Sportul în aer liber, vara

11.08.2016
sport in aer liber

Îmi petrec vara pe malul mării, în Constanţa, şi, cu această ocazie, mi-am propus să profit de digurile prietenoase şi de faleză ca să îmi diversific antrenamentul făcând sport în aer liber. Văd multă lume făcând exerciţii afară şi mă bucur enorm că din ce în ce mai mulţi oameni aleg să fie activi, însă nu de puţine ori s-a întâmplat să văd că ei nu sunt tocmai bine pregătiţi. Iar când am primit invitaţia de a participa la tura de recunoaştere a Maratonului Olteniei, vineri, pe 12 august, de la ora 10.00, la intrarea principală din Parcul Zăvoi din Râmnicu Vâlcea, mi-am spus că e cea mai bună ocazie pentru acest articol despre cum să ne oferim un antrenament eficient şi sănătos în timpul verii, în 7 paşi simpli.

Ieşi afară când e mai răcoare. Dimineaţa devreme sau seara, după apus, sunt momentele în care e bine să te antrenezi în aer liber, vara. Atunci temperaturile sunt puţin mai scăzute şi corpul se adaptează mai uşor efortului din timpul antrenamentului. Chiar dacă faci mişcare dimineaţa, nu uita de crema cu factor de protecţie, ca să eviţi arsurile solare.

Bea apă multă, cu câteva ore înainte de antrenament. Văd mulţi oameni, înainte de a porni la alergare pe faleză sau în parcuri, că dau pe gât câte o sticlă întreagă de apă chiar înainte de sport. E greşit pentru că astfel apa nu are timp să ajungă la ţesuturi în timp util şi, în plus, nu e confortabil să alergi cu burta plină cu apă. Aşa că începe să te hidratezi cu 2-3 ore înainte de a face mişcare, consumând un litru de apă cu înghiţituri mici. În timpul exerciţiilor în aer liber e bine să bei apă la fiecare 15 minute, echivalentul unui pahar.

Protejează-te de radiaţii. Cu soarele nu e de glumit, aşa că în timpul antrenamentelor în aer liber e important să ne protejăm pielea cu creme cu factor de protecţie. De asemenea, e indicat să purtăm o şapcă sau un cozoroc şi, eventual, ochelari de soare ca să ne protejăm ochii. Când nivelul radiaţiilor este ridicat, e bine să apelăm la echipament de sport special, cu mâneci lungi, tratat ca să ne apere de soare.

Atenţie la haine. Când temperaturile sunt ridicate este foarte important ce echipament alegem. Aşa că uită de echipamentele din bumbac şi optează pentru materiale tehnice speciale, care ţin transpiraţia departe de corp, te vor ajuta să îţi reglezi mai uşor temperatura corpului.

IMG_7929aft IMG_7922aft

Electroliții sunt prietenii tăi. Din cauza temperaturilor ridicate, transpirăm mai mult decât în mod normal şi pierdem din sistem electroliții, ceea ce poate duce la crampe şi stări de oboseală. Aşa că adaugă la apa consumată peste zi şi câteva pastile efervescente cu electroliţi, ca să reechilibrezi organismul.

Respectă-ţi limitele. Mai ales când te antrenezi la temperaturi ridicate e important să îţi asculţi corpul. Dacă te simţi slăbit, ai crampe sau senzaţie de greaţă, opreşte-te şi odihneşte-te, pentru că nu e o idee bună să te forţezi în timpul antrenamentului când temperatura de afară este ridicată.

Optează pentru antrenamente în viteză. Te vei simţi mai bine când te antrenezi afară dacă optezi pentru antrenamente pe care le parcurgi în viteză – mergi cu bicicleta, cu rolele sau practici o sesiune de wakeboarding sau kitesurfing. Te vei simţi răcorit şi energic, iar un nou antrenament îţi va da un boost de energie şi adrenalină. În plus, vei descoperi muşchi despre care uitasei, odată cu un nou antrenament care te solicită diferit.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii