de alimentaţie sunt cele mai uşor de gestionat. Poţi apoi să te gândeşti la activităţi care te ajută să te relaxezi şi să te destinzi, să te cunoşti mai bine şi să te dezvolţi în plan personal sau profesional. Introspecţia, meditaţia, auto-analiza emoţiilor sau sesiuni de coaching ori terapie, toate te ajută să te simţi mai bine în viaţa ta, să faci acele schimbări despre care ştii că îţi vor face viaţa mai frumoasă şi astfel ajungi să creşti ca persoană.

Despre toate aceste mecanisme de schimbare în bine voi vorbi pe larg în Activia Wellbeing Camp. Voi împărtăşi din propria mea experienţă şi din ceea ce am învăţat în cei zece ani în care am asistat la procesele de schimbare ale clientelor mele. Poţi oricând să ajungi să ai grijă de tine şi să te simţi cu adevărat bine în propria ta viaţă , dar şansele de reuşită sporesc dacă ştii să îţi dozezi efortul, să îţi faci o strategie bună şi să îţi adaptezi aşteptările la contextul personal. Înscrie-te pe Activia.ro şi învaţă să ai mai multă grijă de tine!

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii