9 sfaturi de slăbire pentru o viață sănătoasă

17.03.2020
Cum să slabești sănătos

Dietele minune, pastilele sau prafurile de slăbit au efecte dar sunt frecvent nocive. A slăbi sănătos e un plan pe termen lung, cu evoluție lentă. Îți propun să te gândești la câteva lucruri înainte să începi.

În momentul în care te-ai hotărât să slăbeşti, trebuie să ştii că e o decizie pe termen lung, asta dacă vrei să slăbeşti sănătos şi să îţi menţii greutatea ideală în timp. Poţi să slăbeşti şi nesănătos dar rapid, cum poți găsi pe internet sau în reviste, sau poți chiar să te înfometezi. Toate aceste variante sunt nesustenabile. Iată, totuşi, cum poţi să slăbeşti sănătos şi fără să fie un proces înfiorător de neplăcut.

Am creat o serie de diete și programe personalizate de exerciții care te pot ajuta. Intră pe magazin și comandă dieta sau programul care ți se potrivește!

De ce vrei să slăbeşti?

Cu cât ai un răspuns mai sincer şi mai elaborat, cu atât ai mai multe şanse să îţi găseşti motivaţia şi să te ţi de treabă.

Cum să slabești sănătos 1

Ce trebuie să faci înainte de a începe

Înainte de a începe un proces de slăbire, e foarte important să faci o evaluare a stării tale de sănătate. Un set de analize de bază pentru sânge evaluează colesterolul, hormonii tiroidieni, calcemia, sideremia, transaminazele, bilirubina precum şi hemoleucograma completă vor ajuta medicul de familie să facă o evaluare generală a stării tale de sănătate.

O dată pe an, ar trebui să faci, de asemenea, un control ecografic al abdomenului, sânilor şi glandei tiroide, precum şi un control ginecologic. Acest lucru este cu atât mai necesar persoanelor care au mai mult de 10 kg de slăbit, întrucât procesul de slăbire în sine este unul stresant pentru organism.

Cum să slabești sănătos 4

Urmărește schimbarea comportamentului nu doar slăbirea

Încearcă să defineşti acest obiectiv al slăbirii multi-dimensional. Nu e doar despre kilograme. Un proces reuşit de slăbire înseamnă şi comportament alimentar sănătos, o stare de sănătate bună, vitalitate peste zi, aspect fizic sănătos, digestie bună, program regulat de odihnă, program de sport şi activităţi fizice şi orice altceva mai simţi tu nevoia să pui în definiţia acelui „de ce”. În acest fel vei depăşi săptămânile în care cântarul nu se mişcă şi vei avea mai mulţi indicatori ai succesului tău.

Stabilește un plan de acțiune

Tot înainte de a începe să slăbeşti, e bine să te gândești la un program realist. Găseşte zile în care îţi poţi face timp pentru sport, pentru gătit şi pentru aprovizionare. Caută resurse care să te susţină în demersul tău. Un grup de suport, o prietenă care să te încurajeze. Discută cu familia şi cere-le ajutorul dacă simţi nevoia. Poţi chiar să mergi câteva şedinţe la un terapeut sau coach care să te ajute să îţi structurezi emoţional procesul.

Nu uita de antrenamente, nici măcar în vacanță!

Va trebui să continui să priveşti conştient şi matur mâncarea şi va trebui să faci în continuare antrenamente fizice, chiar dacă poţi să le reduci puţin din intensitate şi durată în faza de menţinere. Şi da, şi în vacanţe trebuie să te fereşti de exces şi să păstrezi un nivel sănătos de activitate fizică. Iată ce trebuie să ştii pentru a reuşi să slăbeşti, dar mai ales să reuşeşti să îţi menţii greutatea ideală în timp!

Cum să slabești sănătos 3

Câte kilograme pot slăbi?

Cred că aceasta este cea mai frecventă întrebare pe care o primesc la început de program de la TOATE clientele mele.

Poţi să slăbeşti, realist vorbind, 3-4 kilograme pe lună, cu disciplină şi efort. Nu e bine să țintești mai mult de 5-10 kg sub limita înălţimii tale. Să zicem că ai 1.65 înălţime. O să poţi ajunge sănătos până la 55-60 de kilograme, depinzând de conformaţie, punct de plecare şi istoric al greutăţii corporale.

Cât sport trebuie să fac?

Contrar părerii generale, în programele de slăbire este suficient să facem sport de intensitate moderată, dar să îl facem constant. Asta înseamnă că antrenamentele pe care le parcurgem trebuie să fie suficient de intense cât să ne dea febră musculară de o zi, maxim două, dar atât.

Sportul are mai curând rol de susţinere metabolică post efort şi nu trebuie privit ca un „cuptor de calorii” în care contează doar „cât consumi” într-o oră de antrenament.

Sportul trebuie făcut constant, pentru efectul metabolic al antrenamentelor în perioada de refacere şi este indicat să includă exerciţii pentru masă musculară, exerciţii cardio şi exerciţii pentru flexibilitate.

Care este cea mai bună dietă?

Aceasta este a doua cea mai frecventă întrebare pe care o primesc. Cea mai bună dietă este aceea care îţi place, pe care o poţi susţine în timp şi care te ajută să ai o stare de sănătate mai bună şi un aspect fizic de care să fii încântat. Pe scurt, dacă eşti în deficitul caloric de care ziceam mai sus, câtă vreme mănânci natural, sănătos, şi te bucuri de experienţă, nu prea contează.

Mâncarea sănătoasă trebuie cumpărată, pregătită şi gătită, aşa că este necesar să te gândeşti la cum poţi face asta pe termen lung.

Ei bine, înainte de a te gândi la suplimentele nutritive, asigură-te că mănânci echilibrat.

Cum să slabești sănătos 5

Cum trăim când suntem la dietă?

Desigur că în anumite momente intervin blocaje, dar le putem depăși dacă analizăm cu atenție situația.

În realitate, nu este un proces atât de îngrozitor, pe cât ar putea să pară la prima vedere, mai ales dacă reuşim să ne cultivăm un spirit ludic. Învăţând să gătim, să combinăm ingrediente sănătoase şi să construim arome în farfurie, dieta sănătoasă devine un real teren de joacă senzorială, un tărâm al experienţelor şi al plăcerilor. Pentru asta, însă, trebuie să ne antrenăm creativitatea şi puţin curaj culinar, apoi să învăţăm să mâncăm alimente noi şi să ne descoperim noi plăceri.


COMENTARII
  • Foxi pe 24.03.2020 la 17:13 Răspunde

    Chiar un articol interesant pentru o persoana care vrea sa treaca pragul slabitului, sunt informatii necesare de care trebui sa tii cont inainte sa incepi sa dai kilogramele jos. Multumim!


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii