Antreprenor cu bune si cu rele

09.11.2018

Ca antreprenor unele zile sunt cu adevarat bune, altele sunt ceva de vise rele. In cazul meu, partea de welness si sport e placuta in cea mai mare parte a timpului. Adica imi place ce fac, imi plac foarte tare clientele de la LadyFIT si cel mai adesea zilele sunt agreabile si nici nu simt ca muncesc. 

Insa….acum deschid al treilea club LadyFIT si asta e o provocare mare. Bun, e mult mai usor ca acum 10 ani, cand existau putine optiuni pentru aprovizionarea cu materiale de constructii si mai trebuia sa ti le mai si transporti singur. Insa tot e complicat.

In perioada asta a vietii mele activitatile penduleaza relativ frenetic intre activitatile pe santier si munca obisnuita de birou. In continuare trebuie sa imi scriu textele pentru blog si social media, sa le raspund clientelor de la nutritie si sa creez continutul pentru clientii pe care ii endorsez in comunitatea mea online. Acolo lucrurile sunt oarecum stabilite si clare, e o activitate pe care o fac de multi ani si care nu ma mai solicita atat de mult, tocmai pentru ca am ales sa lucrez cu branduri in care cred si imi e foarte usor sa scriu despre produsele pe care le recomand, tocmai pentru ca eu insami le consum.

LadyFIT promenada inainte de deschidere, schita desenata de tata

Treaba cu santierul si cu activitatile specifice de deschidere de club sunt alta poveste si uneori efectiv imi vine ba sa ma dau cu capul de pereti, ba sa omor pe cineva. Desi toata lumea m-a avertizat ca partea cu muncitorii o sa fie cel mai greu de gestionat, pana acum cele mai mari probleme le-am avut cu comenzile de materiale de constructii, comenzi care sosesc dupa un program numai de curieri stiut. Intrucat toate magazinele mari solicita sa ai oameni la descarcat marfa, mi se pare normal sa te si anunte inainte sa o incarce si sa o trimita spre tine, ca deh, poate nu ai de unde sa gasesti oameni la descarcat asa, din pamant din iarba verde. Ei bine, nu. Te suna fix cand sunt in poarta ta cu produsele si nu inainte, ca sa te poti descurca cu subiectul asta din timp. Nici macar o zi preconizata pentru livrare nu iti dau. Mi se pare o risipa incredibila de timp si de bani pentru toata lumea, cand sistemul ar putea fi foarte usor eficientizat printr-un simplu telefon prealabil.

Apoi sunt toate nebuniile cu gestionat ofertele de dinainte de deschidere, cu constructia unui program de antrenamente coerent si interesant, cu recrutarea unor oameni noi in echipa. E o intreaga nebunie, recunosc.

Eu mai am si de filmat una-alta, cum a fost cazul saptamana asta, cand am inregistrat noile video-uri pentru Index de Sanatate, care sa ii ajute pe cititorii mei sa fie mai activi, mai sanatosi si mai bine pregatiti pentru efortul de schimbare a stilului de viata. Rezultatul este ca dupa o zi de alergatura, interviuri de recrutare, filmari si scris pentru social media, aseara am adormit lemn la ora 21.30, dupa o zi care a inceput la 6.30.

Viata de antreprenor e foarte frumoasa, simt ca imi place foarte mult ceea ce fac si asta ma face si fericita si mandra de mine. Sunt invatata sa gasesc solutii rapide, bune si ieftine la tot felul de probleme si asta ma tine in priza, deopotriva curioasa si smerita, pentru ca fiecare zi e un prilej de a mai invata ceva nou si interesant. Dar e obositor, e greu ca dracu uneori. Am zile in care nu mai am energie sa ma spal pe par, efectiv prefer sa zac in pat decat sa fiu cu ciuful la zi.

Desi pare ca sunt relaxata in cele mai multe zile, in realitate muncesc de dimineata pana seara de cele mai multe ori. Insa pentru ca vad si rezultatele muncii mele si sunt foarte incantata de faptul ca in fiecare zi apare ceva interesant de facut sau inventez eu modalitati eficiente de a scapa de lucrurile de care nu am niciun chef sa ma ocup si reusesc sa le deleg cu bine, de cele mai multe ori nu simt o apasare deosebita in volumul foarte mare de munca pe care il fac zilnic.

 

Iata cam cum arata programul meu zilnic in perioada asta, asta in cazul in care va trece prin cap ca antreprenoriatul e ceva usor de gestionat.

ora 6.30-7.00 trezire – citit 60 de minute despre subiecte de interes profesional : coaching, business, nutritie sau managementul obiceiurilor si al schimbarii

8.00-09.00 raspuns la mailuri, whatsapp cu dieta clientelor, raspuns la comentariile si mesajele din social media

09.00-11.00 raspuns la telefoane, contactat partenerii de afaceri pentru comenzi, raspunsuri, clarificari sau plati, gestionat impreuna cu colegele de la receptie problemele aparute pe tura de seara si nerezolvate pe loc, contabilitate si diverse alte chestii organizatorice

11.00-13.00 – mailuri de la agentiile de publicitate, feedback pe proiectele propuse, livrabile pentru contractele in derulare, poze etc

13.00-13.30 pauza de masa -aici vorbesc cu mama, cu bunica-mea, cu Dragos sau cu prietenele mele

13.30-15.30 – santier, supervizare de lucrari, comenzi de materiale, stabilit pasii de urmat pentru amenajarea noului club , monitorizat bugetul de amenajare

15.50 – 20.30 – scris, postari, mailuri, lucrat la orar, lucrat la noile campanii, analiza financiara, analiza retentiei clientelor si dinamica vanzarilor, facut update la textele de pe site atunci cand e cazul  etc.

La culcare mai citesc ceva, sau ma uit la un film sau ma vad cu vreo prietena, daca mai sunt in stare sa ma misc.

Asa arata o zi obisnuita, in perioada asta, a vietii mele. Stiu ca e o perioada incarcata, nu e deloc usor si mai urmeaza cateva luni de haos, dar sper ca ulterior sa fie bine si liniste. Ma uit cu frica la viteza cu care se golesc conturile firmei, pe masura ce incep sa achit comenzile de materiale si echipament pentru noul club.

Uneori ma intreb daca nu am fost prea optimista in calculele mele si daca nu cumva am estimat gresit. Insa adevarul e ca nu stii niciodata ce urmeaza sa se intample. Pot doar sa sper si sa ma straduiesc sa fac tot ce stiu mai bine. 

 

 

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii