Învaţă să fii organizat şi eficient în 10 paşi

12.01.2016
Învaţă să fii organizat şi eficient în 10 paşi 2

O bună orgaizare a activităţii de zi cu zi te face să fii mai eficient, să ai rezultate bune atât la birou, cât şi în antrenamentele de zi cu zi şi, în general, te ajută să îţi atingi mai uşor obiectivele pe care ţi le setezi. Toate bune şi frumoase, dar când vezi că încep să se adune teancuri de documente pe birou, când traficul îţi dă viaţa peste cap sau pur şi simplu te simţi obosit la sfârşitul zilei, parcă nu mai e atât de uşor să rămâi organizat şi concentrat.

1. Foloseşte agenda

Variantele pe smartphone sau pe suport de hârtie funcţionează foarte bine, depinde doar de ceea ce preferi tu. Eu sunt fan planner online, calendarul telefonului meu este tot ce am nevoie ca să mă organizez, dar prietena mea cea mai bună nu s-ar despărţi de agenda ei nici în ruptul capului. Notează orele la care ai întâlniri, trece în agenda orele de sport şi programările la care vrei să ajungi. Astfel eşti organizată şi ai o imagine clară a zilei de lucru.

2. Fă-ţi la începutul fiecărei zile o lista cu ce ai de făcut.

Notează şi dacă trebuie să mergi să cumperi de mâncare (şi ce trebuie să cumperi), ce activităţi ai de încheiat şi ce termene limită nu trebuie depăşite. În felul ăsta îţi poţi optimiza traseele din oraş, eşti mai liniştită şi nu uiţi lucruri care, inevitabil, se vor aglomera în ultimele zile ale săptămânii.

3. Haos în dulapuri?

Începe să faci ordine, renunţă la obiecte vechi, pe care nu le mai foloseşti, împarte hainele în funcţie de sezon şi păstrează articolele de sport într-un singur loc, uşor accesibil. Cei mai mulţi oameni pierd câteva zeci de minute pe zi căutând prin dulapuri anumite haine sau pantofi. Donează articolele pe care nu le-ai mai folosit de ceva vreme, sunt oameni care se vor bucura de ele şi chiar le vor folosi. Astfel, nu doar că te eliberezi de dezordine, ci faci şi o faptă bună. Organizează câte o cameră pe rând şi alocă un interval de timp clar pentru a face ordine.

4. Fă-ţi un obicei din a face zilnic ordine.

E mai uşor să întreţii curăţenia şi ordinea decât să faci un efort o dată la câteva săptămâni. Ca regulă, dacă pui obiectele la locul lor, e mai uşor să rămâi organizat şi disciplinat.

5. Respectă un meniu sănătos – planifică.

Cei mai mulţi dintre noi nu reuşesc să respecte o dietă echilibrată pentru că nu organizează cumpărăturile. E mai simplu să ai un plan la începutul săptămânii, ca să ştii ce cumpărături să faci şi să îţi prepari mesele din timp. Astfel, ai mai multe şanse să îţi atingi obiectivele de slăbire, să îţi respecţi dieta şi să nu te chinui inutil cu kilogramele în plus.

6. Pierdem mult timp răspunzând haotic la mailuri sau verificând paginile de socializare.

FOMO – fear of missing out sau frica de a nu pierde nimic din ceea ce se întâmplă în jurul nostru ne face să pierdem timp preţios. Creează-ţi o rutină din a-ţi verifică mailurile şi paginile de socializare şi nu uita să aloci timpul pentru ceea ce este cu adevărat important – realitatea şi viaţa de zi cu zi.

happy

7. Ţine evidenţa veniturilor şi cheltuielilor.

Astfel îţi poţi câştiga confortul financiar, poţi planifica şi te poţi bucura de experienţe deosebite, cum ar fi o călătorie în locuri frumoase. Reducând cheltuielile inutile îţi poţi direcţiona banii înspre lucruri şi experienţe cu adevărat valoroase.

8. Lupta cu plictiseala.

Adeseori mi se întâmplă, când am câte un proiect mare, să mă simt descurajată de distanţa în timp până la îndeplinirea lui. Îmi pierd motivaţia, mă simt plictisită şi uneori uit detalii. Aşa că am observat că mă ajută să împart proiectele în taskuri mai mici, ca să îmi menţin motivaţia. Notiţele din întâlniri mă ajută să nu pierd din vedere detalii şi, rămânând concentrată pe obiectivele intermediare, nu mă simt plictisită sau descurajată când am multă treabă.

9. Programează-ţi orele de sport.

În mod paradoxal, sedentarismul ne face să ne simţim obosiţi, creşte impactul negativ al stresului şi ne face să fim mai puţin productivi. Asigură-te că faci 3 antrenamente diferite în fiecare săptămână şi programează câteva minute în care să te concentrezi asupra respiraţiei şi corpului tău în fiecare zi. Fie că meditezi sau doar îţi aloci câteva clipe de linişte, să ai grijă de tine trebuie să fie o prioritate pentru tine.

exercise

10. Învaţă din listele de activităţi.

Observi că la sfârşitul săptămânii ţi-au rămas multe taskuri neîndeplinite sau, din contra, că ai multe ore moarte? Fă o evaluare obiectivă a ritmului şi eficienţei programului tău săptămânal, te va ajuta să îţi organizezi realist agenda în viitor. Astfel poţi să îţi ajustezi programul, să menţii un echilibru sănătos în viaţa ta de zi cu zi şi poţi să fii mai eficient în angajamentele pe care ţi le iei. A fi realist în legătură cu ceea ce poţi sau nu realiza este primul pas spre a ajunge la un echilibru personal şi la starea de confort dorită în fiecare zi.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii