5 obiceiuri mai bune decat cantarirea zilnica pe care trebuie sa le faci cand slabesti

21.06.2020
5 obiceiuri mai bune decat cantarirea zilnica pe care trebuie sa le faci cand slabesti

Ma sperie intotdeauna cand cliente ale mele imi spun ca se cantaresc zilnic sau, mai rau, chiar de mai multe ori pe zi. Acest comportament nu reuseste sa ne mobilizeze, fiind unul dintre cele mai demotivante lucruri pe care le poti face intr-un program de remodelare corporala si slabire. Mai jos o sa va spun care sunt 5 obiceiuri mai bune si mai sanatoase decat cantarirea zilnica si care va ajuta sa va pastrati motivatia si sa aveti succes in programul vostru de slabire.

Cantarirea regulata  este esentiala in succesul unui program de slabire, dar NUMAI daca o faceti la un interval de timp suficient de amplu incat sa aveti o viziune pe termen lung a lucrurilor. Recomandarea mea este sa va cantariti si sa notati greutatea pe care ati atins-o. Alegeti o zi pe saptamana in care sa va cantariti si faceti din asta un obicei. Daca doriti sa slabiti, este suficient timp sa corelati meniul saptamanal cu rezultatele obtinute si in acest fel puteti sa va ajustati alegerile alimentare in functie de greutatea voastra si evolutia acesteia in timp.

Asadar, in loc sa va cantariti zilnic, iata 5 obiceiuri mai sanatoase si mai eficiente pentru slabire pe care va recomand sa le implementati in rutina voastra. Va vor ajuta sa aveti o imagine mai ampla si mai sanatoasa asupra evolutiei voastre si totodata sa va fixati obiceiuri sustenabile si motivante in timp.

5 obiceiuri mai bune decat cantarirea zilnica pe care trebuie sa le faci cand slabesti 1

  1. Masuratorile saptamanale – uneori sunt chiar mai importante decat greutatea inregistrata pe cantar, pentru ca masuratorile pot oferi indicatii privind evolutia compozitiei voastre corporale. Cand pe cantar nu slabesti foarte mult dar observi o pierdere semnificativa in centimetri vei constata cu bucurie ca musculatura devine mai ferma si asta inseamna o crestere a calitatii masei musculare. Pentru o indicatie corecta iti recomand sa masori bustul, talia si dimensiunea peste fese, precum si grosimea coapsei in zona cea mai proeminenta. Daca vrei si niste indicii mai subtile, dar importante, masoara bratul stang la nivelul portiunii celei mai voluminoase a bicepsului si gambele, tot in portiunea cea mai proeminenta. Evolutia lor saptamanala iti va indica progresele obtinute prin dieta si sport.
  2. Fa-ti constant poze, din fata si profil. Constant inseamna tot o data pe saptamana, ca sa monitorizezi cum se imbunatateste aspectul fizic in general si calitatea pielii tale in mod special. Un proces corect de slabire trebuie sa iti ofere o piele mai ferma si un aspect fizic placut, tonifiat si sanatos. Daca tii o dieta foarte severa si cu foarte putine calorii o sa constati cu tristete ca desi e posibil sa slabesti rapid, corpul tau nu arata deloc sanatos si nici pielea nu are o calitate prea grozava.5 obiceiuri mai bune decat cantarirea zilnica pe care trebuie sa le faci cand slabesti 2
  3. Masoara in fiecare saptamana progresul sportiv pe care il castigi. Fie ca faci un test de fitness (Cate flotari, burpees si fandari reusesti sa faci, de exemplu) sau cat de repede reusesti sa alergi 10 km, progresul sportiv este la fel de important ca evolutia ta in kilograme. Pentru ca sportul iti ofera o crestere sanatoasa a masei musculare si implicit o compozitie corporala sanatoasa.
  4. Cate ore dormi, cata apa bei, cate minute mergi zilnic pe jos. Sunt parametri esentiali pentru sanatatea pe termen lung si pentru mentinerea greutatii tale. Este esential ca pe langa kilogramele de pe cantar sa monitorizezi acesti indicatori ai sanatatii, caci un regim de slabire este inutil si nesustenabil daca nu te preocupi in primul rand de sanatatea ta generala. E foarte important sa mentii in timp obiceiurile sanatoase – un stil de viata activ, un regim de odihna satisfacator si obiceiuri alimentare sanatoase si in felul asta kilogramele indicate pe cantar sunt o consecinta sanatoasa si fireasca a unui stil de viata echilibrat.5 obiceiuri mai bune decat cantarirea zilnica pe care trebuie sa le faci cand slabesti 3
  5. Noteaza zilnic ce mananci . Kilogramele tale sunt o consecinta a alegerilor tale alimentare, iar cel mai des persoanele care au probleme cu greutatea nu reusesc sa isi mentina motivatia de a manca sanatos pe perioade lungi de timp. Un jurnal alimentar te va invata sa iti concentrezi atentia asupra alegerilor tale si te va invata multe despre momentele in care derapezi alimentar, iti vei cunoaste corpul mai bine si vei putea sa iti orientezi atentia si motivatia asupra unor obiective pe termen mediu. Cand tii jurnal de dieta vei putea sa notezi care sunt preparatele sau retetele care iti plac foarte tare si sa le pastrezi in meniul tau constant, dupa cum o sa poti face o analiza obiectiva a evolutiei greutatii tale, coreland cu rezultatul cantaririi saptamanale.

Procesul de slabire, in sine, este unul simplu. Trebuie sa fii in deficit caloric pentru a slabi si cam asta e partea cea mai importanta a procesului biochimic. Insa pentru a reusi sa iti menti greutatea scazuta in timp trebuie sa iti cunsoti corpul, sa faci alegeri alimentare constiente si asumate si sa intelegi ce si cum poti manca atunci cand nu ai chef sa mananci conform meniului tau „curat”.

Cand ne concentram doar pe kilogramele indicate de cantar pierdem din vedere aspecte ale slabirii si mentinerii care sunt mult mai valoroase – activitatea sportiva si comportamentele sanatoase de lifestyle, imbunatatirea compozitiei corporale (raportul masa musculara/grasime corporala poate influenta semnificativ aspectul nostru fizic) si poate cel mai important, dezvoltarea controlului constient asupra propriilor noastre alegeri alimentare. Kilogramele sunt doar o consecinta a comportamentului nostru pe termen mediu si lung, asa ca nu avem de ce sa ne concentram exclusiv asupra lor.

Trebuie sa prioritizam monitorizarea cauzelor care ne aduc in situatia de a avea kilograme in plus si atunci vom putea opera schimbari de durata in comportamentul nostru de zi cu zi, penru a ajunge la o greutate sanatoasa si a ne mentine in timp.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii