Învaţă să fi organizat şi eficient în 10 paşi

12.01.2016
Învaţă să fii organizat şi eficient în 10 paşi 2

Organizarea este necesară și acest lucru îl știm. Când programul se schimbă brusc sau avem din ce în ce mai multe lucruri de făcut, organizarea suferă. Iată câteva sfaturi pentru a fi eficient și readuce timpul sub control.

O bună organizare a activităţii de zi cu zi te face să fii mai eficient, să ai rezultate bune atât la birou, cât şi în antrenamentele de zi cu zi şi. În general, te ajută să îţi atingi mai uşor obiectivele pe care ţi le setezi. Toate bune şi frumoase, dar când vezi că încep să se adune teancuri de documente pe birou, când traficul îţi dă viaţa peste cap sau pur şi simplu te simţi obosit la sfârşitul zilei, parcă nu mai e atât de uşor să rămâi organizat şi concentrat.

Vezi și alte articole de reflecție psihologică care te vor ajuta să te înțelegi mai bine, inspira sau îți pot oferi sugestii utile.

Foloseşte agenda

Variantele pe smartphone sau pe suport de hârtie funcţionează foarte bine, depinde doar de ceea ce preferi tu. Eu sunt fan planner online, calendarul telefonului meu este tot ce am nevoie ca să mă organizez. Prietena mea cea mai bună, însă, nu s-ar despărţi de agenda ei nici în ruptul capului. Așadar, notează orele la care ai întâlniri, trece în agendă orele de sport şi programările la care vrei să ajungi. Astfel, eşti organizată şi ai o imagine clară a zilei de lucru.

Scrie lista zilnică de activități

Notează şi dacă trebuie să mergi să cumperi de mâncare, şi ce trebuie să cumperi, ce activităţi ai de încheiat şi ce termene limită nu trebuie depăşite. În felul acesta îţi poţi optimiza traseele din oraş, eşti mai liniştită şi nu uiţi lucruri care, inevitabil, se vor aglomera în ultimele zile ale săptămânii.

Organizează lucrurile folosite mai bine

Începe să faci ordine, renunţă la obiecte vechi, pe care nu le mai foloseşti, împarte hainele în funcţie de sezon şi păstrează articolele de sport într-un singur loc, uşor accesibil. Cei mai mulţi oameni pierd câteva zeci de minute pe zi căutând prin dulapuri anumite haine sau pantofi. Donează articolele pe care nu le-ai mai folosit de ceva vreme, sunt oameni care se vor bucura de ele şi chiar le vor folosi. Astfel, nu doar că te eliberezi de dezordine, ci faci şi o faptă bună. Organizează câte o cameră pe rând şi alocă un interval de timp clar pentru a face ordine.

Menține ordinea zilnic

E mai uşor să întreţii curăţenia şi ordinea decât să faci un efort o dată la câteva săptămâni. Ca regulă, dacă pui obiectele la locul lor, e mai uşor să rămâi organizat şi disciplinat.

Planifică și respectă un meniu sănătos

Cei mai mulţi dintre noi nu reuşesc să respecte o dietă echilibrată pentru că nu organizează cumpărăturile. E mai simplu să ai un plan la începutul săptămânii, ca să ştii ce cumpărături să faci şi să îţi prepari mesele din timp. Astfel, ai mai multe şanse să îţi atingi obiectivele de slăbire, să îţi respecţi dieta şi să nu te chinui inutil cu kilogramele în plus.

Redu timpul pierdut cu urmărirea mesajelor

FOMO – fear of missing out sau frica de a nu pierde nimic din ceea ce se întâmplă în jurul nostru ne face să pierdem timp preţios. Creează-ţi o rutină din a-ţi verifica mailurile şi paginile de socializare şi nu uita să aloci timpul pentru ceea ce este cu adevărat important – realitatea şi viaţa de zi cu zi.

happy

Păstrează evidenţa veniturilor şi cheltuielilor

Astfel îţi poţi obține confortul financiar, poţi planifica şi te poţi bucura de experienţe deosebite, cum ar fi o călătorie în locuri frumoase. Reducând cheltuielile inutile îţi poţi direcţiona banii înspre lucruri şi experienţe cu adevărat valoroase.

Luptă cu plictiseala

Adeseori mi se întâmplă, când am câte un proiect mare, să mă simt descurajată de distanţa în timp până la îndeplinirea lui. Îmi pierd motivaţia, mă simt plictisită şi, uneori, uit detalii. Am observat că mă ajută să împart proiectele în task-uri mai mici, ca să îmi menţin motivaţia. Notiţele din întâlniri mă ajută să nu pierd din vedere detalii şi, rămânând concentrată pe obiectivele intermediare, nu mă simt plictisită sau descurajată când am multă treabă.

Programează-ţi orele de sport

În mod paradoxal, sedentarismul ne face să ne simţim obosiţi, creşte impactul negativ al stresului şi ne face să fim mai puţin productivi. Asigură-te că faci 3 antrenamente diferite în fiecare săptămână şi programează câteva minute în care să te concentrezi asupra respiraţiei şi corpului tău în fiecare zi. Fie că meditezi sau doar îţi aloci câteva clipe de linişte, să ai grijă de tine trebuie să fie o prioritate.

exercise

Învaţă din listele de activităţi

Observi că la sfârşitul săptămânii ţi-au rămas multe sarcini neîndeplinite sau, din contră, că ai multe ore moarte? Fă o evaluare obiectivă a ritmului şi eficienţei programului tău săptămânal. Te va ajuta să îţi organizezi realist agenda în viitor. Astfel, poţi să îţi ajustezi programul, să menţii un echilibru sănătos în viaţa ta de zi cu zi şi poţi să fi mai eficient în angajamentele pe care ţi le iei. A fi realist în legătură cu ceea ce poţi sau nu realiza este primul pas spre a ajunge la echilibru personal şi la starea de confort dorită în fiecare zi.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii