LadyFITla 10 ani de la lansare

29.10.2018

LadyFIT a luat nastere in 2008-2009, intr-o perioada in care imi adunam tot curajul si luam decizia grea de a merge singura inainte cu afacerea in care fusesem actionar minoritar. In acea perioada complicata si plina de greutati am achizitionat actiunile fostului meu partener, am redecorat sala si am reconfigurat modelul acelei afaceri. A durat cam 3 ani pana sa stabilizez afacerea si abia dupa 2016 pot spune ca LadyFIT a inceput cu adevarat sa fie o initiativa antreprenoriala de sine statatoare, fara sa mai fie „sala lui Cori”. Parcursul de la un lifestyle business la o entitate autonoma robusta a fost greu, plin de provocari si neprevazut. Insa, la 10 ani de la inceperea acestui proiect, am ajuns intr-un punct in care avem curajul de a creste. 

In anul 2008 eram o tanara de 24 de ani care vedea cum afacerea in care lucrase in ultimii 3 ani se duce la vale cu viteza luminii. Luasem cateva decizii proaste, cea mai gresita fiind aceea de a reloca sala intr-un spatiu cu o chirie de 10 ori mai mare decat cea pe care o prevazusem la inceputul studioului, in urma cu un an. Aveam prea mult spatiu, prea putine cliente si prea multi instructori, iar planul initial care se baza fundamental pe „o sa fie bine” nu parea ca functioneaza.

Era inceputul crizei economice, eu tocmai ma chinuiam cu o finantare luata nesabuit pentru deschiderea salii din Unirii, Baratiei 35 , pentru care gajasem cu apartamentul meu si la care eram deja cu 3 rate neplatite. Am avut la vremea respectiva fiorii reci pe sina spinarii, pentru ca stiam ca se apropie executarea de catre banca. Banii de la banca ii tocasem rapid pe cheltuielile operationale ale salii, pentru ca ne-a intarziat finantarea si in loc sa folosim acei bani ca sa facem reclama si campanii la deschidere, a trebuit sa ii folosim ca sa platim chiria pentru o sala care statea mai mult goala. Cand am obtinut de la un investitor privat banii pentru a inchide acel credit si pentru a plati partile sociale ale fostului meu asociat am simtit cu adevarat ca respir. Am avut noroc, e una din acele instante in care stiu ca nu am un foarte mare aport personal, pur si simplu soarta a facut sa intalnesc omul potrivit la momentul potrivit si el sa creada in mine. 

Al doilea noroc a fost ca pana cand am solutionat eu povestea actionariatului firmei si a datoriilor catre banca sa inceapa criza economica, asa ca am mers la negociere cu proprietarul cladirii si am gasit acolo intelegere. Nu doar ca mi-am redus chiria per total, dar am obtinut si 3 luni cu o chirie modica pentru a-mi reporni afacerea. Proprietarul cladirii mele si cu mine am inteles atunci ca noi doi avem un parteneriat pe termen lung, lucru pe care am sa il respect de fiecare data si pentru care ii sunt mereu recunoscatoare. 

Dupa aceasta etapa am inceput sa regandim orarul, exercitiile si intregul concept al salii. Am muncit alaturi de echipa de instructori de la acea vreme pe branci, dand tot ce aveam mai bun ca sa putem sa avem cliente in mod constant. Am modificat orarul in functie de ce discutam cu clientele salii si intre noi, am facut cum am putut fata unor schimbari mari in echipa initiala de instructori si, 10 ani mai tarziu, suntem tot pe Baratiei 35. Din 2009 pana in 2013 am predat cate 8 ore pe zi la LadyFIT, pe langa prezenta constanta la evenimente si emisiuni de promovare.

Paula

Anul 2014 a venit cu o regandire profunda a conceptului. Intr-un context personal foarte dificil pentru mine am realizat ca sala este ingrozitor de dependenta de mine, asa ca am inceput sa ma retrag usor-usor din prima linie a afacerii.

Dalanda

Redeveneam actionar unic si stiam ca trebuie sa imi regandesc intreaga viata.  Am renuntat la orele pe care le predam pentru ca avusesem o serie de probleme serioase de sanatate si, trei operatii mai tarziu nu mai avem in niciun fel rezistenta fizica de la inceput.

Marcela

In plus, odata cu inceperea cursurilor de MBA la Maastricht School of Management mi-am dorit sa imi cresc afacerea si sa pot avea o stabilitate financiara mai solida decat pana atunci, cand veniturile mele fluctuau dramatic odata cu sezoanele de vacanta ale clientelor noastre.

Oana

Din 2015 am inceput sa ma raportez mai obiectiv la afacerea mea, urmarind indicatori de performanta economica si redefinind organizarea financiara a afacerii mele. Am invatat in cursurile de MBA ce inseama o afacere sanatoasa si am inceput sa construiesc si eu in companiile mele un ecosistem care sa semene cu ce ni se preda la scoala. In timpul MBA-ului, luni faceam sedinta ca sa le povestesc fetelor din echipa ce invasasem in weekend la scoala si sa vedem cum aplicam si la noi treaba asta.

Loredana

A fost o perioada de tranzitie greoaie, dar necesara, pentru a evalua obiectiv aceasta afacere. Am beneficiat masiv de pe urma faptului ca principalul jucator din industrie, World Class, a schimbat regulile de plata pentru instructori si astea ne-a permis si noua sa putem functiona eficient si legal, totodata.

Diana

In 2016 a venit si prima oferta din partea unui investitor si a fost momentul in care mi-am dat seama de cat de departe eram de ceea ce este privit ca o afacere dezirabila. Atunci am inceput sa gandesc mai strategic, am invatat la prima mana  ce e valoros intr-o companie si ce nu conteaza si, mai ales, am inteles cum priveste un investitor experimentat o afacere in care isi plaseaza banii.

Am luat decizia foarte grea si curajoasa atunci sa refuz ceea ce reprezenta pentru mine cea mai mare suma de bani pe care o „vazusem” eu vreodata si mi-am propus sa imi cresc afacerea in asa fel incat sa am o evaluare maximizata la achizitia vreunui pachet de actiuni in viitor. 

Raluca

Imi era clar ca trebuia ca afacerea sa functioneze de sine statator, fara implicarea mea zilnica. Imi era limpede ca trebuie sa creez un model de afacere scalabil, replicabil si care sa aiba un ADN comun. Am inceput sa imi privesc propria afacere prin ochii rationali si detasati ai unui investitor.

Karina

In 2018, la inceputul lunii martie am deschis al doilea studio LadyFIT, un concept de test in Piata Victoriei. Voiam sa verific daca un studio centrat pe antrenamente pentru incepatori poate functiona fara receptie, fara cheltuieli semnificative de promovare si fara o investitie semnificativa in retentia clientelor.

Dan

Clubul inca exista si este profitabil,  iar noi ne pregatim sa il migram intr-un spatiu care sa acomodeze 2 studiouri, in care sa se desfasoare in paralel doua antrenamente de intensitati diferite, iar acea experienta m-a ajutat sa calibrez ce inseamna pasii necesari si eficienti de deschidere a unui club nou sub brandul LadyFIT.

Adina

In ianuarie 2019 deschidem LadyFIT promenada, langa metroul Aurel Vlaicu. Va fi un club mare, in care ne asteptam sa predam inca de la deschidere cel putin 70 de antrenamente pe saptamana. Vor fi doua studiouri, unul pentru incepatoare si unul pentru antrenamente mai solicitante, iar in lunile de dinaintea deschiderii avem o campanie de preturi promotionale cu reduceri de pret de pana la 40% fata de preturile de lista. 

In 2019 planul este sa relocam LadyFIT Victoriei intr-un spatiu mai mare si sa deschidem doua noi cluburi in afara Bucurestiului, cel mai probabil la Ploiesti si la Constanta.

Toate cluburile LadyFIT vor avea abonamente care includ partea de dieta personalizata pe langa antrenamentele din program, dar si consiliere gratuita in privinta construirii unui program eficient de antrenament in functie de obiectivele fiecarei cliente. Ca diferentiere in piata de fitness, pachetul cu nutritie si antrenamente nelimitate este foarte apropiat de pretul abonamentului la sala, ceea ce face ca oferta de abonamente LadyFIT sa fie cea mai convenabila din piata produselor similare din Bucuresti.

Mai multe despre LadyFIT Promenada si ofertele de pret disponibile in perioada de promotii pre-lansare am scris aici

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii