5 pasi catre increderea in sine

23.10.2015
5 pasi catre increderea in sine

Multa vreme nu am avut prea mare incredere in mine, veneam cu multe frici si destul de multa nesiguranta personala si este un subiect pe care eu insami l-am studiat mult si pe care il aud des in discutiile cu clientele mele de la sala .

Organizarea

Am invatat, atat in propria mea terapie, cat si in procesele de coaching prin care am trecut ca increderea in sine se construieste pas cu pas. Primul lucru despre care am aflat ca functioneaza este sa imi tin evidenta lucrurilor bune pe care le fac.

Timp de cateva saptamani mi-am scris obiectivele zilnice in agenda si am bifat ceea ce reuseam sa fac. Era vorba deopotriva de sarcinile zilnice, de obiective de la munca sau de mers la sala ori gatit ceva sanatos. La munca, de exemplu, m-a ajutat sa imi fac un program de raspuns la mailuri, de raspuns la telefon, de indeplinit obiectivele legate de scris articole pentru pagina mea de Facebook sau site.

In obiectivele mele zilnice intrau organizarea meselor, atentia pe care o depuneam ca sa ma imbrac cu grija ori faptul ca reuseam sa ajung din cand in cand la un masaj sau tratament pentru fata. Dupa cateva saptamani am avut o imagine clara a lucrurilor pe care le puteam face intr-o saptamana obisnuita.

Setarea obiectivelor

Al doilea pas a fost sa imi setez obiective realiste si realizabile. De exemplu, daca am observat ca pot scrie doar 2 articole pe zi, am invatat sa nu imi mai propun sa scriu 4, pentru ca nu as fi putut niciodata tine ritmul si continuam sa ma simt rau si sa nu am incredere de sine. In felul acesta am invatat sa imi educ asteptarile pe care le aveam de la mine insami.

Depasirea limitelor

Al treilea pas a fost sa imi imping de fiecare data limitele, dar fara sa exagerez. Daca, de exemplu, stiam ca pot ajunge la sala de 3 ori pe saptamana, imi propuneam ca una dintre zile sa insemne doua antrenamente consecutive. Sa imi propun putin mai mult de fiecare data, in asa fel incat sa ma mentin motivata si curioasa in legatura cu procesul.

Gestionarea timpului

Al patrulea pas a fost sa imi setez intotdeauna obiective de timp in legatura cu lucrurile pe care mi le propuneam. De pilda, „vreau sa invat un antrenament nou” a devenit ” in 3 luni vreau sa invat un antrenament nou”. Astfel, obiectivele mele au avut o referinta de timp si eu am putut sa imi evaluez parcursul intr-un context obiectiv de timp.

Astfel, cand ma simteam descurajata si imi pierdeam increderea in mine, ma intorceam la planificare si vedeam daca proiectul meu personal merge in ritmul potrivit sau nu.

Reevaluarea planurilor

Pasul numarul 5 si cel mai important este ca am invatat sa reevaluez planurile. Si ca e in regula sa ma adaptez, cata vreme sunt contienta de proces, obiectiva in legatura cu motivele pentru care vreau sa imi reevaluez planul si concentrata sa lucrez cat de bine pot pentru a-mi atinge obiectivul.

Acest proces dinamic de reevaluare ma ajuta permanent sa fiu in contact cu realitatea externa in care imi desfasor activitatea, sa am incredere in rationamentele mele si sa raman intr-o zona de realism si obiectivitate in legatura cu ceea ce pot sau nu pot face.

Astfel, in 5 pasi simpli, pe care ii practic relativ constant, am scapat de presiunea sub care traiam si am inceput sa imi construiesc o imagine sanatoasa de sine si sa am mai multa incredere in mine.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii