Simplitatea nu pare credibila

25.02.2018

Simplitatea nu pare credibila atunci cand incercam sa rezolvam o problema cu care ne confruntam de multa vreme. Cand lumea ma intreaba ce trebuie sa faca pentru a slabi, le spun ca solutia este sa manance normal, bazandu-se pe legume, fructe, carne slaba, lactate naturale, nuci si cereale integrale. Si sa faca asta zi de zi. Si cumva am senzatia ca nimeni nu ma crede. Simplitatea, in cazul asta, pur si simplu nu pare credibila.

Am vazut asta mai clar de cand mi-am lansat canalul de youtube. Am fost intotdeauna relaxata pe subiectul alimentatiei sanatoase si nu mi se pare necesar sa complicam lucrurile mai tare decat e eficient. Regulile esentiale in slabire sunt vreo 5 la numar, si pe prima am scris-o mai sus. Totusi, pentru simplitatea recomandarii, iata care sunt pasii care cu siguranta te vor conduce la slabire, la remodelare corporala, la atingerea obiectivului tau de fitness sau wellness.

  1. mananca normal, bazandu-te pe legume, fructe, carne slaba, lactate naturale, nuci si cereale integrale. Si trebuie sa faci asta zi de zi.
  2. dormi si relaxeaza-te. Odihna este esentiala pentru sanatatea noastra, pentru recuperarea dupa efort fizic si intelectual si pentru buna functionare a sistemului nervos si endocrin.
  3. bea apa. vreo doi litri pe zi de apa. Ca sa te hidratezi, sa iti pui la treaba sistemul excretor, sa iti reglezi circulatia si digestia.
  4. fa sport. constant, variat si de placere, la limita zonei de confort, dar nu mult in afara ei. Concentreaza-te asupra exercitiilor pe care le practici, conecteaza-te cu corpul tau fiind atenta la respiratie si la forma de executie a miscarii si fa constant miscare. Te vei simti mai bine, vei sta mai dreapta, vei avea mai multa energie si vei arata mai bine.
  5. fa asta constant si da-ti voie sa te bucuri de viata. Atata vreme cat 85% dintre mesele tale dintr-o saptamana sunt santoase si baza comportamentului tau zilnic tine cont de primele 4 puncte de mai sus, sa stii ca nu o sa patesti nimic de la un pahar de vin, o bucata de prajitura sau vreo mancare de care te temi ca o sa iti strice dieta. Masura e buna in toate, pana si in ceea ce priveste restrictiile, asa ca incearca sa gasesti acel ritm care iti permite sa iti si satisfaci poftele, dar si sa ai o viata echilibrata.

Cu toate astea, vad mereu un soi de lipsa de incredere in schema asta de mai sus. Am senzatia ca lumea crede ca exista ceva ce nu spun, ca e un fel de conspiratie care ii priveaza de acea slabire rapida si fara efort cu care ne-am obisnuit sa credem ca functionam citind revistute cu multe poze.

Am facut cateva video-uri pe youtube despre asta, pentru ca asa am vazut ca functioneaza in timp. Sigur ca daca vrei sa atingi rapid un anumit numar de kilograme sau ai un obiectiv care masoara doar o dimensiune a slabirii – kilograme sau centimetri, de regula – acest raspuns o sa para superficial sau ineficient, insa

cata vreme dorim sa iesim naibii din cercul curelor de slabire urmate de inevitabila ingrasare ulterioara, nu exista alta cale decat sa mancam constant ce trebuie, fara sa ne infometam si sa reglam tot procesul din mers, in mod natural.

Solutia la inceput este sa avem un plan pe vreo 5 saptamani.

In prima saptamana ne concentram doar sa mancam alimente naturale, neprocesate, sa mancam diversificat dar pe saturate.

Aceasta simplitate a solutiei pare neverosimila, dar asta pentru ca tindem sa pierdem din vedere ca avem de fapt un plan pe 5 saptamani. In prima saptamana ne cantarim la inceputul dietei si apoi, dupa o saptamana de mancat normal si facut sport constant insa la intensitate redusa ori medie,  ne cantarim din nou. Si evaluam ce s-a intamplat cu organismul nostru. Cel mai frecvent observam ca, mancand pe saturate, in prima saptamana o sa scapam de 0.5-1 kilogram.

In a doua saptamana incepem sa ne preocupam de momentele in care consumam anuminte alimente.

Mancam dimineata si la pranz cerealele integrale si fructele dulci, mancam carnea rosie la pranz si in rest, alegem dupa pofta inimii. Continuam cu sportul, bem apa si ne odihnim. Aici e momentul in care incepem sa ne uitam mai atent la calitatea alimentelor consumate : alegem uleiuri mai sanatoase, gatim mai dietetic, facem mici schimbari in rutina zilnica, spre alegeri mai sanatoase. Ne mai cantarim o data si o sa constatam cu bucurie ca am mai scapat de aproape un kilogram, daca nu si mai bine.

In a treia saptamana incepem sa ne preocupam putin de cantitati, ne intereseaza in mod special carnea grasa, branzeturile grase si cerealele integrale.

La acestea e recomandat sa nu fim lacomi, in rest putem consuma fara probleme legume cat mai variate, lactate slabe din familia iaurturilor, fructe mai putin dulci. Acesta e momentul in care putem sa ne ocupam si de suplimente nutritive – oricand sunt binevenite vitaminele si mineralele, formulele cu antioxidanti, cele pentru sistemul imunitar sau o digestie mai sanatoasa. Alegeti formule sanatoase, naturale, care promoveaza starea de sanatate si sunt produse de companii cu o buna reputatie. O sa vedem aici ca ritmul de slabire incetineste usor, dar incepem sa aratam si sa ne simtim din ce in ce mai bine.

In a patra saptamana e cazul sa continuam sa mancam echilibrat, fara restrictii cantitative, dar incepem sa diversificam programul de sport. Introducem si un antrenament cardio pe saptamana daca nu am facut deloc, mergem la o ora mai solicitanta de tonifiere si ne facem drum la clasele de reechilibrare posturala. Putem incepe si cu masaje si tratamente corporale, vom vedea rezultate foarte bune odata cu insanatosirea alegerilor alimentare.

In a cincea saptamana reevaluam. Cat am slabit, cat mai dorim sa slabim? incepem sa reducem gradual cu cate 20 de g pe saptamana produsele dense caloric si fara prea multi nutrienti sanatosi , cum e cazul carnurilor grase, a lactatelor grase si a produselor din cereale mai sarace in fibre. Continuam cu sportul, reglam din mers alimentatia.

Ne ajuta sa tinem un jurnal foto cu ceea ce mancam si cu ceea ce se intampla in corpul nostru. Le recomand mereu clientelor mele sa pozeze zilnic ceea ce mananca si sa isi faca poze in costum de baie o data la doua saptamani. In felul acesta, coroborat cu evolutia monitorizata pe cantar si cu cea in centimetri, vom vedea mai limpede incotro mergem.

Simplitatea acestor masuri de schimbare a alimentatie poate ca vi se pare usor neverosimila, dar chiar asa se intampla orice proces care dureaza in timp. Cu pasi mici, constanti si as adauga constienti in directia potrivita, pentru a ne aduce mai aproape de obiectivul nostu de sanatate si wellness. Prin asta invatam cum sa transformam un vis in obiective intermediare, invatam sa ne mentinem motivatia, sa ne ajutam dinamic resursele pentru a ne atinge scopul si, poate cel mai important, invatam sa facem aceste transformari in mod firesc, organizat si totusi organic.

Pentru ca a ne schimba in bine inseamna sa invatam sa construim noi obiceiuri, pentru a inlocui tiparele disfunctionale de comportament. Si acest proces, pentru a fi incununat de succes, trebuie sa fie marcat de simplitatea descrisa mai sus si de constanta in timp de care avem atata nevoie.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii